کد مطلب: ۶۹۹۲۱۷

آمار جانباختگان اربعین ۱۴۰۱/ انتقال ۳۶۳ بیمار و ۷۴ پیکر زائر از عراق به ایران

آمار جانباختگان اربعین ۱۴۰۱/ انتقال ۳۶۳ بیمار و ۷۴ پیکر زائر از عراق به ایران

 پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این تعداد بیمار و پیکر (جسد) از مرز مهران و شلمچه و تا روز گذشته (یکشنبه ۲۷ شهریور) وارد خاک ایران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمعیت هلال احمر از انتقال ۳۶۳ بیمار و ۷۴ پیکر زائر ایرانی از خاک عراق به ایران خبر داد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این تعداد بیمار و پیکر (جسد) از مرز مهران و شلمچه و تا روز گذشته (یکشنبه ۲۷ شهریور) وارد خاک ایران شده است.

به نقل از همشهری آنلاین، وی با بیان اینکه هر کدام از بیماران و مصدومان ایرانی که در مراکز درمانی عراق به شرایط پایدار برسند به خاک کشور منتقل می‌شوند، اظهارداشت: هر زمان شرایط مساعد شد، همه افرادی را که در مراکز درمانی عراق بستری هستند، به کشور منتقل می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه هنوز ۷۰۰ هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند و بیشتر تراکم در شهرهای نجف و کربلا است، ‌گفت: همچنان مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های هلال احمر ایران در این دو شهر زیاد است اما درمانگاه‌های هلال احمر در مسیر نجف تا کربلا جمع شده است.

وی با بیان اینکه مردم هیچ نگرانی درباره انتقال بیماران و مصدومان ایرانی به خاک کشور نداشته باشند، افزود: با وجودی که هلال احمر وظیفه‌ای در این بخش ندارد و وظیفه اصلی با شرکت‌های بیمه است اما در صورت نیاز از همه امکانات خود همچون آمبولانس، اتوبوس‌آمبولانس، ‌نیروهای تخصصی، بالگرد و یا هواپیما استفاده می‌کند و همه بیماران ایرانی را به کشور منتقل می‌کند.

پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند با اشاره به آمار خدمات درمانی ارائه شده از سوی جمعت هلال احمر کشورمان در کشور عراق اظهارکرد:‌ از تاریخ ۱۷ شهریورماه تا ۲۳ شهریورماه در مجموع به یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۰۳ زائر در کشور عراق خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خدمات درمانی ارائه شده مربوط به حوزه ویزیت عمومی است، گفت:‌طی این مدت یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۶۳ مورد خدمات مربوط به ویزیت عمومی به زائران ارائه شده است. پس از آن هم سرم‌تراپی با ۳۲۶هزار و ۳۱۴ مورد جزو بیشترین خدمات درمانی ارائه شده به زائران است.

کولیوند تعداد ویزیت داخلی زائران در این مدت را ۳۴ هزار و ۵۴۶ مورد اعلام کرد و گفت:‌۱۴ هزار و ۶۸۴ مورد ویزیت اورژانس، ۱۷ هزار و ۱۸۵ مورد ویزیت زنان، ۱۴ هزار و ۷۵۷ مورد ویزیت قلب و ۱۶ هزار و ۶۲ مورد ویزیت ارتوپد نیز انجام شده است.

آمار جانباختگان اربعین

به نقل از ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به ارسال نمونه های ژنتیکی ۱۰ جانباخته حادثه آتش‌سوزی اتوبوس در کشور عراق به این مرکز گفت: تا سه هفته دیگر هویت این اجساد مشخص می‌شود.

سلیم خانی با اشاره به حادثه دلخراش آتش سوزی اتوبوس در کشور عراق گفت: در این حادثه ۱۰ نفر از هموطنانمان جان باختند.

وی افزود: با توجه به شدت سوختگی، هویت این اجساد قابل تشخیص نیست و در همین راستا با انتقال اجساد به پزشکی قانونی استان ایلام، نمونه های ژنتیکی از آنها گرفته شده است.

خانی گفت: کرمانشاه مرکز ژنتیک قطب غرب کشور است و در همین راستا نمونه‌های گرفته شده از ایلام، به پزشکی قانونی کرمانشاه اسال شده است.

این مسئول افزود: همراه نمونه‌های ژنتیکی اجساد، نمونه‌های ژنتیکی گرفته شده از بستگان نزدیک این افراد هم وجود دارد.

