کد مطلب: ۵۶۷۷۵۸

۲۸۶ قربانی جدید کرونا در کشور/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۹.۲۲ درصد رسیده!

۲۸۶ قربانی جدید کرونا در کشور/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۳۹.۲۲ درصد رسیده!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹هزار و ۸۴۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۸۶ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. اما درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به شدت کاهش یافته و به ۳۹٫۲۲ درصد رسیده است که آماری نگران کننده به شمار می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۷ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۹ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۳۶۷ هزار و ۲۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵ هزار و ۴۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. ( ایسنا )

پایین‌ترین حد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چندماه اخیر

دکتر سیما سادات لاری درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور اظهار کرد: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور تقریبا از اواسط خردادماه تاکنون ادامه داشته و از هفته اول تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون این روند به سرعت کاهشی شده و در حال حاضر به ۳۹.۲۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در این بازه زمانی تعداد هزار و ۴۲۰ مرکز متخلف پلمب شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، استان‌های گیلان، البرز، زنجان، کرمان و هرمزگان در این بازه زمانی کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

لاری افزود: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در این بازه زمانی در استان خراسان جنوبی و کمترین میزان نیز در استان گیلان بوده و همچنین بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی در یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیشترین میزان رعایت تهویه در اماکن عمومی در استان یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده و همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان کرمانشاه و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است. ( ایسنا )

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.