کد مطلب: ۲۵۹۱۲۹

آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا در بورس

آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا در بورس

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا از امروز به مدت ۵ روز کاری آغاز شد.

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا از ابتدای هفته جاری به مدت پنج روز کاری (از ۱۹ تا ۲۳ خردادماه) آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متقاضیان برای خرید و ثبت سفارش در نماد عیار می‌توانند از طریق پلت‌فرم‌های معاملاتی یا مراجعه به شعب تمامی کارگزاری‌های معتبر کشور اقدام کنند.

صندوق طلای عیار نوعی از صندوق‌های کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌های جمع‌آوری شده از مشتریان را در گواهی سپرده طلا و اوراق مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

کلیه کارمزدهای خرید واحدهای صندوق عیار در دوره پذیره‌نویسی مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شود. متقاضیانی که از ساعت ۸: ۳۰ تا ۱۵: ۳۰ موفق به خرید واحدهای این صندوق شوند، از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

براساس این گزارش، ارزش اسمی هر واحد از صندوق عیار یک هزار تومان اعلام شده است. معاملات این صندوق از طریق کارگزاری‌های عضو بورس کالای ایران و با داشتن کد معاملاتی امکان‌پذیر است.

گفتنی است؛ صندوق سرمایه‌گذاری عیار علاوه بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، از ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش ریسک اثرات تورمی، نقدشوندگی و امنیت بالا برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

همچنین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا، نسبت به روش سنتی پس‌انداز و نگهداری طلا، دارای مزایایی همچون حذف ریسک نگهداری، کاهش ریسک نوسانات ناگهانی و ترکیب با سرمایه‌گذاری در اوراق مشتقه جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است و برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که وقت و دانش کافی برای فعالیت مستقیم در بازار سکه و طلا ندارند، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.