کد مطلب: ۴۶۹۱۵۱

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد از طریق تولید محتوا، به نسبت شغل‌های دیگر، از ریسک کمتری برخوردار است. چرا که شما برای شروع کارتان نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی هنگفتی ندارید.

پاسخ به این سوال که چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم، شاید برای کسی که هنوز پا به دنیای دیجیتال مارکتینگ نگذاشته باشد و اهمیت محتوای خوب را درک نکرده است و سوال « تولید محتوا چیست؟ » را به درستی نمی‌داند، عجیب به نظر بیاید. یا با خود بگوید که مگر با تولید محتوا چقدر می‌توان کسب درآمد داشت؟

واقعیت این جاست که دیروز و امروز و همیشه محتوا پادشاه است. حتی انسان‌های اولیه با نقاشی‌های‌شان روی دیوار غارها، به نوعی تولید محتوا کرده‌اند و برای آیندگان پیام‌هایی از خود به جا گذاشته‌اند. نمونه‌ی کمی جدیدتر تولید محتوا برمی‌گردد به نوشتن کتب، مقالات و ساخت فیلم و تهیه عکس و رساندن آن به مردم، و کسب درآمد از این طریق. اما منظور این جا در این مقاله از کسب درآمد با تولید محتوا، بیشتر محتوای مربوط به وب و یا اصطلاحا، محتوای دیجیتالی است. می‌خواهیم بررسی کنیم، چطور با تولید و در اختیار داشتن محتوای خوب می‌توانیم از راه‌های مختلف کسب درآمد داشته باشیم.

کسب درآمد از طریق تولید محتوا، به نسبت شغل‌های دیگر، از ریسک کمتری برخوردار است. چرا که شما برای شروع کارتان نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی هنگفتی ندارید. به قول یکی از اساتید برتر هوش مالی ایران، کسب درآمد از طریق تولید محتوا را شاید بتوان در رده‌ی شغل‌های "با شلوارک پول دربیار" قرار داد. یعنی گاها شما می‌توانید حتی بدون حضور فیزیکی در جایی خاص و با شرایطی خاص، بدون تحمل سختی‌های آمد و شد به محل کار و … در خانه نشسته و کسب درآمد کنید. در ادامه به معرفی برخی از تجارت‌هایی که شما با استفاده از محتوا می‌توانید داشته باشید می‌پردازیم.

خودتان تولیدکننده محتوا هستید

اگر خودتان نویسنده و تولیدکننده‌ی محتوا هستید، می‌توان گفت، گرچه در شروع کار شاید درآمد بالایی نداشته باشید، اما در مقابل شروع به کار شما با سرمایه‌ی حداقلی خواهد بود. پس از مدتی در صورتی که قلم شما قدرتمند، جذاب و روان باشد شما مشتریان زیاد و درآمد خوبی خواهید داشت. برای داشتن شغل تولید محتوا، شما حتی نیازی ندارید که حضورا در محل کار حاضر شوید. البته اگر نویسنده‌ی سایتی خاص باشید ممکن است از شما بخواهند که به صورت حضوری کار کنید. این کاملا بستگی به شیوه‌ی کار شما و طرفین کاری‌تان دارد.

محتوایی که شما می‌فروشید، اعم از محتوای متنی، صوتی، تصویری و … (که برای شروع کار بهتر است به سراغ تولید محتوای متنی بروید!) می‌تواند برای سایتی خاص با کارکردی خاص باشد و یا می‌تواند برای یک سایت تولیدکننده‌ی محتوا باشد. موافقید که برای کار نویسنده و تولید کننده‌ی محتوا نیز یک دسته‌بندی داخلی داشته باشیم تا بهتر مطلب را درک کنید؟

تولیدکننده محتوا برای سایتی خاص یا برندی خاص

اگر شما نویسنده‌ی تولید محتوا برای یک سایت خاص هستید، این یعنی شما در اکثر مواقع با موضوعی یکتا طرف هستید. یعنی شما تمام مسئولیت تغذیه‌ی محتوایی یک سایت خاص را که کالا و یا خدماتی را ارائه می‌دهد بر عهده دارید. در این صورت ممکن است که شما برای شغل خود ملزم به حضور در محل کار آن موسسه و یا شرکت و سایت باشید. البته بسته به توافق شما با طرف کاری‌تان دارد. درآمد این نویسندگان عموما ثابت است. مثل کارمندان دیگر یک شرکت.

