کد مطلب: ۵۶۶۹۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اجاره سرویس طلا به نو عروسان!

اجاره سرویس طلا به نو عروسان!

بعد از قسطی شدن خرید طلای عروس کار به اجاره سرویس‌های طلا رسیده است و اخیرا برخی طلافروشان به تازه عروس‌ها سرویس طلا اجاره می‌دهند.رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تائید این خبر گفت: در سال‌های گذشته برخی مردم برای تازه عروس‌ها از طلافروشان طلای قسطی می‌‌خریدند اما با تشدید سقوط قدرت خرید مردم پدیده اجاره طلا رواج بیشتری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با کاهش قدرت خرید مردم، کار نوعروسان به اجاره سرویس طلا از طلافروشی‌ها رسیده است.

فعالان بازار طلا می‌گویند معمولا طلا به افرادی اجاره داده می‌شود که ضامن یا معرف آشنا و معتبر داشته باشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تائید اجاره طلا در برخی از شهرستان‌ها توضیح داد: اخیرا بعضی تازه عروس‌ها به دلیل گرانی‌ سرویس طلا اجاره می‌کنند و اجاره طلا در شرایطی به طور محدود در برخی شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد اما این شیوه داد و ستد هنوز در بازار تهران عرف نیست.

ابراهیم محمدولی به تجارت‌نیوز گفت: در سال‌های گذشته برخی مردم برای تازه عروس‌ها از طلافروشان طلای قسطی می‌‌خریدند اما حالا اجاره سرویس طلا هم باب شده است.

فعالان بازار طلا می‌گویند که برای اجاره یک شب سرویس طلا به اندازه ارزش واقعی آن سفته داده‌اند. البته در شهر تهران کمتر طلافروشی پیدا می‌شود که سرویس طلا را به شکل اجاره‌ای در اختیار تازه عروس‌ها بگذارد.

محمدولی درباره نحوه اجاره سرویس طلا توضیح داد: معمولا اجاره سرویس طلا بین افراد توافقی صورت می‌گیرد. ممکن است برخی فروشندگان بابت این کار پولی دریافت نکنند اما عده‌ای هم هستند که ممکن است وجه نقدی بگیرند.

سال ۹۸ هم ایلنا در گزارشی از اجاره طلا در شیراز خبر داد و در این زمینه نوشته بود: « بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم در این روزها سبب شده تا بسیاری از خانواد‌ه‌ها برای شرکت در مراسم عروسی بستگان و نزدیکانشان و یا زوج‌های جوان به‌جای خرید طلا برای مراسم عروسی‌شان به اجاره کردن آن از طلافروشی‌ها روی بیاورند.»

برای اطلاع از وضعیت بازار طلا پیشنها می‌شود گزارش خرید طلای عروس قسطی شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سرباز ولایت

    احسنت به این کار میگند اقدام جهادی در شرایط جنگ اقتصادی، هر کسی هم گله مند هست و توان مقاومت نداره، می تونه جمع کنه بره.

  • کارگر با مدرک لیسانس!!

    مملکتی که نفت بادآورده داره و از طرف دیگر وجود حقوق بگیر های نجومی در حکومت وقت!!!! و جوان هایی که از صبح تا شب تو کارخانه ها کارگری می کنند و حقوق قانون کار می گیرند و گرانی کمر شکن در بازارها و اجاره خانه ها و قسط بانکی و خلاصه کلام قدرت خرید اصلا یعنی چی؟!!!
    قدرت خرید اصلا یعنی چی؟!!!
    قدرت خرید اصلا یعنی چی؟!!!

  • جعفر

    کم کم نوبت به اجاره تخت و کمد و میل و لوازم آشپزخانه می رسد! وقتی این جوریه چه اجباری دارند عروس و داماد که به طور حتم مراسم عروسی بگیرند. راحت دست یکدیگر را بگیرند و به خانه ی خود بروند. اگر خانه هم ندارند یک چادر اجاره کنند! مهم کرامت آن هاست که همین جور از سر و کله ی همه کرامت می ریزد!

  • امیر رحیمی

    به برکت مسوولان و مدیران پر تلاش، منتظر بدتر از اینهاییم.

  • ناشناس

    ۲ تا جمله رو ۲۰ بار تکرار کردی، شده یه خبر.

  • رضا

    کسی که این اخبار ها را منتشر میکند چه نفعی میبرد آیا نمایش بدبختی مردم ایران کار درستی است یا اینکه ارائه راه حل جهت خروج از این معضلات بایستی تیتر خبرها باشد.!!

  • ناشناس

    متاسفانه کشورمون