کد مطلب: ۴۰۲۸۴۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

ریزش ۱۴ درصدی بیت‌کوین در یک ماه / آینده قیمت بیت‌کوین چه می‌شود؟ / از بیت‌کوین ۲ هزار دلاری تا یک میلیون دلاری

ریزش 14 درصدی بیت‌کوین در یک ماه / آینده قیمت بیت‌کوین چه می‌شود؟ / از بیت‌کوین 2 هزار دلاری تا یک میلیون دلاری

درحالی‌که در سه هفته ابتدایی ماه سپتامبر، بیت‌کوین در محدوده 10 هزار دلار معامله می‌شد، در هفته پایانی سقوط سنگینی را تجربه کرد. این ارز دیجیتال در ماه گذشته میلادی با افت 13.9 درصدی مواجه شد.

بیت‌کوین که از ابتدای سال 2019 تا ماه ژوئن (ماه ششم میلادی) روند روبه‌رشدی داشت در ماه آگوست با افت 4.15 درصدی و ماه سپتامبر با افت 13.9 درصدی مواجه شد.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، در اولین روز سپتامبر قیمت بیت‌کوین با قیمت 9 هزار 602 و در آخرین روز ماه با قیمت هشت هزار و 246 دلار معامله شد.

درحالی‌که در سه هفته ابتدایی ماه بیت‌کوین در محدوده 10 دلار معامله می‌شد و از قیمت نسبتا پایداری برخوردار بود، در هفته پایانی ماه سقوط سنگینی را تجربه کرد؛ تا جایی که قیمت هر بیت‎کوین در بیست و چهارم سپتامبر به محدوده هشت هزار دلار وارد شد.

تحلیلگران و کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که از مهم‎ترین دلایل سقوط بیت‌کوین در هفته پایانی سپتامبر عملکرد ضعیف پلتفرم معاملاتی بکت (Bakkt) و سختگیری‌های رگولاتوری علیه ارز دیجیتال فیس‌بوک، لیبرا بوده است.

نمودار زیر روند قیمت بیت‌کوین را در ماه سپتامبر نشان می‌دهد:

بیت‌کوین

در تاریخ 10 سپتامبر بیت‌کوین با بالاترین نرخ ماهانه، معادل 10817 دلار معامله شد. همچنین پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین در ماه گذشته مربوط به 29 سپتامبر است. قیمت این ارز دیجیتال در ساعات پایانی این روز به هشت هزار و پنج دلار رسید.

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین

جاش راجر، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال که به خوش‌بینی معروف است، با مقایسه وضعیت این بازار در سال جاری و سال ۲۰۱۳ معتقد است که بیت‌کوین بار دیگر روند صعودی را در پیش خواهد گرفت.

او در حساب توییتری خود یادآوری کرده است که بیت‌کوین در سال ۲۰۱۳ طی مدت ۸۹ روز ۷۵ درصد عقب‌نشینی کرد. اما پس از آن با رشد قابل توجهی مواجه شد. قیمت بیت‌کوین که در ابتدای سال ۲۰۱۳، تنها ۱۳ دلار ارزش داشت در نوامبر همان سال چهار رقمی شد و به هزار و ۲۰۰ دلار رسید. به این ترتیب رشدی ۱۶۰۰ درصدی را تجربه کرد.

او در ادامه توضیح می‌دهد که در سال جاری میلادی هم بیت‌کوین طی مدت ۹۱ روز حدود ۴۲ درصد عقب‌نشینی کرده است. احتمال ادامه روند نزولی در حال حاضر وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت این ارز دیجیتال بار دیگر به روند صعودی خود بازگردد.

برخی دیگر از تحلیلگران اما ساختار فعلی بازار را با سال 2014 مقایسه می‌کنند. اگر تاریخ تکرار شود، قیمت بیت‌کوین ممکن است به کمتر از دو هزار دلار هم برسد. بر اساس این تئوری، نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین موسوم به هلوینگ (Halving) هم قیمت بیت‌کوین بهبود نخواهد یافت.

این فرآیند هر چهار سال یک بار به‌عنوان راهی برای کنترل عرضه و تقاضا اتفاق می‌افتد.

جف برویک (Jeff Berwick) تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته است: همیشه بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین است. اگر طی چند سال آینده بیت‌کوین همچنان در میان رمزارزها پیشرو باقی بماند، قیمت آن به یک میلیون دلار هم خواهد رسید. متن کامل این گفتگو را می‌توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    می‌دونین چرا قیمتش اومده پایین؟ چون من می‌خواستم وارد بازار بیت‌کوین بشم. یعنی در این حد خوش‌شانس.
    امیدوارم قیمتش همونجوری که اون کارشناس گفت بشه یه میلیون دلار

    • الهام میرمحمدی

      بعضی از تحلیلگران معتقدند که عملکرد ضعیف پلتفرم بکت (Bakkt) باعث ریزش بیت‌کوین شده. قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین توسط بکت (Bakkt) روز دوشنبه راه‌اندازی شد و برخلاف انتظار حجم روز اول در قرارداد ماهانه تنها ۷۱ بیت کوین بود.

  • Mohammad

    برخی سایتا میگن ک دلیل ریزش قیمت بیت کوین ساخت کامپیوتر پیشرفته گوگله …ولی فرض کنید گوگل تمام بیت کوینو استخراج کنه ..آیا کسی دیگه ب بیت کوین فکر میکنه ؟ ‌چیزی ک ساده ب دست بیاد دیگه بدرد نمیخوره ..بعد هالوین امکان داره قیمت بیت کوین ب بالای ۲۰۰۰۰دلار برسه

  • ناشناس

    بنظرم با توجه به همه تحلیل ها،بیت کوین کاملا قماره .هر لحظه امکان داره به مبالغ خیلی بالا و پایین برسه.ولی از نظرمن داشتن یک عدد بیت کوین واقعا واجبه و باید اون پولو ندید بگیری تا ببینی دراینده چه اتفاقی میافته.