کد مطلب: ۴۳۷۰۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از یارانه کرونا / جزییاتی از بسته حمایتی جدید دولت / توزیع بسته در هفته آینده

آخرین اخبار از یارانه کرونا / جزییاتی از بسته حمایتی جدید دولت / توزیع بسته در هفته آینده

به نظر می‌رسد دولت پیشنهاد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در دوره شیوع کرونا را پذیرفته و در هفته پیش‌رو این اقدام انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اولین بار دهم اسفند ماه امسال بود که یک نماینده مجلس از یارانه در دوره شیوع کرونا سخن گفت.

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت، در گفتگو با یک روزنامه، پیشنهاد داد به‌مدت چند ماه به یارانه بگیران به میزان حداقل دو برابر در هر ماه یارانه پرداخت شود تا اوضاع قدری بهتر شود.

پس از این، ابوالفضل سروش، عضو کمیته بهداشت مجلس گفت که نمایندگان در جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت بر ضرورت اختصاص یارانه برای رفع مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر و تامین بی‌درنگ تجهیزات درمانی و بیمارستانی تاکید کردند.

اما مهدی قمصریان، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این خبر گفت: به نظر می‌رسد پرداخت یارانه کرونا فقط در کمیسیون مجلس مطرح شده ولی تصویب نشده است.

با وجود این، پنجشنبه 22 اسفند ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آسیب‌ها و تبعات بیماری کرونا در کشور گفت: دولت بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر و فاقد درآمد ثابت جامعه اختصاص داده است.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه شهید همت در استان البرز اظهار داشت: براین اساس کسانی را که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که تا پایان اسفند ماه جاری یک بسته حمایتی اختصاص یافته و به آنان مبالغی پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای کسانی که مشاغلی داشتند و اکنون دچار مشکل شده‌اند با سازوکارهای تعریف شده، تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفسی سه ماهه پیش‌بینی شده است.

در همین حال ساعاتی بعد نیز محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تا پایان اسفند ماه توزیع خواهد شد.

محمد شریعتمداری در صفحه توییتر خود درباره حمایت از اقشار کم درآمد، نوشت: «حمایت از اقشار کم درآمد‌ی که درآمد ثابت ندارند از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

با دستور مهم رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه به کلیه کسانی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند در اسفند یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود.

این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت نام می‌شوند.»

بدین ترتیت در هفته پایانی اسفند ماه باید منتظر توزیع بسته حمایتی از خانوار در دوره شیوع کرونا باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مامال

    من مامال خورشید متولد ۱۳۶۷ هنوز خونه اجاره هستم کرایه میدم ویک کارگر ساده هستم نمی تونم کرایه بدم

  • ناشناس

    با سلام چرایارانه کرونابه ما تعلق نگرفت تودوران قرنطینه بیکارشدم تالانم سرکارنرفتم بدجورگرفتارم شرمنده زن وبچه ام شدم چرااین دولت فقط مارونادیده گرفتن خواهشابررسی کنید

  • ناشناس

    چرا به ما یارانه کرونا نمی داند

  • ناشناس

    عباس زارع خوش به انصافتون حق خوب اجرا گردین

  • جمالی

    باسلام خانواده چهارنفره هستم وهیچ بسته معیشتی کمیته امداد دینور به ماه ندادن بقران سه ماه تو خانه هسیتم, تورا خدا به ما کمک کنید ماکه تبصره چهارده هسیتم چطور به فکر ما در این ماه مبارک نیستن,,, ممنون اگه کمکی انجام بدین

  • ناشناس

    درباره این خبر نظری دارید؟ بنویسید…باسلام من یک حانواده ۴نفره هستم کارکرروزمزد هستم مستاجر هم هستم نمیدونم جکار کنم اکر ازکسی کاری برمیاد دست ما هم بکیره بقران حیلی کرفتار شدم

  • ناشناس

    همش.دروغه

  • ناشناس

    سلام علیکم من یک خانواده دونفره هستم بیکارم نمیتونم کاربکنم وهیچ درآمدی ندارم توروخدابه ماکمکی کنید

  • ناشناس

    سلام من هم کرونایی شدم وشوهرم شغل آزاد است والان دوماه بیکار است خواهش میکنم کمکی کنیدیا رانه کرونایی به ماهم بدهید

  • ام لیلا جاورتنی

    سلام من یه خانومم از اول کرونا شوهرم سرکار نمیره و پول نون هم نداریم ۴تا بچه هم دارم هیچ چیزم از بسته حمایتی خبری ندارم لطفا ب ماهم کمک کنید