کد مطلب: ۴۳۵۶۱۳

آخرین وضعیت عرضه اولیه در بورس

آخرین وضعیت عرضه اولیه در بورس

شاخص کل بورس در هفته گذشته نزدیک به 6 درصد دیگر صعود کرد و در جلسه امروز، بازار سهام شاهد عرضه اولیه سهام پتروشیمی تندگویان خواهد بود؛ شرکتی که می‌توان آن را در زمره شرکت‌های بزرگ بازار به شمار آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در هفته گذشته نزدیک به 6 درصد دیگر صعود کرد و بازدهی متوسط بازار سهام در سال 98 از مرز 200 درصد رد شد. صعود بی‌وقفه شاخص سهام در ماه‌های اخیر (به خصوص از هفته تنش‌ نظامی بین ایران و آمریکا به بعد) ریشه اتفاقات پایان هفته گذشته بود.

عرضه‌های اولیه

در آخرین جلسه معاملاتی بورس در هفته گذشته، بازار سهام میزبان دو نماد تازه‌‌وارد «شصدف» و «تنوین» بود. به این ترتیب طی هفته‌های اخیر سهام 6 شرکت تازه‌وارد در بورس عرضه شده است: شرکت‌هایی کوچک که تقاضای زیاد و قابل‌توجهی را به خود جلب می‌کنند. بازدهی «فروی» از زمان عرضه به 225 درصد رسیده ( 25 جلسه معاملاتی) و «کلر» در 18 جلسه بازدهی 145 درصدی را ثبت کرده است. این بازدهی‌ها می‌تواند نشان دهد که چرا مجموع صف خرید 4 نماد عرضه‌اولیه در هفته‌های اخیر بعضا به 1000 میلیارد تومان برسد.

در جلسه امروز، بازار سهام شاهد عرضه اولیه سهام پتروشیمی تندگویان خواهد بود؛ شرکتی که می‌توان آن را در زمره شرکت‌های بزرگ بازار به شمار آورد و بنابراین این نماد توان جذب تقاضا و نقدینگی بیشتری خواهد داشت. بارها تاکید شده است که راه کنترل هیجانات بازار از اقداماتی این‌چنینی می‌گذرد و باید چنین اتفاقاتی را به فال نیک گرفت.

با این وجود مخاطبان باید این مساله را مد نظر داشته باشند که عرضه‌های اولیه بسته به تقاضایی که در صف‌هایشان قفل ‌می‌شود و پولی که جذب می‌کنند می‌توانند روند معاملات دیگر سهام بازار را متاثر سازند. این مساله از دنبال کردن جزئیات معاملات (مانند تعداد و ارزش صف‌های خرید، تغییر مالکیت‌ها و …) تا حدودی قابل سنجش است.

انتظار می‌رود در روزهای باقیمانده از سال تعدادی شرکت دیگر نیز در بورس عرضه شوند و در این میان شرکت‌های بزرگ دیگری همچون «آریاساسول» نیز مشاهده می‌شوند. بنابراین لازم است تا دید دقیق‌تری نسبت به اثر این نمادها بر کلیت بازار به دست آورد.

منبع: دنیای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یک دوست

    تبریک میگم گند زدین

  • ناشناس

    جهت اطلاع شما
    سایت سهام بارز برای خرید سهام از صبح بسته است
    بررسی فرمایید چه کسانی و چگونه در حال خرید سهام شگویا هستند

    • میثم،

      جالبه اصلا پیام ناظرم ندادن،بعد ک مدتش تموم شد پیام دادن ک معاملات برخط و غیر برخط بسته شده ،واقعا دمتون گرم ب هر کد بورسی ۱۴۰۰ سهم میرسید معلوم نیس چیکار کردن،

  • ناشناس

    یا عرضه نمیکنن یا همه را با هم عرضه میکنن که بازار را بهم میریزه این چه مدیریتیه که دارین

  • ناشناس

    سلام ما که کارگزاریمون قطع بود کار گراری آتیه ساز بازار امروز هم ععض اولیه بهمون تعلق نگرفت هم از بازار جا موندیم واقعآ اینه حمایت از سهامدار….اینم جایزه روز مرد بود….زنده باشید مردان بورس که با مابازی بازی میکنید

  • مالباخته از تصمیم دیوونه ها

    نمیدونم چرا بورس اینقدر حاشیه داره؟
    مگر چهارتا آدم عاقل تو این خراب شده وجود نداره این مشکلات رو ببینه وحل کنه؟
    از دیروز تا حالا سامانه ها مشکل داره وهنوزم نمیشه وارد شد .
    ۱.۵ درصد کارمزد میگیرن ولی یه سامانه کارامد وجود نداره
    باید تمام کارگزاریها از اعتبار خودشون برای سهامدارا عرضه اولیه رو خریداری کنند.مگر درطول سال چند تا عرضه اولیه بدرد بخور وجود داره که اونهم اینجوری خرابش میکنن؟

  • ناشناس

    عرضه اولیه دادن ولی فقط ۲۱ سهم از یک عرضه خریداری فرمودن کارگزاری محترم.
    چون سروراشون که هنگه روزی که عرضه اولیه عرضه میشه

  • ناشناس

    در مورد بورس قوه قضائیه باید ورود کنه، در مورد خرید و فروشهای خانوادگی و باند بازیها، در مورد کارگزاریها ، در مورد عرضه اولیه ها، در مورد حقوقی ها و … همه از قوه قضائیه درخواست کنیم.

  • مریم

    منم نشد ثبت کنم گفت مشکل داره?

  • بابک

    چگونه میتوان سهام این شرکت را بخرند آیا برای خریدار سود دارد؟

  • امیرحسین

    منهم برای عرض اولیه پول کم شده بود ولی ایرور میداد میگفت مانده معامله کم هست