کد مطلب: ۴۳۴۱۰۸

هجوم مردم به کارگزاری‌ها در هفته شیوع کرونا!

هجوم مردم به کارگزاری‌ها در هفته شیوع کرونا!

هرچند در چند وقت اخیر مراجعه مردم به شعب کارگزاری‌های بورسی زیاد شده بود و تعداد کدهای جدید بورسی هر روز تغییر می‌کرد اما با تصمیم جدید درباره شروط دریافت کد بورسی اتفاق جدیدی در کارگزاری‌ها رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند در چند وقت اخیر مراجعه مردم به شعب کارگزاری‌های بورسی زیاد شده بود و تعداد کدهای جدید بورسی هر روز تغییر می‌کرد اما با تصمیم جدید درباره شروط دریافت کد بورسی اتفاق جدیدی در کارگزاری‌ها رخ داده است.

روز گذشته اعلام شد که براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار به کارگزاری‌ها، شرایط دریافت کد بورسی تغییر کرد.

در نامه سازمان بورس به کارگزاری‌ها اعلام شد که مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی امکان معامله خواهند داشت.

قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است.

در همین مورد امروز دنیای اقتصاد خبر داده است: از عواملی که نمی‌توان تاثیر آن بر معاملات روز شنبه سهام را نادیده گرفت اثر دو دستورالعمل جدید مرتبط با بازار سهام است: اول تغییرات مرتبط با حجم مبنا که دست‌کم به‌صورت مقطعی می‌تواند به کاهش انگیزه‌های سفته‌بازانه در بازار منجر شود و دوم مبانی در نظرگرفته شده برای صدور کدهای جدید بورسی.

اگر چه هر کدام از این دو تصمیم می‌تواند در چشم‌انداز‌ بلندمدت‌ اثرات مثبتی را در فضای سهام به دنبال داشته باشد، با این وجود برخی از فعالان بازار این رویکردها را در ریزش روز شنبه موثر می‌دادند. بزرگ‌ترین نقدی که به این سیاست‌گذاری وارد است نحوه زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی آن است. به خصوص در رابطه با مورد دوم، برخی اخبار حاکی از آن است که این تصمیم به هجوم مردم به شعبه‌های کارگزاری منجر شده تا قبل از اعمال قوانین جدید موفق به اخذ کد بورسی شوند و این در حالی است که در مقطع فعلی باید از اقداماتی که به ایجاد چنین اجتماعاتی منجر می‌شود پرهیز کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.