کد مطلب: ۶۰۹۲۹۳

چگونه به درآمد پایدار و ثابت در بورس برسیم؟

چگونه به درآمد پایدار و ثابت در بورس برسیم؟

آموزش، مهمترین و اساسی‌ترین رکنی است که برای ورود به بورس باید آن را رعایت کنید. باید اطلاعات کامل در زمینه ریسک‌های بازار سهام داشته باشید و حتما به کسب دانش کافی و دیدن آموزش‌های بورس و بازارهای مالی پرداخته باشید.

در دنیای امروز، سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار و ثابت در بازارهای مالی همچون بورس از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است.

بازار بورس سهام در ایران نیز یکی از بازارهای جذاب است که با بررسی داده‌های گذشته نگر، به ما اثبات می‌کند در بازه بلندمدت چند ساله، بیشترین میزان بازدهی را در تمامی بازارهای مالی همچون ملک، ارز، طلا، خودرو و … داشته است.

اما سوال اصلی و مهم اینجاست که آیا این اتفاق برای همه می‌افتد؟ و آیا این درآمد به صورت ثابت و پایدار تکرارپذیر خواهد بود؟

IMG 20211221 225608

بورس مکانی تخصصی است، ورود بدون آموزش اکیدا ممنوع

آموزش، مهمترین و اساسی‌ترین رکنی است که برای ورود به بورس باید آن را رعایت کنید. همانطور که شما باید ابتدا رانندگی کردن را یاد بگیرید، بعد از آن اجازه نشستن پشت فرمان ماشین را خواهید داشت.

همانطور که پس از آموزش رانندگی برای خرید یک خودرو، بارها و بارها تحقیق و بررسی می‌کنید. در رابطه با بازار سهام نیز باید همانگونه رفتار کنید.

باید اطلاعات کامل در زمینه ریسک‌های بازار سهام داشته باشید و حتما به کسب دانش کافی و دیدن آموزش‌های بورس و بازارهای مالی پرداخته باشید. این آموزش‌ها باید هم در حوزه فاندامنتال، هم در حوزه تکنیکال و هم در باقی تکنیک‌ها و ترفندهای بورس مانند آموزش تابلوخوانی و نوسان گیری و مباحث اقتصاد کلان به صورت علمی و تخصصی صورت گرفته باشد. در غیر این صورت شانس موفقیت شما در طولانی مدت نزدیک به صفر است.

تجربه، دومین عامل مهم بعد از کسب تخصص

هر چقدر هم که به صورت اصولی رانندگی کردن را یاد گرفته باشید، باز هم برای تبدیل شدن به یک راننده حرفه‌ای نیاز به نشستن پشت فرمان دارید.

باید با انواع خودرو در جاده‌های مختلف و آب و هواهای مختلف رانندگی کرده باشید تا به راننده‌ای پخته تبدیل شوید.

در بازار سهام هم این تصور غلط را نداشته باشید که به محض دیدن آموزش و اتمام آنها با پول‌های درشت وارد آن شوید. کسب تجربه، عدم هیجان زدگی و آشنایی کامل به روندها و روانشناسی بازار از مهمترین ارکان ورود به بازار بورس بعد از دیدن آموزش‌های متعدد است.

صبر، سومین عامل مهم برای کسب درآمد پایدار در بازار سرمایه

برخی اوقات در بازار سهام همه چیز طبق محاسبات شما خوب و جذاب به نظر می‌رسند. ممکن است سهامی را از لحاظ بنیادی و تکنیکال و باقی مباحث با دقت و وسواس بالا انتخاب کرده باشید.

اما بر خلاف انتظار با افت قیمتی آن مواجه شوید. این اتفاقی طبیعی است که بارها و بارها در بازارهای مالی تمام دنیا رخ می دهد.

در چنین مواقعی تنها کاری که باید بکنید صبر کردن است. البته که این صبر باید یک صبر هوشمندانه و بر پایه تحلیل باشد! نه بر پایه تخیلات و شایعات بیهوده، باید همیشه در ذهنتان با عدد و رقم سر کار داشته باشید و به شایعات کاملا بی‌توجه باشید.

قطعیت ۱۰۰ درصدی در هیچ کسب و کار آزادی از جمله بورس وجود ندارد

همانطور که در هیچ کسب و کار آزادی قطعیت ۱۰۰ درصدی وجود ندارد، باید این نکته را در نظر بگیرید که بازار سهام‌ نیز نوعی کار آزاد و در واقع شراکت با شرکت‌های تولیدی و خدماتی محسوب می‌شود.