محتوانویسی برای شرکت‌های تولید محتوا

برای مثال اگر شما یکی از نویسندگان سایت خدمات تولید محتوا الو کانتنت باشید، خودتان را برای نوشتن از موضوعات مختلف آماده کنید. شما باید قدرت نویسندگی‌تان را به قدری بالا ببرید که همان قدر که برای موضوع "چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟" می‌توانید محتوا بنویسید، برای تبلیغ "ساندویچ پنل سقفی" و یا "سیستم گرمایشی مرغداری‌ها" هم محتوا و ایده در آستین داشته باشید. البته نیاز نیست پا به فرار بگذارید. شما قرار نیست که درباره‌ی هر موضعی از قبل اطلاعات داشته باشید.

IMG 20200812 134958

شما بعد از اخذ سفارشتان، می‌توانید با سرچ در وب، خواندن مقالات و محتواهای دیگر، دیدن فیلم‌های آموزشی و … آگاهی کسب کرده و سپس به تولید محتوا بپردازید.

چیزی که در این میان خیلی مهم است این است که شما باید محتوای درجه 1 و غیر کپی تولید کنید. پس اگر عمدا و یا سهوا در محتوای شما چند خطی کپی یافت شود، ممکن است در همکاری شما با سایت خللی وارد شود.

اگر شما نویسنده قابلی باشید که بتواند توانمندی خود را به اثبات برساند برای قلم شما ارزش قائل خوهند شد و شما به مرور مشتریان زیادی خوهید داشت. مرسوم است که در این نوع همکاری، به نویسنده به صورت کاراکتری و یا کلمه‌ای هزینه پرداخت می‌شود. این رقم می‌تواند عددی خیلی کم و گاها خیلی خوب باشد. در صورتی که نویسنده‌ی خوبی باشید برای محتوای شما به ازای هر کلمه رقم بالایی پرداخت می‌شود و شما می‌توانید روی درآمدی مابین 3-6 میلیون در ماه نیز حساب کنید. آن هم "با شلوارک در خانه". جذاب نیست؟

سایت تولید محتوا دارید

دومین روشی که شما از طریق تولید محتوا می‌توانید کسب درآمد داشته باشید، به نوعی گسترده‌سازی روش اول است. اینکه شما یک سایت تولید محتوا بسازید و جمعی از نویسندگان را به تیم خود اضافه کنید، می‌تواند شغلی باشد که درآمد خیلی خوبی به شما بدهد. کار شما این است که سفارش تولید محتوا را از سایت‌های دیگر و یا فعالان حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ در هر رسانه اجتماعی، می‌گیرید و به نویسنده و یا تولید کننده‌ی محتوای خود ارجاع می‌دهید.

بسیاری از سایت‌های تولید محتوا درآمد خیلی خوبی دارند. چرا که رقمی که بابت هر کاراکتر از مشتری می‌گیرند گاه 2.5-4.5 برابر رقمی است که برای محتوای تولید شده به نویسنده می‌دهند. اگر کار تولیدکننده‌ی محتوایی برای یک مجموعه باارزش باشد این ترازو می‌تواند به نفع نویسنده بالا برود.

