خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۸۲۴

با آموزش معاملات الگوریتمی، استراتژی‌های معاملاتی خود را در کمترین زمان ممکن به‌صورت ربات‌های هوشمند درآورید و با دقت بسیار بالا آن‌ها را تست کنید!

با آموزش معاملات الگوریتمی، استراتژی‌های معاملاتی خود را در کمترین زمان ممکن به‌صورت ربات‌های هوشمند درآورید و با دقت بسیار بالا آن‌ها را تست کنید!

استفاده از معاملات الگوریتمی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد هستند. با افزایش قدرت محاسبانی کامپیوترها، کامپیوتر به‌عنوان یک ابزار اصلی برای معامله‌گران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده است.

پیشرفت تکنولوژی در همه جنبه‌های زندگی باعث تغییر زندگی بشر در تمام جنبه‌ها شده است. بازارهای مالی هم از این تغییرات مستثنا نیستند. استفاده از معاملات الگوریتمی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد هستند. با افزایش قدرت محاسبانی کامپیوترها، کامپیوتر به‌عنوان یک ابزار اصلی برای معامله‌گران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تبدیل‌شده است.

کامپیوترها می‌توانند با سرعت بسیار بالایی اطلاعات جمع‌آوری کنند و با توجه به آن‌ها اقدام به معامله کنند. نیازی نیست قدرت محاسباتی و دقت کامپیوتر را با انسان مقایسه کنیم چون جواب آن واضح است.

در بازارهای پیشرفته دنیا، بازیگران اصلی (بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری) از کامپیوتر برای تحلیلی و معاملات خود استفاده می‌کنند.

با استفاده از کامپیوترها معامله‌گران می‌توانند تحلیل‌های پیچیده‌تری انجام دهند و بسیار سریع، وارد موقعیت معاملاتی شوند یا از آن خارج شوند.

در شکل زیر رشد معاملات الگوریتمی را از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ مشاهده می‌کنید.

معاملات الگوریتمی _ روند رشد از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲

wew4r567u

این سرعت رشد بسیار قابل‌توجه است. این عدد در سال ۲۰۱۵ به عدد ۹۳% رسیده است.

تغیر تکنولوژی باعث تغییر مشاغل در دنیا می‌شود و این مسئله کار را برای صاحبان مشاغل بسیار سخت کرده چون این امکان وجود دارد در زمان بسیار کوتاهی کل کسب‌وکار با ورشکستگی روبرو شود.

تا همین چند وقت پیش در تهران، در هر محله‌ای چندین آژانس مسافربری شهری وجود داشت. با ورود تاکسی‌های اینترنتی و استقبال عمومی مردم به آن، صاحبان این نوع کسب‌وکار آژانس به‌سرعت ورشکسته شدند.

همین موضوع در بازارهای مالی هم اتفاق خواهد افتاد. به دلیل حجم بالای اطلاعات در دنیای مالی و تعداد زیاد متغیرهای تحلیلگری، کامپیوترها بسیار بهتر و کاراتر از انسان قادر به معامله خواهند بود. پس معامله‌گران سنتی که قبلاً می‌توانستند در بازارهای مالی سود خوبی کسب کنند، دیگر قادر نخواهند بود که با ابرکامپیوترها و معامله‌گران الگوریتمی رقابت کنند.

یک مسئله بدیهی در بازار وجود دارد و آن این است وقتی شما در اثر انجام معامله‌ای زیان می‌کنید، طرف مقابل شما که آن معامله را با شما انجام داده سود می‌کند و برعکس.

درگذشته معمولا طرف مقابل شما انسانی با توانایی‌های تقریبا مشابه خود شما بود که شکست دادن او برای یک معامله‌گر حرفه‌ای خیلی کار سختی نبود .

ولی با گذشت زمان کم‌کم رقیب شما کامپیوتر است با توانایی هزاران برابر شما!

شاید بگویید تابه‌حال هیچ کامپیوتری هنوز ساخته نشده که بتواند مثل انسان فکر کند. من با شما موافقم .