همانطور که یک تاجر وارد کننده پوشاک قطعا با پذیرش انواع و اقسام ریسک‌ها اقدام به انجام چنین کاری می‌کند. باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که خرید سهام و بررسی تمامی جوانب آن هم تنها ریسک شما را کاهش می‌دهد.

اما این ریسک هیچ‌گاه به صفر نخواهد رسید و شما با دیدن آموزش و کسب تجربه درصد موفقیت خود را به بالاترین حد ممکن خواهید رساند.

دقیقا مانند فردی که قبل از شروع یک تجارت یا کسب و کار، در شغل مربوط به کارآموزی و به نوعی شاگردی کردن پرداخته است.

قطعا شانس رسیدن به موفقیت چنین فردی برای تاجر شدن بسیار بیشتر از شخصی است که بدون هیچ‌گونه اطلاعی و تنها با تهیه کردن مقداری سرمایه اقدام به تجارت کند!

جمع بندی

در پایان بد نیست به اتفاقاتی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا زمان نگارش این مطلب افتاده است بیندازیم و متوجه اهمیت و ارزش آموزش بشویم. از ابتدای سال ۱۴۰۰ بازار سهام‌ بورس تهران پس از رشدهای خیره کننده از سال ۹۶ تا ۹۹ با ریزش‌های زیادی همراه بود.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا تمامی سهم‌ها با ریزش شدید همراه شدند؟ آیا تمام افرادی که در اوج قله سال ۹۹ اقدام به خرید هر سهمی کرده‌اند متضرر شده‌اند ؟

پاسخ قطعا خیر است، جالب است بدانید در همین بازه زمانی خریداران سهام شرکت‌های زیان‌ده خودرویی متاسفانه نه تنها ضررشان جبران نشد بلکه بعضا به ضررهای آنها اضافه شد، اما عکس این اتفاق در سهام گروه پتروشیمی افتاد.

خیلی از سهم‌های گروه پتروشیمی به علت رشد قیمت جهانی و سودسازی جذابی که داشتند بعضا سقف‌های قبلی خود در سال ۹۹ را هم‌ پشت سر گذاشتند و سهامداران آنها به سودهای بسیار شیرینی رسیدند.

پتروشیمی نوری، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی شپدیس و … جزو سهم‌های با ارزشی بودند که همگی نه تنها کاهشی نداشتند بلکه با رشدهای خیره کننده‌ای همراه بوده‌اند.

پیدا کردن این سهم‌ها و تعویض سهم‌های زیان‌ده با این مدل سهم‌های سود ساز، فقط و فقط در صورت دیدن آموزش و یادگیری تخصصی بورس ممکن است. دوره آنلاین آموزش بورس یکی از کاملترین و معتبرترین دوره‌های آموزش بورس ایران است که با هدف آموزش تخصصی و کاربردی بورس ایران، چندین بار در سال برگزار می‌شود و می‌تواند مرجع آموزشی کاملی باشد.

پس فراموش نکنید در همین بازار ریزشی یک سال اخیر، سهام شرکت‌های مختلفی وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ سهامدارانشان را بسیار خرسند و پرسود کرده‌اند.

سهامدارانی که با استفاده از آموزش و صبر هوشمند، به سهامداری کردن در این شرکت‌های سودساز پرداخته‌اند و نتیجه آن را گرفته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمام این مطالب عالین ولی بجز کشور ما چون تو کشور ما هیچ چیزی هیچ حساب و کتابی نداره،شب میخوابی صبح بیدار میشی میبینی بنزین شده 3برابر،تو یسال ملک و زمین میشه 3برابر کجای دنیا همچین چیزی سابقه داشته؟ دولت کدوم کشور اینجوری ب مردمش نامردی میکنه و واسه بالا کشیدن پول مردمش نقشه میکشه همه رو با تبلیغ و تشویق بیاره تو بورس یهو اینجوری نامردی کنه؟من چندتا سهمو موقعی خریدم ک بقیه 80درصد تو ضرر بودن گفتم دیگه هیچ جای دنیا اینجوری نمیشه و امکان نداره از این بیشتر پول مردمو بالا بکشن ولی حتی منم الان 80درصد تو ضررم!!.فاندا ماندا و تکنیکال تو کشور ایران یعنی چرت و پرت .

  • حسین

    بنظرم هنوز هم خیلی ها دارند از بورس درآمد کسب می کنند ولی واقعا رانتی که در بورس ایران هست کجای دنیا هست؟

  • معین

    سلام وقت بخیر، به نظرم برای فهم و درک بازارهای مالی بهترین روش آموزش تحلیل نیو ویو هست، چون تنها با الیوت به سبک گلن نیلی میشه بهترین روانشناسی بازار رو انجام داد.
    موفق باشید