البته درصورتی که می‌خواهید سایت تولید محتوایی داشته باشید که برای مدت طولانی فعالیتی موفق داشته باشد، قطعا بهتر است که برای محتوای با کیفیت رقم خوبی پرداخت کنید. زیرا نویسندگان خوب درصورتی که ببینند برای محتوایشان عدد خوبی پرداخت نمی‌شود و عددی با اختلاف خیلی بالا به جیب سایت می‌رود، ناامید شده و به سراغ تولید محتوا برای سایتی دیگر رفته و یا به صورت شخصی می‌پردازند.

رمز موفقیت سایت‌های تولید محتوای حرفه‌ای و خوب راضی نگه داشتن هر دو طرف مشتری و نویسنده است.

با استفاده از محتوای خوب برای محصول و یا خدماتتان مشتری جذب می‌کنید

روش سوم که شما با تولید محتوا می‌توانید کسب درآمد کنید در روش پرطرفدار و اصیلی است که قشر کثیری از فعالان دنیای وب شامل این دسته می‌شوند. در این روش شما یا خودتان آگاه قضیه هستید و تولید محتوا می‌کنید، یا کارمند تولیدکننده‌ی محتوا دارید و یا محتوی خود را به سایت‌های تولید کننده‌ی محتوا سفارش می‌دهید. تا اینجای کار شما با تولید محتوا کسب درآمد که نکرده‌اید، هیچ، هزینه هم پرداخته‌اید! اما بعد جذاب قضیه اینجاست که شما با محتوای خوب سایتتان می‌توانید با سه روش کسب درآمد کنید.

مراکز مشاوره که با دریافت تماس کسب درآمد دارند

این مراکز که اغلب آموزشی و یا مشاوره‌ای هستند و با پیش شماره‌ی 909 کار می‌کنند، با ارائه‌ی محتوای خوب در میان مخاطبان و موتورهای جست‌وجو اعتبار کسب می‌کنند. در این شرایط مخاطب طی تماس با شماره تلفن این مراکز برای دریافت مشاوره، در واقع درآمد را به جیب صاحبان سایت روانه می‌کند. اگر شما مرکز مشاوره‌ی حرفه‌ای و کاربلدی باشید، تماس‌های زیاد و به تبع آن درآمد بالایی خواهید داشت.

IMG 20200812 135039

کسب درآمد با تولید محتوا، سپس فروش آموزش و دوره

در این حالت باید کمی صبور باشید. شما ابتدای محتوای خوب و جذاب آموزشی تولید می‌کنید. سپس مردم که خواهان آموزش‌های بیشتری از جانب شما می‌شوند، حاضر می‌شوند برای آن به شما هزینه پرداخت کنند. شما می‌توانید آموزش‌های ویژه‌تر و یا دوره‌های آنلاین و سمینار و تاکشو و … برگزار کنید. مثل سایتی که ابتدا هوش مالی را رایگان و جذاب آموزش می‌دهد، سپس برای دادن آموزش‌های حرفه‌ای‌تر دوره برگزار می‌کند.

کسب رتبه خوب در گوگل و در میان مخاطبان و دریافت تبلیغ از سایرین

ممکن است شما یک سایت سرگرمی داشته باشید و قصد فروش هیچ چیزی نداشته باشید. شما در واقع اینجا با اعتبار وجذابیتتان کسب درآمد می‌کنید. به طوری که دیگران با دادن تبلیغات به شما ، برای شما درآمد ایجاد می‌کنند.

فروش محصول فیزیکی یا خدمات مسافرتی و … به واسطه‌ی سایت

در این روش شما با تولید محتوای جذاب مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب می کنید. سپس در میان محتوای خود، محصولتان و یا خدمتتان (مثلا خدمات یک سایت گردشگری شامل تور و …) به مشتری معرفی می‌کنید و از این طریق مشتریان خود را جذب می‌کنید. این روش درواقع به مارکت‌های قدیمی کمک می‌کند تا با استفاده از پتانسیل‌های دیجیتال مارکتینگ فروش خود را تقویت کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.