خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۴۴۲۵

آغاز صدور پروانه کار برای اتباع افغانستان و عراق

آغاز صدور پروانه کار برای اتباع افغانستان و عراق

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار با اشاره به صدور پروانه کار برای اتباع افغانستان و عراق گفت: هزینه تمدید پروانه کار به مدت یک‌سال ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان و صدور پروانه کار ۳۶۰ هزار تومان است.

علی اقبالی گفت: براساس دستورالعمل شماره ۱۷۳۰۴۵ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار استان‌های مشمول طرح ساماندهی از۱۱ لغایت ۱۳ آذر ماه، فراخوان برای مراجعه اتباع افغانستان و عراق دارای کارت آمایش ۱۲ و هویت ۱۱ صورت می‌پذیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی افزود: زمان فراخوان تمدید نمی‌شود و کلیه اتباع خارجی می‌بایست برای ارائه مدارک لازم به ادارات شهرستان‌های مجاز اقامت خود (دو قطعه عکس پرسنلی و همراه داشتن اصل کارت کار قبلی) مراجعه و پروانه کار دریافت کنند.

اقبالی تصریح کرد: زمان اجرای طرح از روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه تا ۳۰ دی ماه بوده و کلیه ادارات کار و شهرستان‌های تابعه می‌بایست برای رصد و کنترل حسن اجرای طرح از طریق روسای شهرستان‌ها، حراست و بازرسان کار استان هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه صدور پروانه کار ۳۶۰ هزار تومان و هزینه تمدید ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار یا دارای پروانه کار منقضی را به کارگماری کنند یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده است، به‌کارگماری کنند، جرم محسوب می‌شود و به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.