خانی گفت: تا سه هفته دیگر نتیجه آزمایش DNA اعلام و هویت این یازده فوتی مشخص می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آماده‌باش پزشکی قانونی استان در مرز خسروی داشت و افزود: هم اکنون اکیپ پزشکی قانونی شامل پزشک و کارشناس و نیروهای پزشکی قانونی در مرز مستقر هستند.

وی افزود: همچنین سالن تشریح شهرستان سرپل ذهاب هم در حالت آماده‌باش قرار دارد.

پیکر زائران اربعین حادثه انفجار به ایران بازگشت

به نقل از ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از تحویل ۱۰ پیکر زائران فوت شده در حادثه آتش‌سوزی اتومبیل ون در شهر شوملی عراق به پزشکی قانونی این استان خبر داد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مهرشاد طهماسبی با اعلام این خبر افزود: ظهر روز دوشنبه ۲۱ شهریور پیکرهای زائران فوت شده در این حادثه شامل ۶ مرد و ۴ زن به تالار تشریح پزشکی قانونی ایلام تحویل شد.

طهماسبی افزود: پس از تحویل پیکرهای این عزیزان، با هماهنگی‌های صورت گرفته و اخذ دستور مقام قضایی، معاینه و نمونه‌گیری برای انجام آزمایش DNA و تعیین هویت اجساد صورت گرفت.

وی با اشاره به تلاش همکاران پزشکی قانونی برای تعیین هویت و شناسایی پیکرها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از بستگان احتمالی افراد فوت شده (خانواده‌هایی که از زائر خود بی‌اطلاع بوده و احتمال می‌دهند در بین درگذشتگان این حادثه باشند) خواست که به منظور تطبیق نمونه ژنتیکی و تعیین هویت این درگذشتگان، برای اخذ نمونه خون به اداره کل پزشکی قانونی مرکز استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

با هماهنگی‌های صورت گرفته با تشخیص هویت فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام، با تعدادی از بستگان احتمالی برای حضور و شناسایی پیکرها تماس گرفته شده است.

جان باختن ۱۴ زائر اربعین در انفجار اتوبوس

شبکه الحره اعلام کرد دست کم ۱۴ نفر امروز (یکشنبه) در حادثه تصادفی که در پی آن یک اتوبوس زوار ایرانی با یک تانکر حامل مشتقات نفتی بر خورد کرد، جان باختند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار الحره به نقل از یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد این حادثه دلخراش که در استان بابل در ناحیه شوملی رخ داد، به جان باختن ۱۴زائرایرانی که در حال سفر به مقصد کربلا در آستانه اربعین حسینی بودند منجر شد.

یک منبع در پلیس عراق گفت: اتوبوس حامل زوار ایرانی با یک دستگاه تریلر حامل مشتقات نفتی برخورد کرد که در پی این ماجرا، دو خودرو آتش گرفتند.

تعدادی از مصدومان ایرانی هستند

دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال اهمر در این باره اظهار کرد: بر اساس گزارش های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین شهر شوملی استان بابل عراق دچار انفجار شده است که در همین راستا نیروهای جمعیت هلال احمر به محل اعزام شدند.

به گفته وی اتوبوس آمبولانس‌های هلال احمر در محل حضور دارند و عملیات امدادی همچنان ادامه دارد

وی ادامه داد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش ها حاکی از آن است که دستکم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

کولیوند با بیان اینکه در میان مصدومان، ایرانیان نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت جانباختگان مشخص نیست و پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

حادثه انفجار اتوبوس در عراق

به نقل از ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از انفجار یک اتوبوس مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابل عراق خبر داد و گفت که در میان مصدومان افراد ایرانی نیز حضور دارند.

پیرحسین گفت:‌ بر اساس گزارش‌های رسیده به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه اتوبوس در یک پمپ بنزین در شهر شمولی استان بابل عراق دچار انفجار شده است. در همین راستا نیروهای هلال احمر به محل اعزام شدند. در حال حاضر نیز اتوبوس آمبولانس جمعیت هلال‌احمر در محل حاضر است و عملیات همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه در میان مصدومان زائران ایرانی نیز حضور دارند گفت: هویت و ملیت تمام جانباختگان مشخص نیست و پس از شناسایی و امدادرسانی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

مینی‌بوس حامل زائران واژگون شد

به نقل از صداوسیما، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل زائران اربعین حسینی در محور دشت عباس به دهلران ۲۰ نفر مصدوم شدند.

