کد مطلب: ۷۴۷۹۰۷

آجر لفتون باکیفیت را از کجا بخریم؟

آجر لفتون باکیفیت را از کجا بخریم؟

یکی از پرکاربردترین انواع آجر ساختمانی، آجر لفتون است. این آجر که آن را با نام‌های ده‌سوراخ، سوراخ‌دار، بهمنی و غیره نیز می‌شناسیم دارای سوراخ‌های متعدد بوده و مصارفی مانند دیوارچینی و سقف‌زنی دارد.

یکی از پرکاربردترین انواع آجر ساختمانی، آجر لفتون است. این آجر که آن را با نام‌های ده‌سوراخ، سوراخ‌دار، بهمنی و غیره نیز می‌شناسیم دارای سوراخ‌های متعدد بوده و مصارفی مانند دیوارچینی و سقف‌زنی دارد. برخی انواع آن نیز در نمای ساختمان کاربرد دارند که به آنها آجر لفتون نما گفته می‌شود.

به‌سبب حساسیت کاربرد آجر لفتون و تاثیراتی که بر امنیت، دوام، هزینه‌ها و نمای ساختمان دارد حتما باید انواع باکیفیت آن را خریداری کرد. اما یک آجر لفتون باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور می‌توان آن را تشخیص داد و از کجا می‌توان آن را خریداری کرد؟ اینها سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

ویژگی های آجر لفتون مرغوب

با گشت‌وگذاری در بازار با تنوع بسیار زیادی از آجر لفتون مواجه خواهید شد که همگی آنها مدعی بهترین‌بودن هستند. اما آیا واقعا چنین است؟ مسلما خیر. در ادامه ویژگی‌های یک آجر لفتون باکیفیت را مرور می‌کنیم.

ظاهر سالم و شکل یکنواخت

هنگام خرید آجر لفتون، پیش از هرچیز باید به بررسی ظاهر تعدادی از آجرها بپردازید. آنها باید بدون ترک و پریدگی باشند. همچنین، سطح آنها باید بدون شوره و عاری از حباب یا حفره‌های غیرمعمول باشد.

علاوه بر این، شکل و قالب همه‌ی آجرهایی که قصد خریداری آنها را دارید باید تا حد بسیار خوبی، یکدست و یکنواخت باشد. درغیراین‌صورت، مشخص است که سازنده از روش‌های کاملا سنتی در تولید خود استفاده کرده و احتمالا در دیگر بخش‌های فرآیند تولید نیز کیفیت لازم را نداشته است. یکنواختی شکل و ابعاد آجر لفتون به‌ویژه در مورد انواع مناسب نمای آن، اهمیت بیشتری دارد. عدم یکنواختی آجرها می‌تواند برآورد هزینه‌ها و حجم آجر مورد نیاز شما را نیز با خطا مواجه کند.

آجر لفتون، یک آجر سوراخ‌دار است، اندازه سوراخ‌ها در هر آجر و نیز بین آجرهای مختلف باید برابر بوده و شکل آنها نیز تا حد خوبی دایره باشد. همچنین فاصله‌ی سوراخ‌ها نیز باید یک‌اندازه و کافی باشد.

بافت متراکم و یکدست

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آجر لفتون خوب، بافت یکنواخت آن است. بافت آجر را تنها با شکستن یکی از آنها می‌توانید تشخیص دهید. با شکستن آجر، می‌توانید ببینید که خاک پخته‌شده‌ی آجر چطور در همه‌ی قسمت‌هایش پخش شده است. درون آجر نیز باید عاری از شوره باشد. وجود شوره در آجر، نشان‌دهنده‌ی حضور آهک و مواد معدنی نمکی در خاک آجر است که قطعا سبب کاهش مقاومت آن در برابر ضربه و فشار خواهد شد.

نمونه عکس آجر لفتون زرد که با نام آجر 10 سوراخ نیز شناخته می‌شود

نمونه عکس آجر لفتون زرد که با نام آجر 10 سوراخ نیز شناخته می‌شود

همچنین، رنگ آجر، هم در سطح و هم در درون آن باید یکنواخت باشد. عدم یکنواختی رنگ آجر، نشان‌دهنده‌ی پخت نادرست یا ناکامل و نیز ناخالصی خاک آن است. همچنین، رنگ همه‌ی آجرها باید یکنواخت باشد. این ویژگی به‌ویژه در مورد آجر لفتون نما اهمیت بیشتری دارد و درصورت عدم یکنواختی رنگ آجرها، رنگ دیوار از فاصله‌ی نسبتا دور در قسمت‌های مختلفش، متفاوت به‌نظر خواهد رسید.

