کد مطلب: ۷۱۴۶۸۱

خسارت حوادث رانندگی رکورد زد

خسارت حوادث رانندگی رکورد زد

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا گفت: از تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۸۷ فوتی تصادفات سال گذشته، فقط ۳ هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد تخلفی در لحظه حادثه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به خسارت بیش از ۵ میلیارد تومانی حوادث رانندگی گفت: اگر کشور بتواند حوادث رانندگی را کاهش دهد، این میزان خسارت که برابر ۷ درصد تولید ناخالص ملی است، صرف هزینه‌های پیشرفت کشور می‌شود.

به نقل از صدا و سیما، وی افزود: بر اساس آمار، ۵۱ درصد آسیب دیدگان تصادفات رانندگی در لحظه و نقطه حادثه فوت می‌شوند و ۶ درصد در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد هم در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این میزان فوتی در بیمارستان اهمیت اقدامات امدادی پس از حادثه و نقش سازمان‌های امدادی را دو چندان می‌کند.

سرهنگ شیرانی بر اهمیت کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد تصادفات کشور در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد فوتی‌ها و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها، به دلیل بالا بودن سرعت است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا ادامه داد: سرعت بالا یکی از عوامل اصلی حوادث در جاده‌ها است و سرعت انرژی جنبشی را زیاد و شدت برخورد و خسارات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: از تعداد ۱۶۷ هزار و ۸۸۷ فوتی تصادفات سال گذشته، فقط ۳ هزار راننده مقصر و عامل تصادفات بودند و بقیه افراد بی تخلف در لحظه حادثه بودند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه پلیس راهور وظیفه نظارت و کنترل بر وضعیت ترافیک در جاده‌ها را دارد و این مهم را به وسیله سامانه‌ها و دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های تردد شمار و تحلیل داده‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌دهد، اظهار داشت: ترافیک علل و عوامل زیادی دارد و افزایش وسیله نقلیه و نامتناسب بودن گسترش معابر شهری و برون شهری و عدم تطبیق و گنجایش این دو ظرفیت در دهه گذشته باعث شده همیشه مشکل ترافیک وجود داشته باشد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا تکمیل و توسعه حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: اکنون آن چیزی که در کنترل ترافیک مهم است مدیریت ترافیک است که امروزه با استفاده و بهره گیری از تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دنیا انجام می‌شود.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت سنتی در دنیا مردود است و مدیریت ترافیک به صورت علمی، پیشرفته و با تجهیزات و سامانه‌های هوشمند انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: وسعت جاده‌های کشور ۲۵۰ هزار کیلومتر است که با استقرار نیروی انسانی، تیم‌های نظارتی و گشتی غیر قابل کنترل است و باید از ابزار‌های نظارتی، دوربین‌های ثبت تخلف، پهپاد‌های پلیس و… استفاده شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک فراجا گفت: در حال حاضر در جاده‌های کشور علاوه بر استقرار تیم‌های کنترل نامحسوس و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در همه محور‌های اصلی کشور دوربین‌های کنترل متوسط سرعت نیز برقرار و فعال است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.