کد مطلب: ۴۲۳۳۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبرها از سیل سیستان / مردم ۱۰۰ روستا آب گل آلود می‌نوشند / عمق آبگرفتگی تا ۸ متر هم می‌رسد!

آخرین خبرها از سیل سیستان / مردم ۱۰۰ روستا آب گل آلود می‌نوشند / عمق آبگرفتگی تا 8 متر هم می‌رسد!

مردم ۱۰۰روستای دشتیاری (چابهار) آب گل آلود می‌نوشند و اگر آب آشامیدنی به آنها نرسد مریض خواهند شد. در سیستان و بلوچستان همچنان راه‌های ارتباطی ۵۰۰روستا و برق ۴۵ روستا قطع است و عمق آبگرفتگی در برخی روستاها به چهار تا هشت متر می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از سیل سیستان و بلوچستان حاوی هشدارهای نگران‌کننده‌ای است. برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند مردم ۱۰۰روستای دشتیاری (چابهار) آب گل آلود می‌نوشند و اگر آب آشامیدنی به آنها نرسد مریض خواهند شد. در سیستان و بلوچستان همچنان راه‌های ارتباطی ۵۰۰روستا و برق ۴۵ روستا قطع است و عمق آبگرفتگی در برخی روستاها به چهار تا هشت متر می‌رسد.

خلاصه اخبار درباره سیل سیستان و بلوچستان را که خبرگزاری‌های ایسنا، مهر و فارس منتشر کرده‌اند در زیر می‌خوانید:

- سیل در سه روز گذشته خسارت‌های شدیدی به دار و ندار مردم و زیرساختهای جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرده؛ از جمله آنکه زندگی مردم دلگان، نیکشهر، خاش، دلگان، کنارک، سراوان، دشتیاری چابهار، زراباد، کنارک و بزمان روستاهای اطرافشان را با خود برده و مزارع موز و محصولات کشاورزی را نابود کرده است.

- نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت سال های قبل طوفان های شدید، بارش های تند و رگباری، سیلاب، برف، سرما و یخبندان پرداخت نشده است.

- رئیس بنیاد مستضعفان از ارسال ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۵ هزار پتو و ۵ هزار بسته امدادی شامل اقلام ضروری غذایی و گرمایشی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی در مناطق سیل زده استان مشغول به فعالیت و امدادرسانی به هموطنان سیل زده هستند.

- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌ها برق در ۱۳۰ روستا و جریان آب در ۱۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان قطع است، گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر نیز در سیلاب گرفتار بودند که عملیات رهاسازی آنان انجام شده است.

- مردم محروم این منطقه نیاز به پلاستیک برای پوشاندن موقتی سقف منازل دارند، چرا که تعدادی از منازل خشت و گلی بعد از چند روز فرو ریخته‌اند و خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است. بیشتر نیازهای این خانوارها مالی است و نیازمند کمک رسانی از سوی بنیاد مسکن هستند.

- مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب هستند.

- نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در پی سیل در سیستان و بلوچستان رخ داده ضمن اشاره به این که بسیاری از روستاها به زیر آب رفتند گفت: ۵۰۰ روستا، شهر و شهرستان به هیچ راهی دسترسی ندارند.

- مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو درباره تامین داروهای مورد نیاز در استان‌های سیل‌زده گفت: در حال حاضر گزارشی از کمبود دارو در این مناطق نداشته‌ایم و موجودی کافی دارو در انبارهای دارویی مناطق سیل‌زده اعم از سیستان، هرمزگان و… وجود دارد.

- رئیس مرکز اطلاعات و کننترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن اعلام محورهای مسدود مناطق سیل زده از هموطنان خواست که به مناطق درگیر سیل نروند.

- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۷۵ روستای گرفتار برف و یا سیلاب نیمه شمالی استان با پایدار شدن شرایط جوی و تلاش شبانه روزی راهداران، بازگشایی شد.

- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های‌پزشکی زاهدان از وقوع سه حادثه ریزش آوار در سه روستای سراوان و کشته شدن دختر بچه پنج ساله خبر داد.

- سازمان اورژانس کشور از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی توسط سه فروند بالگرد اورژانس هوایی گناباد، ایرانشهر و زاهدان در مناطق سیل زده خبر داده است.

- رئیس بنیاد مستضعفان از ارسال ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۵۰۰۰ پتو و ۵۰۰۰ بسته امدادی شامل اقلام ضروری غذایی و گرمایشی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.