کد مطلب: ۷۵۵۶۳۸

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / زور بازارساز بیشتر است یا دلار؟

پیش بینی قیمت دلار 11 بهمن 1401 / زور بازارساز بیشتر است یا دلار؟

قیمت دلار با روندی کُند، امروز نیز در مسیر افزایش قیمت قرار داشت. اخبار نامساعد داخلی، تلاش بازارساز و روند تکنیکال، سردرگمی معامله‌گران در بازار ارز را رقم زده است. معامله‌گران معتقدند در دهه فجر تلاش دولت به شکل سنتی ثبات قیمت‌هاست.

به گزارش تجارت‌نیوز روند رشد پلکانی قیمت دلار امروز نیز ادامه داشت و این اسکناس آمریکایی با ریزموج‌هایی به نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی نزدیک شده است.

هر چند نهاد پولی کشور سعی در نشان دادن تلاش مضاعف برای مدیریت بازار ارز دارد، اما تحلیلگران فنی بازار معتقدند دورنمای دلار در کشور ما همیشه صعودی است و شاید این روند بتواند در برهه‌ای از زمان به ثبات برسد اما در دراز مدت، سیاست‌های مالی کشور قادر نخواهد بود مانعی برای رشد ارزش دلار باشد.

آنها معتقدند تنها راه ریزش دلار تقویت ارزش ریال است و با این سوال به فرضیه فوق پاسخ می‌دهیم؛ آیا ریال در موقعیتی قرار دارد که تقویت شود؟

امروز ۱۰ بهمن‌ماه قیمت دلار در آخرین معامله نقدی ۴۴ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. برخی از فعالان باور دارند که بازارساز فعلا اجازه نخواهد داد که دلار نوسان سنگین افزایشی داشته باشد.

سیگنال مثبت درهم به دلار تهران

امروز دلار هرات در همان محدوده ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان روز گذشته بسته شد و سلیمانیه مانند تهران رشد محدودی در همان کانال روز گذشته داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد.

فعالان بازار ، رشد حواله درهم را به جهت گستردگی مبادلات تجاری کشورمان با امارات، عامل رشد پلکانی قیمت دلار در تهران می‌دانند. این ارز امروز در محدوده ۱۲ هزار و ۳۳۰ تومان باز شد، اما در ادامه روز با قیمت ‍۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در هفته گذشته اخبار سیاسی بین‌المللی خط اصلی بازار داخلی ارز را مشخص می‌کرد و این هفته، اتفاقات داخلی روند بازار را تعیین می‌کند.

برخی معامله‌گران بر اساس ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر حمله پهبادی اسرائیل به تاسیسات اصفهان، روند تقاضای دلار را افزایشی عنوان کردند.

هر چند این عده معتقدند بازارساز به شکل سنتی اجازه افزایش قیمت‌ها در این بازه زمانی را نخواهد داد؛ در غیر این صورت بازار با رشد شارپی مواجه می‌شد.

سردرگمی معامله‌گران با مثلث آشفتگی بازار ارز

اکوایران امروز در گزارشی به سردرگمی معامله‌گران در فضای کلی بازار اشاره کرده بود؛ در این گزارش آمده است تکنیکال یک طرف، اخبار یک طرف و ورود بازارساز هم، طرف دیگر آشفتگی و سردرگمی در بازار را شکل می‌دهد.

از نظر آن‌ها این مثلث باعث شده تا چارت دچار رفت و برگشت شود و حتی نرخ هم در این شرایط هنگ کند. این 3 ضلعی بازار را کاملا بهم ریخته است.

دیروز ، تقاضای برای دینار عراق بالا بود. گفته می‌شود به خاطر بسته شدن حساب‌ها بین ایران و عراق، تُجاری که با عراق کار می‌کنند باید دینار با خودشان ببرند.

البته یک نظر دیگر هم وجود دارد که می‌گویند نرخ برابری دینار قوی می‌شود. این گروه معتقدند که دینار در یک ماه گذشته 10 درصد ریخته است و الان وقت خرید آن است.

اما معامله‌گران باسابقه‌تر باتوجه به تجربه لیر که قبلا این اتفاق افتاده است، توصیه می‌کنند که چنین کاری نکنید.

تقلای دلار برای کسب ارزش ذاتی

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارها در گفتگو با تجارت‌نیوز با تاکید بر اینکه جو مثبت بازار، از بین رفته خاطر نشان کرد: این مساله سبب شده قیمت دلار به ارزش ذاتی خود نزدیک شود.

او با بیان‌ اینکه چشم‌انداز کلی دلار، تا پایان سال افزایشی است گفت: هر چند فعلا سیاست دولت ارزپاشی است و تا جایی که منابع در اختیار داشته باشد بازار ارز را کنترل خواهد کرد و شاید بتواند قیمت را به طور موقتی در محدوده‌ای ثابت نگه دارد، اما چشم‌انداز کلی تا پایان سال افزایشی است و احتمال ثبت رکورد جدید وجود دارد.

به گفته این کارشناس بازارها، کنترل دستوری قیمت دلار، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات در نیمه دوم سال و کسری بودجه از جمله عواملی است که نشان می‌دهد روند قیمت دلار صعودی است.

آخرین اخبار از تحولات بازارهای مالی را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.