کد مطلب: ۱۶۴۷۴۱

آبفای تهران منتظر شهرداری نمی ماند

آبفای تهران منتظر شهرداری نمی ماند

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب تهران گفت: اگر شهرداری تهران به تعهدات خود مبنی بر تامین منابع مالی احداث تصفیه خانه منطقه 22 اقدام نکند، خود ما این پروژه را احداث خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب تهران گفت: اگر شهرداری تهران به تعهدات خود مبنی بر تامین منابع مالی احداث تصفیه خانه منطقه ۲۲ اقدام نکند، خود ما این پروژه را احداث خواهیم کرد.

محمد پرورش در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز با بیان این مطلب، افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار بود شهرداری تهران 500 میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز این پروژه را تامین کند.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب سخن می‌گفت، ادامه داد: در مقابل، مقرر شد در مدت سی سال پساب تصفیه خانه به شهرداری تعلق بگیرد تا صرف آبیاری فضای سبز آن منطقه شود.

این مقام مسئول با اشاره به طولانی شدن این فرایند، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم کار را خود، شروع کنیم که در این راستا، مناقصه شبکه‌های فاضلاب برگزار شد و برای برگزاری مناقصه تصفیه خانه نیز برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است.

پرورش تصریح کرد: چنانچه شهرداری تهران به توافق قبلی پایبند باشد می‌تواند از پساب بهره بگیرد در غیر این صورت کار را با فاینانس پیش می‌بریم و چنانچه بعدا شهرداری پساب بخواهد، باید هزینه آن را به قیمت روز پرداخت کند.

مدیرعامل آبفای تهران گریزی هم به وضعیت احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام زد و گفت: خوشبختانه 60 هکتار زمین برای این پروژه به تملک درآمده است که قیمت امروز آن، دست کم 160 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تهیه منابع مالی لازم برای این کار بسیار دشوار بود، ادامه داد: احداث 4 مدول این تصفیه خانه در افق 1400 تهران قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 2 تا 3 سال زمان خواهد برد.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب بیست و چهارم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست وهفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.