کد مطلب: ۱۳۳۹۰۳

آغاز دوباره تولید رنو و نیسان بعد از حملات سایبری

آغاز دوباره تولید رنو و نیسان بعد از حملات سایبری

دو خودروساز بزرگ جهان اعلام کردند که توانسته‌اند تولید خود را از سر بگیرند و به زودی ضرر این حملات را تعیین می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت‌های خودروسازی رنو و نیسان اعلام کردند پس از حمله گسترده سایبری روز جمعه (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) که منجر به قطع تولید واحدهای این خودروساز‌ها در اروپا شده بود، تولید تقریبا تمامی این واحد‌ها از دوشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) به حالت عادی بازگشته است.

خودروسازی رنوی فرانسه و همتای ژاپنی‌اش شرکت نیسان، تنها شرکت‌های خودروسازی جهان هستند که تاکنون اعلام کرده‌اند که قربانی باج‌افزار WannaCry شده‌اند.

نیسان اعلام کرد که واحد تولیدی این کارخانه در ساندرلند انگلیس، تولید خود را آغاز کرده است. حمله سایبری روز جمعه در آخرین شیفت کاری این واحد تولیدی در هفته گذشته رخ داد و تولید آن را متوقف کرد.

از سوی دیگر، شرکت رنو اعلام کرده است که تولید خودروهای گرانقیمت این کارخانه در شمال فرانسه همچنان متوقف است. رنو در شمال فرانسه مدل‌هایی مانند تالیسمان سدان، و اسپیس را تولید می‌کند.

حملات سایبری روز جمعه تولید پنج کارخانه رنو را متوقف کرد و یا کاهش داد. این کارخانه‌ها شامل Douai در شمال فرانسه، Sandouville فرانسه، واحد کوچک تولید خودرو در اسلوونی، یک واحد در رومانی و یک واحد مشترک با نیسان در چنای هندوستان است.

سخنگوی رنو عنوان کرد: «تمامی واحدهای رنو به جز کارخانه واقع در Douai هم اکنون در حال تولید هستند، این واحد نیز روز سه شنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) تولید خود را از سر می‌گیرد. تولید این کارخانه‌ها جبران خواهد شد، اما ضرر مالی این حملات همچنان در حال بررسی است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.