کد مطلب: ۶۰۷۲۱۳

واکنش معاون رئیس جمهور به محکومیت مدیرعامل دیوار

واکنش معاون رئیس جمهور به محکومیت مدیرعامل دیوار

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حکم حبس صادر شده برای مدیرعامل پلتفرم «دیوار» گفت: مبارزه استارتاپ‌ها برای رسیدن به حق قانونی خود ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار (که روز سه شنبه ۲۳ آذرماه آغاز به کار کرد)، با اشاره به وجود مشکلات حقوقی و قانونی در مسیر اکوسیستم استارتاپی کشور افزود: همه ما در اکوسیستم استارتاپی کشور باید مبارزه کنیم تا مشکلات حقوقی و قانونی در مسیر اکوسیستم حل شود.

وی در ادامه گفت: ما برای رسیدن به حق و حقوق خود در این مبارزه همگی باید در یک جبهه باشیم، چرا که ضوابط و قوانین در کشور مطابق با اکوسیستم جدیدی که شکل نگرفته است.

ستاری مشکلات پیش آمده برای دیوار و دیگر پلتفرم‌ها را طبیعی عنوان کرد و افزود: این دسته از مشکلات از شکل‌گیری اکوسیستم استارتاپی در کشور ادامه دارد. دقیقا از آن زمانی که تاکسی‌های اینترنتی در کشور شکل گرفته است این دسته از مشکلات قانونی و حقوقی وجود داشت و این مسائل بوده است.

ستاری تاکید کرد: ما آهسته آهسته با پیگیری و مبارزه توانسته‌ایم کارها و مسائل و مشکلات استارتاپ‌ها را در کشور حل کرده و پیش ببریم؛ بنابراین در زمینه پلتفرم دیوار هم همین‌گونه است و ان‌شالله مشکلات این پلتفرم هم حل خواهد شد.

پرویز کرمی، مدیرکل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره اینکه نظر دولت درباره حکم قطعی حبس برای پلتفرم دیوار چیست، گفت: حمایت را قبل از هر چیز خود قوه قضائیه از پلتفرم دیوار انجام داده است. آقای اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضائیه خود به این موضوع ورود و در زمینه رسیدگی به این حکم دستور ویژه‌ای را صادر کرده‌اند.

کرمی افزود: آقای عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره این حکم صادر شده برای مدیر عامل پلتفرم دیوار نیز اطلاع‌رسانی کرده و اقدام‌های لازم را انجام داده‌اند.

مدیر کل روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اقدام‌هایی که رئیس قوه قضائیه در زمینه جلوگیری از آسیب به کسب‌وکارها و نخبگان انجام داده بی‌نظیر است، گفت: ایشان در حال آماده‌سازی فضا برای نخبگان است و به دنبال آن است که با کارهای انجام شده حتی ایرانیان خارج از کشور را به کشور بازگرداند، از این رو حرکت خوبی نیز در این راستا آغاز شده است.

وی در پایان افزود: به نظرم کاری که آقای محسنی‌اژه‌ای در زمینه کمک به پلتفرم‌ها و مسائل حقوقی و قانونی آنها آغاز کرده‌اند، کاری با آرامش، با منطق و با بررسی است. از این جهت هم به فضای کسب‌وکارهای داخلی کمک خواهد کرد تا رشد پیدا کنند و پارازیت‌هایی که در کنار این موضوع انجام می‌شود را بردارد و از سوی دیگر به ایجاد آرامش و فضای کسب‌وکار کمک خواهد کرد. حتی با بازگشت ایرانیان خارج از کشور هم در بخش سرمایه‌ای و هم در جهت فناورانه می‌تواند به رشد و توسعه کشور کمک کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.