کد مطلب: ۵۶۷۴۹۲

۲۷۰ قربانی جدید کرونا در کشور/افزایش بستری کودکان در استان مرکزی

۲۷۰ قربانی جدید کرونا در کشور/افزایش بستری کودکان در استان مرکزی

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و در طول شبانه روز گذشته، ۲۷۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۴۸ دُز رسید.

در عین حال افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همچنین از دیروز تا امروز ۸ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۷۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۵۶ نفر از آنها بستری شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۵۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۳۴۴ نفر رسید.

در عین حال خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۳۴۸ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۴۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. ( ایسنا )

افزایش بستری کودکان در پیک پنجم در اراک

به گفته متولیان بهداشت و درمان استان مرکزی، شرایط کرونایی این استان آنقدر حساس و خطرناک شده که برای مقابله با آن باید آرایش جنگی گرفت!

بر اساس آنچه دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز جمعه هشتم مردادماه، اعلام کرده است، آخرین رنگ بندی کرونایی که از نهم مردادماه در اراک اعمال خواهد شد، برای تمام شهرستان های استان مرکزی به غیر از سه شهرستان خنداب، کمیجان و فراهان که نارنجی هستند، قرمز خواهد بود.

او افزود: در این رنگ بندی، شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، شازند، زرندیه، تفرش، آشتیان، دلیجان و محلات در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تاکید کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی وزارت بهداشت، هیچ یک از شهرستان‌های استان که تا پیش از این در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند، در این وضعیت قرار ندارند و این یعنی استان مرکزی در وضعیت بحرانی و حساسی قرار گرفته است.

دکتر بهمن صادقی سده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به افزایش میزان کودکان مبتلا به کرونا در استان، به ایسنا گفته است: موارد بستری کودکان نسبت به موج های قبلی در پیک پنجم بسیار شدت گرفته است. علائم بیماری در کودکان شبیه سرماخوردگی و آبریزش بینی است و علائم گوارشی را نیز شاهد هستیم، البته شاید موارد زیادی از کودکان مبتلا بستری نشوند، اما آنها ناقلین بسیار خطرناکی هستند که به راحتی می توانند ویروس را منتشر کنند.

وی در خصوص علت شیوع بیماری در بین کودکان در پیک پنجم بیان کرد: نوع ویروس در این شیوع تاثیرگذار است، در هر واریته گیرنده های ویروس تغییر می کند. در نوع دلتا خاصیت ویروس به شکلی است که رنج سنی پایین تر را درگیر می کند.

براساس این گزارش، در کنار کرونا، وضعیت آلودگی هوا نیز در استان مرکزی نگران کننده است و امروز جمعه، هشتم مردادماه وضعیت هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. البته وضعیت هوای روز گذشته در این شهر به حد خطرناک رسیده بود. ( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینها دست پخت آقای نمکی و حریرچی که با سواد بالاشون و دستمالهایی که بدست دارن مملکت رو به گند زدن و روزی اینهمه قربانی داریم وبا این واکسنها بی که هیچکدام تاییدیه صد در صد وزارت بهداشت جهانی رو نداره