کد مطلب: ۷۹۵۲۷۴

۴۰ فروند هواپیما در سال گذشته وارد ناوگان هوایی کشور شد

۴۰ فروند هواپیما در سال گذشته وارد ناوگان هوایی کشور شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اضافه شدن حدود ۴۰ فروند هواپیما به خطوط هوایی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: به تناسب افزایش تعداد هواپیماها باید فرودگاه‌ها را مجهزتر و پارکینگ‌های هواپیما، ترمینال‌ها و عوامل پروازی فرودگاه را توسعه، گسترش و بهسازی دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حمیدرضا سیدی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها تصمیم‌گیرنده در مورد افزایش تعداد هواپیماها و مدل آنها نیست، افزود: با این حال برنامه توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت فرودگاهی در تعامل با هم قرار دارند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی متقاضی ورود هواپیما به کشور است تا تعداد ناوگان را افزایش دهند، اما این صنعت نزدیک به ۴۰ سال است که تحت تحریم‌های ظالمانه و سرسختانه دشمنان قرار دارد و دانش ساخت هواپیما غالباً در اختیار چند کشور غربی قرار داشته که دانش آن را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فروش و عرضه هواپیما به کشور ما به دلیل تحریم‌های آمریکا ممنوع است، گفت: سعی کرده‌ایم به واسطه دانشمندان غیور و به همت بلند آنها صنعت هواپیمایی کشور را سرپا نگه‌داریم ‌و بخش خصوصی و دولتی از هرجایی که توانسته نیازمندی‌ها را تامین کرده است.

سیدی در مورد قیمت بلیت هواپیما نیز تصریح کرد: نرخ بلیت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مربوط نمی‌شود، بلکه شرکت‌های هواپیمایی در تعیین نرخ دخیل هستند.

وی توضیح داد: شناور شدن نرخ بلیت هواپیمایی مصوبه سال ۹۵ بوده که یک تصمیم منطقی بود، اما وقتی عرضه و تقاضا متعادل نباشد این مسائل پیش می‌آید و باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که نه برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون به‌صرفه بوده نه مسافران، چون بازار دست دلال‌ها افتاده است و عامل گرانی آنها هستند. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای شود تا هم هواپیماها به‌روزتر شوند و هم تعداد پروازها بیشتر شود.

افزایش ۲۰ درصدی پروازها در نوروز امسال

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد پروازهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات هوایی و فرودگاهی به مسافران را افزایش دهیم. امسال برای اولین بار تمام اختیارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها را به مدیران فرودگاه‌ها تفویض شد و آنان موظف بودند از تاخیرات پروازها جلوگیری کرده و در صورت تاخیر به مسافران پاسخگو باشند.

سیدی اضافه کرد: شاید نتوان از برخی تاخیرات احتمالی جلوگیری کرد، اما باید اطلاع رسانی کامل انجام شود و اگر نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی پاسخگو نباشند عذر آنان را خواهیم خواست و هیچ‌کس حق ندارد که نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.