کد مطلب: ۴۸۲۸۰۳

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ / پیش‌بینی آینده سهام خودرویی

علل ریزش نمادهای خودرویی در بورس چیست؟ / پیش‌بینی آینده سهام خودرویی

طی مدت اصلاح بازار سهام، نمادهای خودرویی اصلاح قیمتی چشم‌گیری کردند و با متعادل شدن جو بازار روند صعودی خود را در پیش گرفتند، اما افزایش قیمت خودرو چه تاثیری بر نمادهای خودرویی بورس می‌گذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمان شروع اصلاح اصلاح بازار سهام، نمادهای خودرویی اصلاح قیمتی زیادی داشتند اما با شروع معاملات هفته گذشته نمادهای خودرویی روندی صعودی در پیش گرفتند و با حجم معاملات بالا جزو شاخص‌سازان اصلی بازار سهام بودند، روند نزولی نمادهای خودرویی در طول اصلاح بازار در حالی بود که قیمت خودرو به شدت در حال افزایش بود.

روند صعودی نمادهای خودرویی در هفته گذشته با پیش فروش شرکت‌های ایران خودرو و سایپا همراه بود و پیش فروش محصولات این شرکت‌ها به دلیل اختلاف قیمت زیاد نسبت به بازار آزاد که گاهی حتی به دو برابر قیمت کارخانه در برخی از محصولات می‌رسد با استقبال زیادی همراه می‌شود.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه دلایل ریزش نمادهای خودرویی در دوره اصلاح بازار گفت: اختلاف قیمتی 100 تا 150 میلیونی در برخی از محصولات باعث شده است جهت تقاضا برای خرید خودرو از کارخانه بسیار سنگین‌تر عرضه باشد و همین دلایل کافی است که بازار خودرو به بازاری سوداگر بدل شود. اما در دلیل ریزش نمادهای خودرویی در دوره‌ی اصلاح بازار به دلیل جو هیجانی بازار و روند طبیعی اصلاح بود و به نظر می‌رسد بعد از اصلاح به ارزندگی رسیده است.

او در رابطه با ضعف مذیرت صنعت خودروسازی بیان کرد: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا علی‌رغم اینکه امسال نسبت به سال قبل تولید و فروش بیشتری داشتند و رکورد جدیدی ثبت کردند اما میزان کسری بودجه این شرکت‌ها بیشنر از پارسال است و این موضوع ضعف مدیریت در نیرو و منابع را نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: اگر نمادهای خودرویی وارد بورس کالا شوند اختلاف قیمت خودروی بازار آزاد و کارخانه‌ای کم می‌شود و به نوعی دست دلال از بازار کنار کشیده می‌شود و اینگونه حتی سود بیشتری به این شرکت‌ها خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نمادهای خودرویی حداقل باید به ۱۵۰۰تومن برسد.

  • ناشناس

    علت ریزش خودرویی ها بخاطر لیدر بودنشون بود.باید دستوری خودرویی ها رو میریختن تا بتونن فاتحه بازار خوانده شود…
    الان هم با رشد خودرو بازار سبز هست

  • ناشناس

    آها!
    من فکر کردم امشب ریزش داشته و ما خبر نداشتیم

  • مسعود

    فرمول بسیار ساده در بورس
    سهامداری کن حداقل به مدت شش ماه تا سود کنی

    • ناشناس

      اصل اساسی اقتصاد:
      هر گاه عرضه بر تقاضا پیش بگیرد قیمتها کاهش پیدا می کند.
      باید از عرضه ی ارزان سهام، خودداری کرد…

    • ناشناس

      این چه حرفیه مردم ۴ماهه ۷۰درصدتوضررن

  • ناشناس

    ازین ملت ابی گرم نمیشود ….تمام

  • علی

    نماد خودرو و خساپا جزو سوپر مفت های بازار هستند سهام داری کنید و سود ببرید
    اگه مقوله خودرو رو به بورس واگذار کنند دیگه نمیتونید ۱برگه سهام ازش بخرید پس سهامتون رو سفت بچسبید

    • ناشناس

      زیاد خوشحال نباش چون در اون صورت نمیتونه حتی یک چرخ پراید رو هم بخری ، منظور کارشناس افزایش قیمت کارخونه و رسیدن به بازار بود نه کاهش قیمت بازار و رسیدن به کارخونه

    • ناشناس

      عمر آدم خیلی کوتاه است زیاد بچسبی به وارث می رسد

  • ناشناس

    دوستان صورتهای مالی دو خودرو ساز طوری تنظیم میشه که همیشه زیان ده باشند
    ولی مطمن باشید این دو سود ده هستند برا مسولین نه مردم عادی

  • ناشناس

    خدا به داد اون بدبخت بیچاره ای برسه که برای کمک به امرارمعاش خانواده اش پس اندازشا خرج خرید سهام کرده ..پس اندازی که از شکم زن وبچه زده داره دود میشه .

  • گله دار

    خداوکیلی ی مشت بیسواد دوباره شروع کردن ب تبلیغ سهام خودرویی تا دیروز داشتن جر نیخوردن از ضرر .الانم هنوز مونده تا برسن ب قیمتای قبل ولی بیسواد های گله ای اولا ک حتما ضرر ده هستن مگه نرض دارن الکی بگن ضرر ده هستیم بعدشم ازاول سال بیست برابر شدن گول ی مشت ادم ن فهم و شیاد رو نخورین تا بدبخت نشدین

  • نیما

    وزیر وقت صنعت باید محاکمه شود که از جیب سهام داران خودروسازی خودش و دولت را بین مردم محبوب کرد و با پایین نگه داشتن قیمت خودرو موجب ضرر و زیان سهام داران شد و حتی نتوانست جلوی افزایش قیمت در بازار آزاد را نیز بگیرد.