کد مطلب: ۵۲۷۶۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای شروع هفته بازارها

۱۰ خبر مهم برای شروع هفته بازارها

در هفته گذشته همه بازارها روندی نزولی را پشت سر گذاشتند اما برای هفته جدید چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازارها در شروع هفته جدید دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته همه بازارها روندی نزولی را پشت سر گذاشتند اما برای هفته جدید چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازارها در شروع هفته جدید دارند؟ ۱۰ خبر مهم برای شروع هفته بازارها را در زیر بخوانید:

ـ روزنامه نیویورک تایمز شامگاه جمعه به نقل از دیپلمات‌ها در مورد ادامه دومین دور از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام نوشت که گروه های تخصصی تحریم ها و غنی سازی اورانیوم در حال پیشرفت هستند.

ـ اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از آغاز به‌کار جلسه کمیسیون جامع اقدام مشترک در وین خبر داد و افزود این کمیسیون مسئول نظارت بر اجرای برجام است.

ـ منابع خبری از بازگشت هیئت آمریکایی شرکت‌کننده در کمیسیون مشترک برجام به مذاکرات وین در سه‌شنبه هفته آینده خبر دادند.

ـ دفتر نخست وزیری کره جنوبی در بیانیه ای از سفر نخست وزیر این کشور به ایران خبر داده و به موضوعاتی که در دستورکار مذاکرات میان دو کشور قرار دارد، اشاره کرد.

ـ به اعتقاد مهدی سوری حتی اگر برجام بتواند تاثیر چشم‌گیری هم داشته باشد و نرخ ارز را دچار ریزش شدید کند، این ریزش اکنون به نفع اقتصاد نیست. او می‌گوید: نرخ ایده‌آل دلار اکنون ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان است؛ بیشتر از آن به معیشت مردم و کمتر از آن به کسب و کارها آسیب وارد می‌کند.

ـ بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا تهران می‌گوید: مردم در ایام نوروز پول خود را خرج کرده‌اند و از طرفی وضعیت کرونایی تهران قرمز شده و همین مساله باعث کاهش تقاضا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در هفته چهارم فروردین ثابت باشد.

ـ مذاکرات وین از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد و بسیاری بر این باور بودند که با آغاز مذاکرات شاهد افت قیمت در بازار خودروهای پرطرفدار داخلی خواهیم بود، اما این پیش بینی درست از آب در نیامد و بازار نه تنها با افت قیمت مواجه نشد، بلکه رشد قیمت را نیز تجربه کرد. عدم تحقق پیش بینی ها در حالی است که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند باید تا پایان مذاکرات منتظر بود؛ چرا که در حال حاضر بازار در رکود بسر می برد و نمی توان در خصوص اثر این عامل در بازار اظهار نظر کرد. از سوی دیگر هر نشانه ای از مذاکرات می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل احتمالا هفته آینده شاهد نوسان در بازار خودرو خواهیم بود.

ـ سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز استخراج رمز ارز برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند که وزارت نیرو نیز مازاد تولید آنها را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این بانک همچنان صادرات ریالی را قبول ندارد، گفت: صادرات ریالی را قبول نداریم ولی باید مشکل صادرکنندگان آن را حل کنیم، اگرچه اعتقاد به صادرات ریالی نداریم.

ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هر مالیاتی که از خانه های بدون سکنه اخذ شود به صندوق ملی مسکن می رود و به پرداخت تسهیلات برای مسکن گروه های کم درآمد اختصاص می یابد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدالعنت کنه باعث بانیش رو ۷۰ میلیون بعد عید ضرر کدم از اصل پولم

  • ناشناس

    فعلا شاخص کل و هموزن تا آخر هفته روند نزولی دارد کارشناسان لطفا کارشناسی نکنن چون خسته میشن

  • ناشناس

    هزار تا خبر خوب بیاد دیگه بورس احیا ء نمی شه

  • ناشناس

    امروز به خاطر 10 روز تعطیلی کلیه بازارها در سردر گمی به سر بردند ولی مطمعن باشید از فردا بیشتر سرمایه ها روانه بورس خواهد شد وچند روزی بازارومثبت خواهد کرد درضمن امروز در آخرین لحظات شاهد مثبت شدن تعدادی از نمادها بودیم که نشانه خوبی برای چند روز اینده میتونه باشه

  • محمد

    تورو خدا ب داد ما سهامدارای بیمه معلم برسید این بیمه معلم بیچارمون کرد.
    نماد بی صاحب بورس

    • ناشناس

      نه بورسش صاحب داره نه بیمش اونم از خسارت دادناشون.
      آهای مردم اصلا سمت بیمه معلم نرید که بدبخت میشید

    • ناشناس

      اصلا از بیمه معلم بیمه نامه نخرید .
      هرکس هم بیمه عمروپس انداز داره بره زودتر فسخش کنه بیمشو.
      نقشه کشیدن برای سرمایه مردم جزیی از کارش هست بیمه معلم

    • ناشناس

      بیمه های عمروسرمایه گذاریتون رو در بیمه معلم دراولین فرصت فسخ کنید که کلیه واریزیهاتون رو مثل سرمایه های بورسی بلوکه میکنن.
      بیمه معلم اوضاع مناسبی نداره ووضعیت داخلی شرکت بهم ریخته شده.وضعیتشون توی بورس هم حاکی از همین بهم ریختگیهای داخلیه شرکته.
      شرکت وضعیت مطلوبی نداره فاصله بگیرید.

  • ناشناس

    نماد بی صاحاب خیلی زیاده..

  • ناشناس

    حقوقیهایرمتخلف ..که سرمایهای مردم را دزدیدنند .چی شدند…چرا هیچکس پاسخگو نیست…لطفا مسولین .بداد مردم برسید

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی نیفتاده…برا چی همه تو صف فروشید…واقعا عجب ملتی هسیم…عاشق صفیم…اگر صف خریدم بشه همینجورهـــاخه یکم فکر کنید…اخه سهامتونو چند خریدید که هول هول تو صفیید…به نطرم دامنه رو بردارن اینا که ترسو هسن برن…بابا به خدا قسم منم تو صررم از مرداد..ـبه والله ما مردم خودمونم به خودمون رحمی نداریم بعد چه توقعی از دولته……نه به فروش مفت..

  • ناشناس

    روحانی با تشویق مردم‌به بورس با جبران کسری بودجه ،الان بی خیال بازار شد و مردم فقیربعلت بی اطلاعی از بازار بورس فقیرترشدند و سرمایه دارها ثروتمندتر شدند هیچوقت مردم این خاطره را از یاد نخواهند برد

  • ناشناس

    اقایان همتی و دژپسند .وزیران محترم….سرمایهایمان در بورس از مرداد .تا کتون.۷۰ درصد اصل پولمان نیست…به این ریزش در هشت ماه چه میگوییند..ـمسولیین وتصمیم گیران اقتصادی دولت..فکری به حال بورس کنید…مردم در رنجند…با احترام .۳۰ میلیون سهامدار خرد ده تومن تا پانصد تومنـ..بررسی کنید..و حداقل اعلام کنید بیست درصد تا سر رسید هر سهمی موطف به اعتبار شود.