کد مطلب: ۵۲۶۴۳۵

سخنگوی کاخ سفید:

آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران آماده است

آمریکا برای مذاکره مستقیم با ایران آماده است

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این که دولت آمریکا می داند روند دیپلماتیک با ایران می تواند زمان‌بر باشد و در حال حاضر انتظار مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا نمی رود، گفت: با این وجود، این کشور آماده مذاکرات مستقیم با ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جن ساکی معاون مطبوعاتی و سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری شب گذشته‌اش در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با توجه به برگزاری نشست امروز وین پیرامون احیای توافق هسته ای، به رسیدن به توافقی بر سر مسئله هسته ای ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران امیدوار است یا نه، گفت: او می‌داند که دیپلماسی می تواند زمان بر باشد و گاهی سرعتی را که همه ترجیح می دهند ندارد. ما هم یقینا مانند او از بودن در دولت اوباما تجربه ی زمانی را که صرف شد تا روندی دیپلماتیک کارساز باشد، داریم. نمی توانم مدت زمانی را که طول خواهد کشید، پیش‌بینی کنم. شما درست می گویید که در واقع اتفاقی که در چند روز آتی رخ می دهد، در اصل بر مذاکرات غیر مستقیم از طریق اروپایی ها متمرکز است. این هنوز هم از نظر ما گامی رو به جلو در راستای دیپلماسی است و هدف اول ما است.

ساکی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا هنوز بر موضع قبلی اش مبنی بر این است که آمریکا هیچ تحریمی را تا زمانی که ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازنگردد، لغو نمی کند، توضیح داد: موضع رئیس جمهور در قبال رویکرد او یا رویکرد ما نسبت به مذاکرات تغییر نکرده است. ما مسلما انتظار داریم که مسائل اولیه ای که در چند روز آتی درباره شان مذاکره خواهد شد، اقداماتی هسته‌ای باشند که ایران باید برای بازگشت به پایبندی به برجام(توافق هسته ای) انجام دهد، همچنین اقدامات لغو تحریم هایی که آمریکا باید برای بازگشت پایبندی به توافق انجام دهد.
او در آخر گفت: اما ما هنوز در ابتدای مذاکرات هستیم، در حال حاضر انتظار نداریم که مذاکرات مستقیمی میان آمریکا و ایران از طریق این روند انجام شود، اگرچه یقینا آماده ی (تحقق) این چشم انداز هستیم.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات را نیز بخوانند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.