کد مطلب: ۹۶۳

احتمال وقوع پدیده ال نینو به بیش از ۷۰ درصد رسید

سازمان هواشناسی استرالیا اعلام کرد: پدیده آب و هوایی ال نینو که می تواند بخش هایی از استرالیا و آسیا را با خشکسالی مواجه کند و برای آمریکای جنوبی باران به همراه آورد، احتمال وقوع آن در ماه های آینده و با گرم شدن اقیانوس آرام بیشتر خواهد شد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی

سازمان هواشناسی استرالیا اعلام کرد: پدیده آب و هوایی ال نینو که می تواند بخش هایی از استرالیا و آسیا را با خشکسالی مواجه کند و برای آمریکای جنوبی باران به همراه آورد، احتمال وقوع آن در ماه های آینده و با گرم شدن اقیانوس آرام بیشتر خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی استرالیا، احتمال وقوع پدیده ال نینو که در طول فصل زمستان در نیم کره جنوبی شکل می گیرد، به بیش از 70 درصد رسید.

این سازمان افزود: هنوز خیلی زود است، قدرت احتمالی این پدیده آب و هوایی را مشخص کنیم.

فصل زمستان در استرالیا از ماه ژوئن (خرداد) تا اواخر اوت (مرداد) است.

پدیده ال نینو بر آب وهوای سراسر جهان اثر می گذارد و می تواند بازار محصولات غذایی را با خشکسالی یا باران زیاد دچار آشفتگی کند.

رویداد ال نینو یا نوسان جنوبی یکی از مهمترین و شاخص ترین رویدادهایی است که منجر به ظهور نابهنجاری های بزرگ آب و هوایی در بسیاری از نقاط جهان می شود.

در طول پدیده ال نینو بادها در استوا بر روی اقیانوس از غرب به شرق می وزند. این بادها در سطح آب اقیانوس جابجا شده و آبهای گرم سطح اقیانوس را که بوسیله خورشید در مناطق گرمسیری حرارت دیده اند، به سواحل غربی شمال و جنوب قاره آمریکا می آورد. به دنبال آبهای گرم، بارندگی نیز به سمت مشرق متمایل می شود.

ال نینو اصولاً تغییراتی در موقعیت تندبادها بوجود آورده و موجب پدید آمدن رفتارهای آب و هوایی غیرمعمول در کره زمین می شود. تغییرات در تندبادها بر آب و هوا، نه تنها در شمال و جنوب قاره آمریکا بلکه در نقاط دوردستی همچون آفریقا و نواحی جنوبگان تاثیر می گذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.