خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۲۲۹۹

پیش‌بینی تجارت‌نیوز باز هم محقق شد:

آنالیز بازارها در هفته سوم خرداد ماه / چراغ سبز بازدهی به سه بازار / بورس همچنان پیشتاز سوددهی

آنالیز بازارها در هفته سوم خرداد ماه / چراغ سبز بازدهی به سه بازار / بورس همچنان پیشتاز سوددهی

در هفته سوم خرداد ماه بازارها با ثبات و آرامش بیشتری نسبت به چند هفته اخیر به کار خود پایان دادند، به نحوی که سه بازار سرمایه، طلا و سکه بازدهی مثبت و بازار ارز با افت قیمت مواجه شد.طبق پیش‌بینی تجارت‌نیوز این هفته هم بورس پیشتاز بازدهی در بازارها بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته سوم اردیبهشت ماه بورس بازدهی 2.8 درصدی را رقم زد و به پربازده‌ترین بازار این هفته تبدیل شد. در شروع هفته اخیر تجارت‌نیوز این اتفاق را پیش‌بینی کرده بود..

شاخص کل بورس تهران در روز میانه هفته دوم که بازارها به علت تعطیلات عید فطر بسته شد به کار خود روی شاخص 226 هزار واحدی پایان داد.

اما در طول هفته‌ای که سپری شد، شاخص کل بورس با بیش از شش هزار واحد افزایش به سطح 233 هزار واحدی در روز پنجشنبه 23 خرداد ماه رسید.

بر خلاف دیگر بازارها که در روز یکشنبه هفته‌ای که سپری شد با افت قابل ملاحظه‌ای در ارزش مواجه شدند، بورس فقط در روز ابتدایی هفته مذکور نسبت به روز گذشته کاری خود (یعنی روز دوشنبه 13 خرداد ماه) با افت شاخص کل بسیار کمی مواجه شد. این اتفاق هم قبلا از سوی تجارت‌نیوز پیش‌بینی شده بود.

پس از بورس، طلای 18 عیار در رده دوم بازدهی هفته گذشته قرار گرفت؛ طلا در این هفته نسبت به قیمت بسته شده آن در هفته دوم شش هزار تومان معادل 1.4 درصد رشد داشته است.

هر گرم طلای 18 عیار در روز دوشنبه 13 خرداد ماه که بازارها در هفته دوم بسته شد، روی رقم 411 هزار تومان بود، اما با رشد 1.4 درصدی در طول هفته سوم؛ در روز پنجشنبه روی رقم 417 هزار تومان به کار خود پایان داد.

این فلز ارزشمند در روز یکشنبه 19 خرداد ماه روی نرخ 409 هزار تومان بسته شد که این رقم کمترین حد آن در هفته سوم خرداد ماه بود.

سکه امامی به سختی توانست خود را از سطح بازدهی منفی بالا بکشد و با 16 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به قیمت بسته شده آن در هفته دوم ،بازدهی 0.3 درصدی را برای خود رقم زد.

قیمت تمام شده این فلز گران‌بها در هفته دوم معادل چهار میلیون و 552 هزار تومان بوده و در هفته‌ای که سپری شد سکه طرح جدید (امامی) به رقم چهار میلیون و 568 هزار تومان رسیده است.

کمترین قیمت سکه امامی در هفته سوم در روز 19 خرداد ماه رقم خورد که به زیر سطح چهار میلیون و 500 تومان سقوط کرد و به رقم چهار میلیون و 466 تومان رسید.

عنوان تنها بازار با بازدهی منفی به بازار ارز و شاخص اصلی آن یعنی دلار تعلق گرفت.

در حالی که قیمت هر دلار آمریکا در هفته دوم معادل 13 هزار و 100 تومان بوده است، این ارز در در هفته جاری با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شد؛ به نحوی که قیمت آن را در روز یکشنبه 19 خرداد ماه تا رقم 12 هزار و 700 تومان نیز پایین آمد.

این ارز از میانه هفته در پی جبران خسارات وارده برآمد، اما تلاش‌های آن تنها توانست 200 تومان به ارزش آن اضافه کند و قیمت بسته شده دلار را در روز پنجشنبه 23 خرداد ماه به رقم 12 هزار و 900 تومان برساند.

این ارز در هفته‌ای که سپری شد با افت قیمتی 200 تومانی نسبت به هفته قبل بازدهی منفی 1.4 درصدی را در کارنامه بازدهی هفتگی بازارها به ثبت رساند.

بازدهی سه بازار در هفته سوم خرداد ماه مثبت شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.