خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۴۶۶۰

۲۵۴۴۱ ابتلای جدید و افزایش دوباره مرگ‌های کرونایی/ آمار کرونا در ایران ۲۸ تیر ۱۴۰۰

۲۵۴۴۱ ابتلای جدید و افزایش دوباره مرگ‌های کرونایی/ آمار کرونا در ایران ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار کرونا شناسایی شدند و متاسفانه ۲۱۳ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۷۲ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

چهار هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۴۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند ( ایسنا ).

تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی افزایش‌ آمارهای کرونایی سخنگوی دولت صبح امروز از تعطیلی ۶ روزه همه ادارات استان‌های تهران و البرز، در بازه زمانی سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

علی ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا درباره تعطیلی تهران و کرج تصمیمی گرفته شده است یا خیر؟ اعلام کرد: بنابر به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رئیس‌جمهور، تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

وی افزود: بنا بر این مصوبه، تردد از این استان‌ها ممنوع بوده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودرو نیز از مسیرها بازگردانده می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی می‌شود ( تسنیم )

روز گذشته، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از عبور فوتی‌های این شهر بر اثر کرونا از مرز ۱۰۰ نفر خبر داده و بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده بود ( ایسنا ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.