کد مطلب: ۴۳۱۳۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از افزایش حقوق سال ۹۹

آخرین خبر از افزایش حقوق سال 99

در حالی که نماینده کارگران در شورای عالی کار معتقد است باید تورم حاکم بر سبد از سال 98 به 99 محاسبه شود، اما نماینده کارفرماها گفت: خیلی از واحدهای متوسط و خرد ما در وضعیت بسیار بدی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر کار در ایتدا هفته جاری اعلام کرد: هزینه سبد معیشت کارگران قرار است متناسب با اطلاعات مرکز آمار به دست آید و اوایل هفته آینده در نشست کمیته مزد رقم سبد معیشت کارگران تعیین شود.

فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: در تعیین میزان افزایش حقوق کاگران در سال آینده ماده 41 قانون کار مدنظر است نه نرخ تورم، که دو بند دارد. در بند اول آمده که با نگاهی به تورم اعلامی و در بند دوم نیز می‌گوید با فارغ از هر گونه مسئله‌ای باید حداقل حقوق به گونه‌ای باشد که سبد معیشت زندگی یک خانوار را بچرخاند.

نماینده کارگران عنوان کرد: ما سالیان سال است که سبد معیشت خانوار را به کارفرما پیش‌کش کرده‌ایم و هرگز نیز درباره آن صحبت نمی‌کنیم که به دست بیاوریم.

وی تاکید کرد: تنها توقع ما این است که تورم حاکم بر سبد را از سال 98 به 99 محاسبه کنند و به ما بدهند، یعنی سبد معیشت سه میلیون و 750 هزار تومان که سال گذشته انتخاب شده بود امسال هر عدد درآمد روی حداقل دستمزد بشیند تا جبران افزایش قیمت سبد را کند.

عدم نتیجه‌گیری درباره میزان افزایش حقوق در طرف دیگر، یعنی کارفرمایان نیز وجود دارد و به گفته نماینده این گروه نتیجه‌گیری منوط به بیرون آمدن جدول خانوار است.

علی اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در خصوص پیشنهاد کارفرمایان برای افزایش حقوق در سال آینده به تجارت‌نیوز گفت: هنوز به درصدی نرسیدیم، باید جدول خانوار بیرون بیاید و براساس آن جدول معیشت بیرون می‌آید.

وی افزود: خیلی از واحدهای متوسط و خرد ما در وضعیت بسیار بدی هستند، متاسفانه در قانون کار همه افراد با یک چوب زده شده است. به یک کارخانه همانطوری نگاه کردیم که یک مغازه را دیدیم. در این شرایط تصمیم‌گیری خیلی سخت است.

درحالی که نماینده کارگران زمان انتشار سبد معیشت را فردا اعلام کرد، اما نمایندگاه کارفرمایان معتقد بود جدول خانوار در اوایل هفته آینده منتشر می‌شود.

در خصوص افزایش حقوق کارمندان نیز محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش پلکانی حقوق کارمندان گفت: به صورت متوسط منابع افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ دیده شده است، اما سناریوی برای عملکرد افزایش حقوق پلکانی کارمندان نیز در نظر گرفته‌ایم.(ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Ali

    تنها راه افزایش حقوق که هم به نفع کارگر و کارفرما باشه حذف مالیات و ارزش افزوده از کارفرماها به ازای افزایش حقوق متناسب با تورم جاری می باشد وگرنه هر سال این آش است و این کاسه و دولت بشکن زنان خیالشم نیست !

  • بدبخت

    جدیدن فصل 10شامل کارمندان شود ولی شامل کارگران نمی شودمگرکارگران چه گناه ی کردن مگرماتوی یک کشورزندگی نمی کنیم نزدیک به دومیلیون تومان اضاف شود

  • ناشناس

    فقط دلال ها وضعشون خوبه من چهار ساله کارمندم کل پولی که پسنداز کرده بودم ارزشش یک پنجم شد یعنی انگار یسال کار کردم
    ولی دلالها تو هر معامله انداز یه سال حقوق ما سود میکنند

  • M+M

    حقوق کارگر از چهار تومن به پایین یعنی مرگ شرمندگی

  • ناشناس

    خداوکیلی اگه یکی کارفرماها یک سال تونستن به اندازه گارگرها حقوق بگیرن و صداش در نیاد من تا آخر عمر براش مجانی کار میکنم اخه خدایی عم هست اینقدر به کارگر ظلم نکنین

  • ناشناس

    سلام من هم یه کارگر هستم عزیزان ۹۰ درصد کارفرماها به فکر کارگرنیستن فقط به فکر سود خودشون هستن درسال یک بار حقوق مارو بالا میبرن در طول این یک سال کارفرما چند بار قیمت کالاهاشو بالابرده ولی دستمزد ما ثابت مونده . دولت چرا کاری برای کارگر انجام نمیده همش طرف کارفرماست چرادولت مثل کارمندان دست مزد کارگران بالانمیبره چراحق ناحق میشه مملکت ماشده مملکت سرمایه داری. یک ماه دارن چانه زنی میکنن برای دستمزد کارگر این دولت کجاست چرا کاری برای کارگر انجام نمیدن . همیشه دولت راه فرار برای کار فرما سرمایه دار گذاشته . به خدا شرمنده زن بچه شدیم بسه دیگه یکم به فکر کارگر باشد.کارگر چه گناهی کرده که کارگر شده چرخ اقتصاد دست کارگرمیچرخه.

  • فایزه

    سلام من یه سوالی دارم افزایش حقوق 15 درصدی از چه تاریخی اعمال میشه؟ از فروردین؟؟ و این افزایش 15 درصدی از حقوق قبل از افزایش 50 درصدی محاسبه میکنند یا بعد از 59 درصد؟
    لطفا جواب بدید ممنون

  • ناشناس

    سلام.اقای.حاجی.بابایی.اگر.شمابه.فکر.بازنشستگان.اموزش.وپرورحش.باشید.حقوق.مارا.به.سایر.ادارات.بسنجید.مثل.بانکها.پایه.حقوقی.را.بکنید.پنج.میلیون شاید.بتوانیم.زندگی.بکنیم.

  • ناشناس

    مختصر و مفید:
    واقعا با این حقوق کارگر فقط باید نون خالی بخوری و همش آه بکشی

  • ناشناس

    فقط مسعولین برن تا بقیه نفس بکشد وکسی بیاد که وجدان انصاف آدم باشد فقط بفکر جیب خودش واطرافیان خودش نباشه بخدا مردم خسته شدن میریزن همه را جارو میکن بسه دیگه بابا دو ماه گذشته نه حقوق نه مزد کارگر پیداست .برید خجالت بکشید ..