کد مطلب: ۶۹۱۰۲۳

مودیان مالیاتی بخوانند/ چگونه شماره اقتصادی جدید دریافت کنیم؟

مودیان مالیاتی بخوانند/ چگونه شماره اقتصادی جدید دریافت کنیم؟

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، شماره اقتصادی جدید برای مودیان پرونده‌های موجود و جدید ثبت‌نام شده در این سازمان پیامک خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی از جمله پرونده‌های موجود و یا جدید توسط این سازمان شماره‌ اقتصادی جدید اختصاص یافته است که به مودیان پیامک می‌شود.

به نقل از ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است: در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از یکم مردادماه برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی (اعم از پرونده‌های موجود و یا ثبت‌نام‌های جدید) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان محترم مالیاتی اطلاع‌رسانی شده است.

شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس است.

مؤدیان مکلف‌اند در صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از یکم مهرماه از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج نمایند؛ در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.