کد مطلب: ۵۸۶۲۲۳

آمار کرونا در ایران ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان، ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر

آمار کرونا در ایران ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / مجموع جانباختگان، ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۱۷۳ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۵۵ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند ( ایسنا ).

آمار تزریق واکسن

همچین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۳۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۵۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

طبق آمار اعلامی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور تا ظهر روز گذشته به ۶۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۷۰ دُز رسیده بود. بنابراین با احتساب آمار اعلامی امروز، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز جمعا ۷۹۵ هزار و ۶۱۸ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است ( ایسنا ).

جدیدترین آمارهای جهانی کرونا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۴۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۹۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۲ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کرونا را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۴ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

ایران در فهرست ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشتند، در رتبه هشتم جهان قرار دارد ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.