کد مطلب: ۵۳۰۳۴۶

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس/ فرهنگیان در اولویت واکسیناسیون؟

آخرین اخبار از بازگشایی مدارس/ فرهنگیان در اولویت واکسیناسیون؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم زیرا اگر بخواهیم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده در مدارس حضور یابند، این موضوع مهم بوده و باید محقق شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز محسن حاجی میرزایی در نشست آنلاین با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا، قواعد کاری ما را دچار مشکل کرد و مسیرهایی را که برای دهه های مختلف تجربه کرده بودیم کنار زد و ما تلاش کردیم مأموریت های جدیدی انجام دهیم؛ هرچند ساختار تشکیلاتی گذشته، تحقق اهداف را میسر می کرد اما با تغییرات ناشی از کرونا، ما باید پیوند شبکه گسترده نظام تعلیم و ترببت را برقرار می کردیم، بنابراین شبکه شاد را راه اندازی کردیم تا پیوند بین شبکه تعلیم و تربیت را برقرار کند.

حاجی میرزایی بر فراهم شدن زمینه پیوند نمایندگان مجلس دانش آموزی در شبکه شاد با هدف پالایش ایده ها و انتقال از صف به ستاد، تأکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی همواره تلاش می کنیم تا هیچ دانش آموزی از آموزش ها محروم نشود. ما با تجربه ای نو درگیر هستیم که تاکنون سابقه نداشته است.

وی گفت: در شرایط کرونایی و آموزش های مجازی، برگزاری آزمون های پایانی باید به گونه ای باشد که آموخته های دانش آموزان را به خوبی بسنجد، بنابراین تلاش می کنیم بهترین و دقیق ترین روش ها را در این خصوص به کار بگیریم.

وی در ادامه افزود: این که تعدادی از دانش آموزان، دسترسی به آموزش های مجازی ندارند، با مدیر مدرسه و معلم است، آن ها باید بسنجند چه تعداد از دانش آموزان از طریق شبکه شاد، چه تعداد از طریق تلویزیون و چه تعداد از طریق بسته های آموزشی، درس های خود را دنبال می کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید، ارتباط معلمان با دانش آموزان را بسیار مهم و خاطرنشان کرد: مدیر و معلمان همان وظایفی که در زمان باز بودن مدارس داشتند در شرایط کرونایی و آموزش های مجازی نیز دارند بنابراین مجلس دانش آموزی می تواند این مسئله را پیگیری و با مدرسه همکاری کند.

حاجی میرزایی، مهم ترین چرخشی که در سند تحول باید اتفاق بیفتد را؛ «چرخش از آموزش محوری» به «مهارت محوری» بر شمرد و عنوان کرد: تلاش داریم فرهنگیان را در اولویت واکسیناسیون قرار دهیم زیرا اگر بخواهیم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده در مدارس حضور یابند، این موضوع مهم بوده و باید محقق شود.

وی بازگشایی مدارس برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت را لازم دانست و افزود: مهم ترین عامل مصونیّت در برابر آسیب های اجتماعی، بعد از خانواده، «نهاد تعلیم و تربیت» است؛ زیرا افراد در دوره حساسی از زندگی خود در مدرسه حضور دارند بنابراین نظر به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، «طرح غربالگری» را در مدارس اجرایی کردیم.

آخرین اخبار کرونا را در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.