کد مطلب: ۵۵۲۶۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یک قطره آب نداریم / آب کدام شهرها قطع شده است؟

یک قطره آب نداریم / آب کدام شهرها قطع شده است؟

مسولان آبفا قبلا هشدار داده بودند که تابستان ۱۴۰۰ سالی سخت است و اگر الگوی مصرف مشترکان تغییری نکند، ممکن است با جیره‌بندی آب مواجه شویم و حالا مشترکان برخی از شهرستان‌ها خبر از قطعی آب مقطعی در شهرشان می‌دهند.

تجارت‌نیوز ، چند روز پیش گزارشی درباره قطعی همزمان آب و برق در برخی از شهرستان‌ها نوشت. پیگیری‌ها از سازمان آب و فاضلاب حاکی از آن بود که آب در برخی مناطق کشور به صورت مقطعی قطع شده و چنانچه مصرف آب با همین وضعیت ادامه داشته باشد احتمال جیره‌بندی آب برخی شهرها در تابستان پیش رو وجود دارد.

از طرفی هم بنا بر اعلام شرکت آبفا امسال در هیچ روزی مصرف‌ آب تهران کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده است. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، در حال حاضر ۶۰ درصد مردم تهران زیر الگوی مصرف، ۲۰ درصد برابر با الگوی مصرف و ۲۰ درصد بالای الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این باره می‌خوانید:

«بیسوادی و ناکارامدی خود را به پای خشکسالی نگذارید. الان کاندیداهای ریاست جمهوری چه بینشی و چه سطحی از دانش در مورد محیط زیست دارند؟ جواب صفر است.»

«عجب گرانی بی برقی بی ابی بی کاری بی تدبیری چه کلید شومی»

«در شهر کرمان الان ۱۰ روز است که اب جیره‌بندی شده و فقط شبها که کسی نیاز به آب ندارد، آب وصل است. یعنی از ساعت ۱۲شب تا ۶ صبح. درست موقعی که از خواب بیدار میشی دیگه خبری از اب نیست.»

«ما سیستان هستیم الان دو هفته هست کلا اب قطع هستش اصلا یک قطر اب ندارد کوچه مون»

«در این ایام کرونا آب رو هم میخوابن جیره بندی کنید؟»

«ما الان چند ساله که اب جیره بندی داریم اونم ۸ کیلو متری مشهد تو جاده شاندیز واسه ما عادی شده این چیزها»

«در جنوب فارس در یک روستا بیش از ۱۰۰ تلمبه وجود دارد که شبانه روز از زیر زمین اب میکشد جهت کشاورزی غرقابی و در ۲ کیلومتری همین روستا مردم اب خوردن ندارند، ایا این عدالت است که منابع ملی را یک نفر به اندازه هزار نفر استفاده میکند ، دولت باید از ابهای زیرزمینی محافظت کندو این کشاورزی غیر اصولی را باید حذف کند»

آب و برق صادر می‌شود؟

«اب شیرینی که در شهرهای جنوبی فارس صرف کشاورزی غیراصولی یا غرق ابی میشود و شبانه روز از سفره های زیرزمینی استفاده میکنند ،خدایی تو بندرها این اب شیرین را باید قیمت بنزین بخرند»

«والا ما تو زابل زندگی میکنیم که برای داشتن برق نیازی به آب نداریم همین باد و انرژی خورشیدی اون قدر زیاد است که تمام سال را کفایت میکنه البته اگه مسولین اقداماتش را انجام بدن .اخه چرا کاری نمی کنید به جای اینکه برق را قطع کنید خوب از همین منابع طبیعی سرمایه بزارید و استفاده کنید»

«داداش نخبه ها را دریابید به فکر بارور شدن ابرها باشید . نگزارید دریاها خشک شود»

«آب وبرق رو صادرمیکنند»

«طبق گفته آقای روحانی ما پیشرفت کرده ایم و هر هفته چند تا افتتاح داریم پس چرا وضع اینگونه است .نتیجه اینکه تمام این افتتاح ها دروغ است»

«آب صادر نکنید کویت وعراق»

«مسولین فقط سمت وحقوق میگیرن حقوق خدمت به مردم اما خبری از خدمت نیست هرچند که سوادشم ندارن از کشور خشک وکویری امارات یاد بگیرین کشوری ک تا چند سال قبل آب وارد میکردن حالا دارن صادر میکنن اگه آب به کویت صادر نکنید کم نمیاریم اما خوب شما از آب هم کره میگیرین.»

«تروخدا چرا به مردم ضرر میزنید وسایل برقیمون از بین میره این همه آب برق قطع میکنید پس چیکارش میکنید ضرر مارو کی میده»

برای مطالعه بیشتر در این باره گزارش « آب جیره‌بندی می‌شود » را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.