کد مطلب: ۷۲۸۸۰۵

کاخ سفید: احیای برجام به زودی اتفاق نمی‌افتد

کاخ سفید: احیای برجام به زودی اتفاق نمی‌افتد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما خواهان احیای برجام هستیم اما ما در موقعیتی قرار نداریم که چنین رویدادی در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیافتد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید احتمال احیای فوری توافق هسته‌ای با ایران را رد کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: اینطور نیست که نخواهیم اجرای مجدد برجام را ببینیم. ما خواهان احیای آن هستیم اما ما در موقعیتی قرار نداریم که چنین رویدادی در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیافتد.

کربی مدعی شد: در این زمان ایرانیان با درخواست‌های غیرمنطقی بازگشته‌اند که خیلی از آن‌ها هیچ ارتباطی به خود توافق ندارد.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان چندی پیش در گفت‌وگویی با سی بی آر با تاکید بر لزوم درایتف تضمین از آمریکا جهت احیای برجام گفت: آمریکایی‌ها پیمان‌شکنی کردند. این کار به طور یکجانبه رخ داد. آن‌ها گفتند که ما از توافق خارج شده‌ایم پس وعده‌های آن‌ها بی‌معنی است.

رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سوال "آیا منظورتان این است که نمی‌توانید به آمریکایی‌ها اعتماد کنید" گفت: ما به دلیل رفتاری که از سوی آمریکایی‌ها شاهد بوده‌ایم، نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم. پس اگر تضمینی داده نشود، اعتمادی نیز نمی‌تواند ایجاد شود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران مدعی شد که واشنگتن دولت ایران را پاسخگوی اتفاقات خواهد دانست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به مداخله سایر کشورها در امور داخلی کشورمان در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود با بیان این‌که «اعتراض» و «اغتشاش» هم ماهیت متفاوتی دارند و هم نتایجی متفاوت گفت: در دگرگونی اوضاع و فراز و فرود زمانه، دولت و ملت ایران دوستان و دشمنان خود را بهتر می‌شناسد.

وی هم‌چنین با اشاره به موضع گیری مقامات بعضی از کشورهای غربی در مورد تحولات این روزهای ایران و برخی از دخالت‌های آن‌ها در امور داخلی کشورمان نوشت: رفتار مداخله‌آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتارهای تحریک‌آمیز آنان اثبات کرد که آنها هر زمان فرصتی ببینند در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

کنعانی خاطرنشان کرد: دشمنان فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، آنها با ایران مخالفند.

جان کربی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود عنوان کرد: بایدن به جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای متعهد است. رئیس‌جمهور همچنان بر این باور است که راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه پیش‌رو برای رسیدن به این هدف می‌باشد.

مقامات جمهوری اسلامی ایرانی بارها ادعاهای تلاش تهران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را کاملا بی‌اساس خوانده‌ و اعلام کرده‌اند که دراختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی کشورمان جای ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا بی خیال تجارت نیوز برجام تموم شد رفت چهلمشم گذشت
    شما که رسانه حرفه ای و با سواد و تنها وب سایت خبری قابل تحمل در ایران هستید دیگه بعیده برجام رو در معادلات لحاظ کنید