خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۷۵۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حمایت مدیرعامل ایران‌خودرو از آزادسازی واردات خودرو! / نظر مردم چیست؟

حمایت مدیرعامل ایران‌خودرو از آزادسازی واردات خودرو! / نظر مردم چیست؟

مدیرعامل ایران‌خودرو می‌گوید: واردات به نفع صنعت خودروست و موافق آزادسازی واردات خودرو هستم. نظر مردم چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی خطیبی در رابطه با آزادسازی واردات خودرو به کشور گفت : خودروسازان باید رقابت داشته باشند و محصولات ایران خودرو باید با استفاده از تکنولوژی روز دنیا بهبود پیدا کند.

واردات خودرو از سال ۹۷ ممنوع شده است؛ از سال گذشته طرح آزادسازی واردات خودرو اعلام شد، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت کرده و این مخالفت تاکنون ادامه داشته است، چرا که به گفته میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودرو برای خودرو‌های تحولاتی است و باعث خروج ارز از کشور می‌شود.

طبق مجوز مجلس و بنا به آنچه عزت‌ا… تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، اسفند پارسال گفت: مجلس با توجه به مطالبه عمومی مردم تشخیص داده به دولت اجازه دهد مجموعاً ۱۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱وارد کند.

نظر مردم چیست؟

در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانیم.

«دلتون خوشه‌ها واردات اتومبیل‌هایی ازاد میشه که فقط ثروتمند ها بخرن .برای این قشر بهترم میشه. امکان نداره واردات خودروهایی ازاد بشه که بیشتر قشر جامعه بتونن بخرند.».

«عجب! تاکنون فکر می‌کردیم وارد کردن خودرو خارجی نیاز به موافقت مجلس و دولت است ولی گویا نیاز به مجوزو مافیای قدرت و ثروت شرکت خای خودرو سازی است.».

«یه سوال ساده….چرا باید ایران‌خوردو اجازه واردات ماشین رو بده. مگه ما مجلس و دولت نداریم؟ ایران‌خودرو کجای این معامله هست.».

«نمی‌دونیم دیگه با چه زبونی مردم بگن فکری به حال این مردم بکنید. نه ماشینامون استاندارد ندارن هم قیمت‌ها خیلی گرون است نه واردات رو ازاد می‌کنند.».

«واردات رو آزاد کنید. واردات قطعات رو هم آزاد کنید. ببینم که ماشینتون رو کی می‌خره؟ ولی تو همه چی آزادید. وام هم نباید از دولت بگیرید. حتی کمک بلا عوض یا هرچی. خودتون و شرکتتون. دنیای رقابت آزاد. دیگه ملت رو هم گروگان نمی‌گیرید.».

«واردات آزاد بشه چه خودرو چه ماشین‌آلات سنگین اما قیمت خودرو داخلی باید از این که هست کاهش یابد با این کیفیتی که دارن قیمت قابل قبول نیست. مثل دیگر کالاها دولت باید نظارت کند و قیمت کارخانه و بازار مقبول باشد.».

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راست میگن خودروهایی وارد کنن که همه بتونن بخرن با قیمت اصلی نه اینکه ماشینهایی که فقط اقازاده ها و افراد خاص جامعه قدرت خریدش رو دارن ..

  • ناشناس

    مردم فکر می‌کنند واردات خودرو قراره با تعرفه صفر وارد بشه.. نخیر عزیزان.. تعرفه همون صد در صد است یعنی قیمت خودرو دو برابر قیمت در خارج… از سال 97 به طور کلی ممنوع شده و الان می خوان تا حدودی آزاد بشه… حتی اگه آزاد بشه خودروی ارزان 15 هزار دلاری میشه حدود 850 میلیون تومن… ..

  • ناشناس

    واردات باید آزاد بشه از همه مدل ها باید در بازار موجود شود

  • ف . ت

    خواهشا آزاد کنید تا از شر ماشین مونتاژی چینی که حداقل دو برابر قیمت بازار جهانی به مردم قالب می کنند راحت بشیم

  • علی

    واردات آزاد بشه فقط آقازاده‌ها میتونن بخرن

  • ناشناس

    سلام تا کی باید پلت ارابه مرگ اینا رو سوار شن چند وقت دیگه همه دنیا ماشین برقی سوارن بعد این این خودرو سازها باید چیکار کنن
    آزاد کنید تا ملت بتونن هرچی دلشون می خواد بخرن آخه کی برای آشغالی مثل پراید ۲۰۰ میلیون بده

  • دبیر

    همه چی در حد حرف .چرا عمل نمی کنید کمی وجدان داشته باشید واینقد به ایم ملت ظلم نکنید .

  • ناشناس

    وقتی مجلس که نماینده های ملت هستند و دولت که با رای مردم انتخاب شده و در دولت و مجلس تصویب شده چه نیازی به مجوز مجمع تشخیص میباشه اصلا نباید در این قضیه ورود کنه . مردم از دست این دو خودرو ساز با این ماشین های بی کیفیت شون خسته شدن کی باید بداد این مردم برسه .