کد مطلب: ۵۱۵۵۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۶ پیش‌بینی از آینده بازارها / فعالان کدام بازار امید بیشتری دارند؟

۶ پیش‌بینی از آینده بازارها / فعالان کدام بازار امید بیشتری دارند؟

در بهمن ماه امسال هرچند بازار سهام هفت درصد بازدهی مثبت داشت اما میزان نوسان قیمت دلار دو برابر این میزان بود و قیمت طلا نیز بیشتر از این و معادل ۱۸ درصد گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بهمن ماه امسال هرچند بازار سهام هفت درصد بازدهی مثبت داشت اما میزان نوسان قیمت دلار دو برابر این میزان بود و قیمت طلا نیز بیشتر از این و معادل ۱۸ درصد گران شد. اما در ادامه برای بازارها چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

مهدی پورمهر، کارشناس اقتصادی: ایران به عنوان یک کشور واردکننده همواره متقاضی ارز بوده. به خصوص پیک مصرف، که عموما روزهای پایانی سال است، موجب افزایش قیمت ارز هم در جهت تامین کالا و هم حفظ ارزش پول توسط برخی از افراد می‌شود. از طرفی استفاده دولت از ظرفیت افزایش قیمت در روزهای پایانی سال و جبران هزینه‌های جاری را هم باید مدنظر داشت.

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران: چنانچه هفته آینده سیر روند نزولی انس جهانی طلا ادامه‌دار باشد و در مقابل بانک مرکزی هم بتواند بازار ارز را کنترل کند با وجود افزایش تقاضا طلا در بازار داخل هم ارزان می‌شود.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه : بازار سهام در یک ماه باقی مانده تا پایان سال حرکتی صعودی خواهد داشت و شاخص کل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خواهد رسید، هرچند ممکن است بعد از رسیدن شاخص کل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دوباره روند نزولی بورس آغاز شود.

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه: فعلا همه چیز به واکنش جامعه بین‌الملل به خروج ایران از پروتکل الحاقی وابسته است و احتمالا این واکنش‌ها تا نیمه دوم اسفند ماه تاثیر خود را بر بازار سهام خواهد گذاشت. احتمالا بورس از هفته آخر اسفند و بعد از شفاف شدن موضع ایران در جامعه بین‌الملل روند صعودی خود را شروع خواهد کرد و این روند در ایام عید ادامه خواهد داشت.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه: مشکل بازار سهام تغییر دامنه نوسان نبود و مشکل اصلی بورس نبود خریدار موثر است و در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را خواهد گرفت. در جریان معاملات امروز با وجود افت کم شاخص کل اکثر نمادهای شاخص‌ساز با فشار فروش همراه شدند و سازمان بورس با کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را گرفته است. به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان سال در محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود.

عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه: تغییر نامتقارن دامنه نوسان بازار را فرسایشی می‌کند و نقدشوندگی بازار سهام را نیز کم کرده است. در این تصمیم مختصات توده‌واری بازار سهام ایران در نظر گرفته نشده و در طولانی مدت باعث فراری شدن سهامداران می‌شود. به نظرم روند بورس هفته آینده منفی است و تا زمانی که دامنه نوسان متقارن ادامه دارد روند بورس فرسایشی است.

برای پیش‌بینی بورس فردا می‌توانید گزارش پیش‌بینی بورس ۲ اسفند ۹۹ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مقدم

    ماجرای تلخ بورس تاثیر منفی بسیار زیادی در روحیه مردم و حضورشون در انتخابات پیش رو گذاشت.
    امیدوارم دولت بفهمه این مسالرو و هرچه زودتر ی فکری بحال این مردم مالباخته زخمی بکنه وگرنه کلاهش پس معرکست ۴ماه دیگه.

  • ناشناس

    دامنه نوسان منفی 50تامثبت50خوبه هرکی خواست بفروشه هرکی خواست بخره

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی برای برجام نیفتاده که زود همه دلالها منففی گرایی میکنن..ـدلار چند ماه گرون شد بورس منفی بود…شک نکنید دلار پایینت از ۲۴۰۰۰ تا خر سا نخواهد رسید..حتی بیشترم خواهد شد …بهترین بازار بورسه..ـسهمای ارزنتونو مفت ندید بره..ـصبور باشیید که لحضها وروزهای حساسیییه

    • ناشناس

      بهترین بازار بورسه؟؟!!پس ارز دیجیتال جاش کجاست؟!!