ولی در اینجا مسئله مهم تحلیل مقدار زیادی اطلاعات و انتخاب بهترین نتیجه از بین میلیون‌ها راه ممکن است. در این مورد کامپیوترها بسیار بهتر و سریع‌تر و کم خطاتر عمل می‌کنند.

اصولاً در انجام کارهای تکراری مغز انسان بسیار ضعیف‌تر از کامپیوتر است. در معاملات هم مسئله مهم همین است: اجرای یک استراتژی معاملاتی با شرایط مختلف بر روی محصولات مختلف و انتخاب بهترین آن‌ها.

تازه بازی به همین‌جا ختم نمی‌شود، این کار باید دائما در حال اجرا باشد تا در صورت تغییر شرایط بازار، ما هم استراتژی خود را بهینه کنیم.

یادگیری معاملات الگوریتمی به صورتی که بتوانید استراتژی‌های مختلف را به‌صورت ربات‌های هوشمند درآورید و آن‌ها را بهینه‌سازی کنید، توانایی است که از شما یک ماشین پول‌سازی می‌سازد.

دوره معاملات الگوریتمی و بهینه‌سازی

به همین منظور میداس سرمایه برای ارتقای سطح کیفی افراد دوره معاملات الگوریتمی و بهینه‌سازی مقدماتی و پیشرفته (mql4, mql5) در 36 ساعت آموزش تهیه ‌کرده است. این دوره به‌صورت عملی روش تبدیل استراتژی‌های خود به ربات‌های هوشمند را فرا خواهید گرفت.

معامله‌گری شغل پر ریسکی است، استفاده از تحلیل تکنیکال در معامله‌گری روشی بسیار جذاب و پول‌ساز است. ولی همان‌طور که می‌دانید هر روشی با خطا مواجه است. خطا در معامله‌گری و اطلاعات ورودی، یعنی استقبال از زیان!

این خطا در بازارهای اهرمی بسیار خطرناک‌تر است.

با یادگیری تبدیل استراتژی معاملاتی به ربات هوشمند و بهینه‌سازی (کاهش خطا) امکان سوددهی خود را چندین برابر افزایش دهید.

آیا الگو ریتمیک تریدینگ برای بازار ایران کاربرد دارد؟

الگوریتمیک تریدینگ برای هر بازاری کاربرد دارد. معمولا این سوال از آنجایی مطرح می‌شود که چون نمی‌توان در بازارهای بورس ایران با اکسپرت به‌صورت آنلاین معاملات را باز و مدیریت کرد، پس الگو تریدینگ در بازار ایران کاربردی ندارد.

در الگو تریدنگ باز کردن، بستن و مدیریت معامله باز، شاید ۲۰ درصد از کل کار است؛ و ۸۰ درصد، تحلیل درست و دقیق از بازار و زمان ورود و خروج است.

درصورتی‌که شما معامله‌گری هستید که تعداد معاملاتتان در روز زیاد است، مسئله مدیریت پوزیشن‌ها و باز و بسته کردن آن‌ها به‌وسیله نرم‌افزار مهم می‌شود… ولی ازآنجاکه اکثر معامله گران بورس ایران، معاملات با فرکانس بالا انجام نمی‌دهند، الگو تریدینگ ابزاری بسیار مفید برای بازار ایران است.

وظیفه معاملات الگوریتمی

معاملات الگوریتمی ۴ وظیفه مهم را بر عهده دارد:

  1. با جستجو در سهم‌ها و محصولات مختلف، بر اساس استراتژی معاملاتی که برای آن تعریف کردیم، فرصت‌های معاملاتی را تشخیص دهد.
  2. پس از تشخیص اقدام به پوزیشن گیری کند.
  3. مدیریت پوزیشن‌های بازشده را بر عهده گیرد.
  4. بر کل فرایند معامله، با توجه به سیستم تعریف‌شده، مدیریت ریسک و سرمایه‌ای را انجام دهد.

درصورتی‌که هر ۴ مرحله باهم انجام شود به آن "سیستم‌های کاملا خودکار" و درصورتی‌که تنها از چند عامل با توجه به سلیقه خودمان استفاده کنیم، به آن "سیستم‌های نیمه‌خودکار" می‌گویند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.