کد مطلب: ۲۶۱۶۰۸

آمادگی بانک مرکزی برای رفع موانع تسهیلات اشتغال روستایی

آمادگی بانک مرکزی برای رفع موانع تسهیلات اشتغال روستایی

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به تخصیص هدفمند منابع اشتغال روستایی و عشایری، از آمادگی برای رفع موانع احتمالی اجرای این طرح در صورت انعکاس بانک‌های عامل خبر داد.

ولی الله سیف، در جلسه هماهنگی با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیران عامل بانک‌های کشاورزی، پست بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با موضوع بررسی ساز و کار اجرایی برنامه اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد، با بیان اینکه انسجام فکری در مجموعه دولت درخصوص این برنامه وجود دارد، گفت: طی این برنامه، منابع به صورت هدفمند و حساب شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و قرار است فرصتی در اختیار روستائیان و عشایر کشور قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت این برنامه خاطرنشان کرد: اگر بانک‌های عامل، مواردی را در بخشنامه‌های ارسالی بانک مرکزی مشاهد می‌کنند که ممکن است در مسیر اجرای طرح مانعی ایجاد کند، به این بانک منعکس کنند تا انعطاف لازم را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام بانکی تجربیات ناموفقی در گذشته داشته است که باید از آنها درس گرفت، گفت: طرح بنگاه‌های زودبازده و طرح ضربتی اشتغال از مواردی بود به تولید و ایجاد اشتغال پایدار منتهی نشد.

سیف با اعلام آمادگی کامل بانک‌های عامل در اجرای این برنامه تصریح کرد: با اجرای این برنامه می‌توانیم متناسب با ویژگی‌های منطقه‌ای، طرح‌های اشتغال زایی روستایی و عشایری راه اندازی کنیم.

بر اساس مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مقرر شد معادل ریالی ۱۲ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان روستایی و عشایری قرار گیرد که سهم صندوق توسعه ملی ۶ هزار میلیارد تومان و سهم بانک‌های عامل نیز ۶ هزار میلیارد تومان است. از این میزان تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.