علی‌محمدی افزود: با اعلام خبر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل زائران ساعت ۱ و ۲۳ دقیقه بامداد جمعه در کیلومتر ۸ محور دشت عباس به دهلران نجات‌گران پایگاه امداد و نجات دشت عباس به محل حادثه اعزام شدند.

وی یادآور شد: ۸ مصدوم با تلاش نجاتگران هلال احمر و با استفاده از تجهیزات نجات، رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام مطرح کرد: ۲نفر از مصدومین با آمبولانس‌های هلال احمر و مابقی توسط آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

به نقل از مشرق، برخورد تریلی با چند دستگاه خودروی سواری در سه راهی جندالله شهرستان مهران ۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت.

تصادف مرگبار زائران در عراق

در این تصادف ماشین پیکان که عازم مهران بوده ، در ۵ کیلومتری «بیشه دراز» به سمت مهران، با اتوبوس شاخ به شاخ شده و اتوبوس دوم از پشت با پیکان برخورد می‌کند.

دو نفر از سرنشینان پیکان در صحنه جان باخته و نفر سوم پس از رسیدن به بیمارستان، به علت شدت جراحات فوت کرده و حال دو مصدوم دیگر هم وخیم گزارش شده است.

ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه استان نیز اعلام کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری پیکان به علت تجاوز به چپ گزارش شده است.

۱۷ زائر مصدوم شدند

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واژگونی یک خودرو سانتافه حامل زایران ایرانی در المشرح عراق یک فوتی و هفت مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش روابط عمومی این مرکز عارف شرهانی بیان کرد: این حادثه در ساعت ۱:۱۰ بامداد پنجشنبه در المشرح عراق رخ داد و مصدومان پنج نفر شامل ۲ نفر خانم ۴۰ و ۹ ساله و سه نفر آقا ۵۳،۱۶ ، ۴۱ ساله گزارش شد که از مرز چذابه به اتوبوس آمبولانس البرز تحویل داده شدند و از آنجا به بیمارستان شهدا نفت سوسنگرد منتقل شدند.

۱۵ زائر مصدوم شدند

به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام بعد از ظهر امروز حوالی ساعت ۱۳:۱۵ به علت واژگونی ، ۱۵ نفر از ۳۳ مسافر این اتوبوس مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش، خوشبختانه این حادثه فوتی برجای نگذاشته و همه ی مصدومان توسط ۸دستگاه آمبولانس سبک و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس ، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه ، به مراکز درمانی منتقل شدند.

آتش‌سوزی در کربلا

به نقل از شفقنا، دفاع مدنی عراق، امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور از نجات ۴۲ نفر از آتش‌سوزی هتلی در استان کربلا خبر داد و عنوان کرد که این آتش‌سوزی مجروحان و تلفات زیادی را به ثبت رساند.

به نقل از سومریه‌نیوز، سازمان دفاع مدنی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های ما با از خودگذشتگی و بسیج تمام امکانات، افراد ساکن در هتل شش طبقه قصر جرش را که واقع در میدان «التربیه» کربلا است نجات دادند.

این سازمان عنوان کرد که تیم‌های ما تلاش کردند ۴۲ نفر با تابعیت‌های مختلف را نجات دهند و کمک‌های اولیه را برای آنها اعمال و ۲۰ مصدوم را که قبل از انتقال به بیمارستان دچار خفگی شده بودند احیا کنند.

همزمان با اجرای عملیات خاموش کردن حریق و خنک‌سازی هتل، جسد دو زن که یکی از آنها عراقی و دیگری ایرانی بود بیرون کشیده شد.

براساس بیانیه سازمان دفاع مدنی، در اثر شدت انتشار گازهای سمی چند آتش‌نشان دچار آسیب شدند.

این سازمان خاطرنشان کرد: تیم دفاع مدنی خواستار آغاز تحقیقات و احضار کارشناس برای تعیین علل آتش‌سوزی که به سبب نقض دستورالعمل های ایمنی صادره توسط این سازمان صورت گرفته، شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این چه عکسیه که برای این خبر گذاشتید؟؟؟؟؟؟؟
    چه مشکلی دارید شما؟؟