عدم جذب رطوبت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آجر لفتون مرغوب، مقاومت عالی در برابر رطوبت و جذب آن است. دراین‌خصوص می‌توانید از تولیدکننده یا فروشنده، ضمانت‌های لازم را بگیرید. همچنین به مشخصات آجر که در شناسنامه‌ی آن ذکر شده است نیز توجه کنید. علاوه‌بر‌اینها، می‌توانید با انجام آزمایش زیر از عدم جذب رطوبت آجر لفتون موردنظر خود مطمئن شوید.

درصورت‌امکان، یک نمونه آجر را از فروشنده قرض گرفته یا بخرید. سپس آن را وزن کرده و برای مدت ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور کنید. پس‌ازاین‌مدت، آن را مجددا وزن کرده و عددش را از وزن آجر خشک کسر کنید. عدد به‌دست‌آمده را بر وزن آجر خشک تقسیم کنید.

این عدد نباید از ۲۰ درصد بیشتر باشد. درغیراین‌صورت جذب رطوبت آجر بالاست. موضوعی که قطعا ظاهر آجر نما را پس‌ازمدتی تحت تاثیر قرار داده و سلامت دیوار پشت آن را نیز به خطر می‌اندازد. جذب بالای رطوبت آجر لفتون، یکی از دلایل نشست و ریزش دیوارها نیز به شمار می‌رود.

امیران نما تولیدکننده باکیفیت ترین آجر لفتون در ایران

در کنار درنظر‌گرفتن تمامی معیارها و انجام آزمایش‌هایی که در قسمت قبلی معرفی کردیم، بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید آجر لفتون باکیفیت، انتخاب برندی معتبر است. شرکت امیران نما بزرگترین تولیدکننده‌ی آجر و آجر نما در کشور ماست. این شرکت با سابقه‌ی نزدیک به ۱۵ سال، دو کارخانه‌ی بزرگ تولید آجر در استان‌های تهران و البرز دارد.

امیران نما، تولید کننده آجر لفتون (سوراخ دار) در ایران با بهترین کیفیت

امیران نما، تولید کننده آجر لفتون (سوراخ دار) در ایران با بهترین کیفیت

از مهم‌ترین ویژگی‌های معرف امیران نما و اعتبار برند آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• صادرات محصولات به ۱۰ کشور خارجی
• استفاده از ماشین‌آلات مدرن و به‌روز در خط تولید
• ارائه‌ی ضمانت ۱۵ ساله بر روی تمامی محصولات
• برخورداری از ده‌ها نشان و گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی و ایرانی مانند انواع ایزو، CE و نشان استاندارد ایران
• تولیدکننده‌ی ده‌ها مدل آجر نما و لفتون در طرح‌ها، اندازه‌ها و اشکال متنوع که برخی از آنها تنها توسط این شرکت به‌صورت اختصاصی تولید می‌شوند.
• دارای شرایط بازگشت کالا
• ارسال به سراسر کشور
• قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و شفاف که مرتبا در وب‌سایت امیران نما به‌روزرسانی می‌شوند.

آجر لفتون امیران نما

شرکت امیران نما آجر لفتون خود را در سه سطح زیر تولید می‌کند:
• ممتاز و عالی با روش تولید ۱۰۰ درصد مکانیزه
• آجر لفتون درجه‌یک؛ تولید‌شده با تلفیقی از روش‌های مکانیزه و سنتی
• آجر لفتون درجه‌دو. تولیدشده با به‌کارگیری ۹۰ درصدی روش‌های سنتی

قیمت این محصولات به‌ترتیب از بالا به پایین کاهش می‌یابد. همچنین این شرکت این محصول خود را در رنگ‌های قهوه‌ای، گلبهی، زرد و قرمز تولید می‌کند که می‌توانند تمامی نیازهای شما به آجر لفتون نما را نیز پوشش دهند.

امیران نما متعهد به استفاده از خاک رس مرغوب و عاری از آهک و نمک‌های محلول در خاک به‌عنوان مواد اولیه است و سفارش آجر لفتون شما را با تعهد ایمنی و سلامت کالا ارسال می‌کند.

سخن آخر

هنگام خرید مصالح ساختمانی ازجمله آجر لفتون باید معیارهای زیادی را درنظر بگیرید. مسلما هرچه دانش و تجربه‌ی بیشتری داشته باشید خریدی مطمئن‌‌تر خواهید داشت. اما خرید از یک برند معتبر و مطمئن، همه‌ی این دغدغه‌ها را رفع خواهد کرد.

امیران نما یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولید انواع آجر ازجمله آجر لفتون در کشور ماست. کیفیت آجر لفتون این شرکت به‌گواه مصرف‌کنندگان و نیز کشورهای واردکننده‌ی محصولاتش، عالی است. امیران نما محصولاتش را جدا از قیمت آجر مناسب با ضمانت ۱۵ ساله ارائه می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.