کد مطلب: ۷۱۲۱۹۳

کاهش قیمت نفت سنگین ایران/ سیاست‌های اوپک بی‌نتیجه ماند؟

کاهش قیمت نفت سنگین ایران/ سیاست‌های اوپک بی‌نتیجه ماند؟

اوپک در دو جلسه اخیر خود با هدف بالا نگه داشتن قیمت نفت و حمایت از روسیه تصمیم به کاهش عرضه نفت گرفت، اما به نظر می‌رسد نتیجه این سیاست‌ها آن‌طور که اوپک انتظار داشت رقم نخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوپک در دو جلسه اخیر خود با هدف بالا نگه داشتن قیمت نفت و حمایت از روسیه تصمیم به کاهش عرضه نفت گرفت، اما به نظر می‌رسد نتیجه این سیاست‌ها آن‌طور که اوپک انتظار داشت رقم نخورد.

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در سپتامبر، برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است.

به نقل از ایسنا، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در سپتامبر به ۹۷ دلار و ۱۸ سنت رسید که در مقایسه با ۱۰۲ دلار و ۲۴ سنت قیمت ماه اوت، پنج دلار و شش سنت معادل ۴.۹ درصد کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱۰۴ دلار و ۱۶ سنت بوده که بالاتر از ۶۶ دلار و ۶۵ سنت در مدت مشابه سال میلادی گذشته است.

ارزش سبد نفتی اوپک در سپتامبر به میزان شش دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه معادل ۶.۵ درصد نسبت به اوت کاهش پیدا کرد و به ۹۵ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. با این حال، میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۱۰۴ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه بوده که ۳۷ دلار و ۳۳ سنت معادل ۵۵.۹ درصد افزایش در مقایسه با میانگین قیمت ۶۶ دلار و ۸۳ سنت در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

طبق آمار منابع ثانویه، تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۳ عضو است، در سپتامبر به ۲۹.۷۷ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۱۴۶ هزار بشکه در روز افزایش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی، نیجریه، لیبی و امارات متحده عربی افزایش یافت در حالی که در عراق، ونزوئلا و ایران کاهش داشت. تولید نفت ایران با ۱۴ هزار بشکه در روز کاهش، به ۲.۵۵۷ میلیون بشکه در روز رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.