کد مطلب: ۵۹۵۵۴۴

اجاره کارت ملی چند؟

اجاره کارت ملی چند؟

دلالان ارزی در بستر سایت‌ها و اپ‌‎های ثبت آگهی، از اطلاعات هویتی افراد بی‌بضاعت و ناآگاه سوءاستفاده کرده و از این طریق سود‌های کلانی را در بازار ارز به جیب می‌زنند. این افراد متخلف در ازای پرداخت مبالغ ناچیز ۲۰۰ و ۳۰۰ هزارتومانی، اقدام به اخذ کد ملی آنان می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،دلالان ارزی در بستر سایت‌ها و اپ‌‎های ثبت آگهی، از اطلاعات هویتی افراد بی‌بضاعت و ناآگاه سوءاستفاده کرده و از این طریق سود‌های کلانی را در بازار ارز به جیب می‌زنند.

سهمیه ارزی ۲ هزار یورویی که با هدف تأمین نیازهای خرد بازار ارز مثل سفرهای خارجی، درمانی و تحصیلی به هر کد ملی اختصاص می‌یابد، در روزهایی که شکاف قیمتی میان نرخ ارز در بازار آزاد و بازار رسمی افزایش پیدا می‌کند، به ابزاری برای سوءاستفاده و سودجویی دلالان تبدیل شده است.

نکته جالب توجه این است که عمده فعالیت این سوداگران نه در فضای حقیقی و کف خیابان، بلکه در فضای مجازی و در بستر پلتفرم‌های تبلیغ آگهی رقم می‌خورد. ماجرا از این قرار است که این افراد با اجاره کد ملی افراد کم‌بضاعت و ناآگاه اقدام به خرید سهمیه‌ی ارزی آنان و سپس فروش آن در بازار آزاد می‌کنند. شیوع این نوع تخلفات از یک سو عواقب قضایی جدی را برای صاحبان کدملی به وجود می‌آورد و از سوی دیگر در ایجاد التهاب و نوسانات کاذب در بازار فردایی ارز نیز نقش مخربی ایفا می‌کند.

لازم به ذکر است سابقه اجاره کارت ملی و اطلاعات هویتی افراد برای دور زدن قانون فقط مختص به اخذ سهمیه ارزی نمی‌شود. چرا که اجاره کارت بازرگانی یکبار مصرف و حساب‌های بانکی اجاره‌ای به منظور فرار مالیاتی از جمله تخلفات اقتصادی بوده است که به صورت مکرر در سالهای گذشته بروز کرده‌اند.

سود میلیونی دلالان ارزی با اجاره هر کدملی

با یک جست‌و‌جوی ساده‌ در سایتهای معروف آگهی به تبلیغات‌هایی با عنوان «استخدام کارگر ۱ روزه در صرافی‌ها» یا «کسب درآمد بدون سرمایه در صرافی» مواجه می‌شویم. این افراد متخلف در پوشش این نوع از آگهی‌ها، اقدام به جذب افراد بی‌بضاعت و ناآگاه کرده و سپس در ازای پرداخت مبالغ ناچیز ۲۰۰ و ۳۰۰ هزارتومانی، اقدام به اخذ کد ملی آنان می‌کنند.

اما این دلالان به وسیله نوسان‌گیری فی ما بین قیمت رسمی ارز بانک مرکزی و قیمت موجود در بازار آزاد و فردایی، بعضاً سود ۴ الی ۵ میلیون تومانی از هر کدملی را در یک روز به جیب می‌زنند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی مردم گرسنه اند و کسی هم بفکر نیست مجبورند به چنین سودی راضی شوند و اینکه وقتی آقایون از همون بالا دارن کشور و می خورن از کس دیگه ای نباید توقع داشت بعدش هم اونو برای کشورهایی گفتند که همه چی شون درسته وگرنه شکاف وخلاء قانونی الا به ماشاا… کدومشو پرکنند وقتی مسئولین از نوسانگیری ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی سود می برن مردم که دیگه …. ولش کن آقا دهن مارو باز نکن

  • یارقوز

    اگر دولت خیلی به فکر دانشجویان و یا افراد بیمار و یا … هست ، چرا با مدارک دانشجویی و یا بیماری دلار نمیدهد . نه جانم ، دولت به ریال احتیاج داره و برای اینکه دستش رو نشه ، به عنوان کمک ارزی دلار خودش رو با چندصد تومان پایینتر به مردم میفروشه و خیلی راحت خودش رو موجه و خیر نشون میده و قیمت دلار رو هم حفظ میکنه .

  • علی

    باسلام این کار دلالها حاصل اقتصاد رانتی دولتی هست که اقتصادی برپایه علم اقتصاد پایه ریزی نشده خدا به دادمان برسه ازدست کاسیان تحریم

  • ناشناس

    والله اگه کسی درازای کارت ملی من پول خوبی بده پول خوبی ها من حاضرم

  • Omid

    کجا میدن این ارزها رو من از چندجا پرسیدم گفتن اصن همچین چیزی وجود نداره
    ؟؟؟؟؟
    هرکی اطلاعاتی داره بگه

    • ناشناس

      شمایه روزصبح برودم یه صرافی اونجادلال هارومیبینی..برای هرنفراز۸۰۰ تا۱۵۰۰ میدن

  • ناشناس

    دلال کجا بود..خود صرلفی های زالو صفت اجازه نمیدن به دلال خودشون کارت ملی رو میگیرن در لزاش ۲۵۰میدن به طرف ..همه صرافی ها اینکاره شدن ..دلال کجا بود …

  • ناشناس

    به من ۵۰ هزار بدهن کارت ملی خودم و چند نفر دیگه رو هم میارم خدا رو شکر که از گرسنگی نمیمیریم

    • ناشناس

      ۵۰۰هزارمیدم

  • ناشناس

    ازچی حرف میزنین خداوکیلی این یارانه را قطع کنین اخه رو چه حسابی اسمش شده یارانه؟ امروز یه سطل ماست بخوایم بخریم باید ۵۰تومان پول بریم ینی یارانه را که گرفتیم پنج دیگه بزاریم روش تا بشه یه سطل ماست خرید ینی اونوقت بهش میگین یارانه تازه فک کنم یک چهارم مردم کلا دارن یارانه میگیرن برو بابا دلت خوشه حرف ارز و یورو میزنی حرف کلاهبردار میزنی کلاه ی نمومنده که کسی بخواد برشداره

  • ناشناس

    آقا جان اجاره کارت ملی چیه من اصلا خود کارت ملی رو دائمی میفروشم 😆

  • محمد

    اگه کسی هست من اجاره میدم