  • ناشناس

    سهمای ارزنده بورسی که داخل هر سهم حداقل بالای ۷۰ درصد سرمایمون نیست .مگه چی مونده که افت کنه..از سهممامون…من سهم ارزندتو مفت از چنگتون در نیارن..ما سرمایمونو مفت بدست نیاوردیم که بفروشیم به دلالهای حرام خور..که یادگرفتن پاهای کثیفشونو روشونه مردم بزارن.

  • ناشناس

    اقای دهنوی باید بگه چه خبره بوده تو بورس…وزیر اقتصاد ورییس بانک مرکزی .باید پاسخگوی مردم باشند..که خواهند بود ..امسال اسم چندتا حقوقی که دسشون توشرکتهای دولتی تویه کاسه هست باید رسوا بشن ومجازاتتتتت.پول مردم کجاس…قوه قضاییه .بازرسی کشور..مجلس محترم..حمایت مردم کجاس

    • ناشناس

      ساده ای از رئیس پیش شاگردش شکایت میکنی

  • ناشناس

    دوستان منظور کارشناسان از رشد تک سهم ها چیه؟
    یا به عبارتی چه سهامی شامل تک سهم ها می شوند.
    ممنون میشم جواب بدین

  • محمد

    مثل اینکه این کارشناسان نمیتونن نوسان بگیرن دستشون بسته شدن میان نظر منفی میدن بابا جمع کنید از دم همه شما سر پل سرات افتادید.
    نشر بده فقط مثبت ها رو نشر میدی

  • کامبیز

    صندوق درامد ثابت چرا باید چهار ماه سود ندهد آقای حقانی نسب مدیر صندوق صبای هدف اینو بگو که صندوقه چرا به این وضع افتاد بعد بیا مشکل بورس رو پیدا کن

  • طاهری سرمور

    بادرود.متاسفانه درکشورماسیاست راچون غلط وبانادانی معنی کرده اندقسمت غلطش رادرکشورپیاده کرده وآن هم دروغ وکلک وکلاه برداری ومردم رافریب دادن واصل آن که معنی تدبیروراه کاردرست وراه حل مسائل برای تامین منافع کشورومردم است رادراموربین الملل به کارمی برندوچون ندارندمارابه اینجارسانده اند.درصورتی که شعارآنهاگوش فلک راکرکرده روزبروزمامنزوی تروعقب افتاده ترمی شویم درصورتی که شرکتهای داخلی مااینقدرباجهان درارتباط نیستندکه تمام اتفاقات جهانی اینچنین برروی آنهاموثرباشدکه تااروپاسرفه کندبورس ماتب ولرزمی گیردویاآمریکاعطسه کندبورس سکته رابزندوداخل هربلایی بوجودآمده طی این چهل سال هیچ تاثیری نداشته.درصورتی که بیشترین تاثیرازداخل ونداشتن برنامه درست اقتصادی وفساداقتصادی است که درجامعه وجودداردودلال ودلال بازی که درکشوررواح یافته.ونداشتن قوانین شفاف ونبودعلم درست اقتصادوبه کارنگرفتن هرکس وچیزرادرجای خوددرکشوروبستن مملکت بروی ملت نه خودشان.باسپاس

  • ناشناس

    بورس کیلو چنده؟ تنها راه چاره برای سرمایه گذاران متضرر، ورود به بازار ارز های دیجیتاله. من سه روز پیش خرید کردم.در عرض سه روز رشد ۲/۵برابری کرد.وحشتناک بازار پر سود و خوبیه. بخرید و نگهدارید. هم خودش رشد میکنه و هم با رشد دلار ارزشش بالا میره. بهتر از طلاست. خود حسن هم مزرعه اش را راه انداخته و داره با برق این مملکت جیب خودش را پر می کنه.