کد مطلب: ۶۱۵۴۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر/ دولت یارانه جدید را واریز می‌کند؟

واریز یارانه دی ماه تا ساعتی دیگر/ دولت یارانه جدید را واریز می‌کند؟

یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، قرار بود مبلغ یارانه‌ها در دی ماه افزایش یابد اما این کار انجام نشد. دولت برای واریز یارانه جدید منتظر چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود در این ماه همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین یارانه جدیدی نیز واریز شود، اما دولت به آن عمل نکرد.

تا ساعاتی دیگر یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار حدود ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود. با این که دولت وعده واریز یارانه جدیدی در دی ماه داده اما در این ماه فقط یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی واریز شده است.

دولت قصد دارد دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و از منابع آزاد شده آن یارانه پرداخت کند، در واقع یارانه جدید جایگزین ارز ترجیحی می‌شود. به نظر می‌رسد تصور دولت این بود که مجلس خیلی سریع با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت می‌کند و دولت این اجازه را می‌گیرد که یارانه جدید بدهد.

برای بررسی سریع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، دولت این موضوع را در قالب لایحه دو فوریتی به مجلس برد اما نمایندگان به آن رای ندادند.

رئیس مجلس به صراحت گفت که مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه، عجولانه و ۴۸ ساعته نخواهد گرفت. دولت برای بررسی دو فوریتی آن باید در اصلاحیه بودجه لحاظ می‌کرد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

این اظهارات رئیس مجلس نشان می‌دهد که نباید منتظر تصمیم فوری نمایندگان برای حذف یا ادامه ارز ۴۲۰۰ تومان بود. اگر مجلس تا هفته اول بهمن ماه تصمیم بگیرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، احتمال پرداخت یارانه جدید در روز دهم بهمن ماه وجود دارد، اما اگر مجلس تصمیم‌گیری در این باره را به پایان سال موکول کند، واریز یارانه جدید نیز به سال آینده می‌رود.

وعده دولت این بود که به ۶۰ میلیون نفر یارانه جدید می‌دهد، مبلغ این یارانه برای ۳۰ میلیون نفر اول که شامل چهار دهک اول می‌شود، ۱۲۶ هزار تومان و برای ۳۰ میلیون نفر دوم که شامل سه دهک میانی جامعه می‌شود مبلغ ۹۰ هزار تومان واریز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    چرا اینقدر وعده ی پوچ به مردم می دید بخدا ما که ضعیفه وضیعت مالی خیلی خوش حال شدیم که قرار بود یارانه اضاف میشه ولی نشد بخدا موندیم چیکار کنیم

    • ناشناس

      عزیزم اگر یارانه ای هم اضافه بشه با حذف ارز 4200 دوباره تورم کمرمان را می شکنه . کاش یارانه ندن قیمتا بالا نره

  • ناشناس

    چرا پیام پخش نشد

  • ناشناس

    یارانه ای که دولت میدهد بلایی خانمانسوزی میباشد که ملت ایران تا زنده هستند باید بسوزند تا نابودشان کنند ای بلایی که چند سالی هست ومردم گریبانگیر همچنین بلایی هستند بلای گرانی بنزین ودلار وسکه ونان واقلامیهای مصرفی مردم رییسی بلایی شدی بر این مردم

  • محسن بوعذار

    یک ماه دیگه طاقت بیارید همه چی درست میشود انشالله .

  • زهرا

    شما چرا به روز نیستین امروز ۲۶ دی ماه هست یارانه هم خیلی وقته دادن
    کلا به روزش کنین

  • ناشناس

    امروز ۲۷ دی هست و متاسفانه الان اخبار ۲۰ دی رو منتشر می کنید. چند وقتی هست اخبار یارانه رو از این قسمت پیگیری می کنم همه بر اساس حدس و گمان و بیهوده. لطفا تا خبری قطعیت پیدا نکرده منتشر نکنید.

  • م

    یه ویل#با_سلام_علیکم #حقوق_و_افزایش_یارانه_از_۱۴۰۰_واریز_شده_برنامه_پنل_ولی_حساب_مددجویان_واریز_نمیشه_چرا #برنامه_پنل۱۴۰۰/۱۰/۱۲_واریز_شده_الان_۱۴۰۰/۱۰/۲۸_است_معلوم_نیست_مشکل_از_بانک_رفاه_ویا_بهزیستی_است_وقتش_واریز_نمیکنه_سپاسگزارم_بطور_جدی_پیگیری_کنید_باسپاس ????? مشکل از بانک رفا است دیر واریز میکند؟؟؟؟ یا اداره بهزیستی لطقا پیگیری کنید ممنون

  • ناشناس

    سلام به تمام مردم ایران قصه نخورید عزیزان دولت یه کاری با شما میکنه که یواش یواش خون شما رو میگیره وانشالله از نفس بیافتید یارانه به درد خودشون میخوره یارانه در کل باید نفری ۱۸تومان باشه که بتونه با گرانی کنار بیاد حق هر ایرانی ولی بگویید این همه پول کجا میره تو جیب آقا زادها خودشون دارن واسه نسلشون جمع مکنن آره ولی انشالله آن دنیا از آنها میگیریم وحرام آنا باشه

  • ناشناس

    برای دیده شدن چرا تیتر خبر دروغ میزنید واقعا متاسفم براتون که این خبر رو هر روز تیتر میکنید

  • ناشناس

    نالان که دیگه رفتیم تو بهمن پس کو خون مردم میکنید تو شیشه خدا کمکمون کنه