کد مطلب: ۵۵۵۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهم‌ترین اخبار بورسی امروز یکم تیر / بورس چه می‌شود؟

مهم‌ترین اخبار بورسی امروز یکم تیر / بورس چه می‌شود؟

بازار سرمایه بعد از انتخابات و ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور جدید، در سه روز گذشته مثبت پیش رفت اما فقط رنگ شاخص کل سبز بود و دیگر شاخص‌های بازار مثل حجم معاملات و ارزش معاملات رضایت‌بخش نبودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه بعد از انتخابات و ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور جدید، در سه روز گذشته مثبت پیش رفت اما فقط رنگ شاخص کل سبز بود و دیگر شاخص‌های بازار مثل حجم معاملات و ارزش معاملات رضایت‌بخش نبودند. روز گذشته نمادهای بانکی و برخی از تک سهم‌های پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت را در بازار داشتند.

_ ایران خودرو در گزارش مالی سال ۹۹ زیانی ۱۵ هزار میلیارد تومانی را محقق کرده که نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است.

_ بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته روندی نزولی داشت و بعد از ریزش بیش از ۶ درصدی به ۳۳ هزار دلار رسیده است.

_ دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بورس بین‌الملل در کیش به زودی و پس از صدور مجوز از سوی شورای عالی بورس افتتاح خواهد شد، گفت: این بورس برای جذب سرمایه‌های خارجی و تامین مالی ارزی راه‌اندازی می‌شود.

_ رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور، از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم تا ۱۵ تیرماه خبر داد.

_ عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه طرح تحول صنعت و بازار خودروی کشور به صحن علنی ارسال شده است، گفت: در این طرح بند مربوط به عرضه خودرو در بورس نیز دیده شده است.

_ طبق برنامه دولت آینده قرار است از آذر امسال به پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت خانوار داده شود.

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فروش آبشاری مردم تمام بشه همه سود میکنن. فقط حیف که آگاهی درمردم دیر حلول میکنه

    • ناشناس

      بشرطی که بعد فروش سهامشون تشریف ببرند و فهمیده باشند بورس قما رخونه نیست

  • ناشناس

    .چرا حجم و ارزش معاملات پایین است؟
    در حال حاضر ۴۰ درصد سهام قفل در صف فروش هستند، این سهام باید از طریق سازمان بورس مشمول رفع گره معاملاتی شوند تا قفل آنها باز شود و حجم معاملات آنها افزایش یابد هر چند که ممکن است این سهام با منفی های بالا بازگشایی شوند ولی چاره ای نیست.
    .چرا ضرر ایران خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر شده؟
    شاید یکی از دلایل آن رشد بیش از اندازه قیمت دلار باشد که هزینه های ساخت خودرو را بالا برده، اگر شرکت بخواهد با قیمت واقعی خودروی تولیدی را بفروشد، باید خودروی تولیدی را بالاتر از قیمت های فعلی بفروشد که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، خریداری نخواهد داشت و فروش و تولید شرکت پایین می آید و ضرر می کند و از طرفی با قیمت فعلی هم چون هزینه های ساخت خودرو بیشتر از قیمت فروش آن در می آید، ضرر می کند.
    تنها راه حل این مشکل تثبیت نرخ دلار، کاهش تورم، افزایش قدرت خرید مردم و هموار کردن راه های صادرات خودرو است که این کار هم زمان می برد.
    سهام داران هم باید دید خود را طولانی مدت کنند، ورود و خروج های فست فودی معنی ندارد تا بازار ثبات بیشتری پیدا کند و شاخص از حالت الاکلنگی و ریزش به کانال های بعدی فاصله بگیرد.

  • ناشناس

    صحبت های رییس جمهور در ارتباط با حمایت اصولی از بورس و جذب سرمایه های خارجی بورس را تا مدتها مثبت خواهد کرد هرجور حساب کنید الان شاخص باید روی 2 میلیون باشه که بزودی محقق میشه انشالله همه چیز درست میشه
    البته بیت کوین بازان نقره داغ میشوند

    • ناشناس

      تا کی تا حالا با صحبت چیزی درست شده که این بورس درست شه؟!!!

  • ناشناس

    جواب عنوان این خبر
    بورس قراره چی بشه؟
    مثل همیشه به نفع حقوقی ‌‌و سهامدار اصلی و رانت خورهای خبری و اونا که از قوانین ناقص یا اشتباه بورس به نفع خود و ضرر سهامداران خرد بطور هماهنگ و برنامه ریزی شده استفاده می کنند