کد مطلب: ۵۸۵۸۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز / سیگنال رئیس بانک مرکزی برای بورس

مهم‌ترین خبرهای بورسی امروز / سیگنال رئیس بانک مرکزی برای بورس

هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. گمانه‌های کارشناسان از بازار هفته جاری نشان می‌دهد احتمالا شاخص به مقاومت ۱٫۶ میلیون واحد برسد. اما مهم‌ترین خبرهای موثر بر روند بازار سهام و معاملات کدام خبرها است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته شاخص کل بورس با روندی مثبت همراه بود و در آخرین روز معاملاتی در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. گمانه‌های کارشناسان از بازار هفته جاری نشان می‌دهد احتمالا شاخص به مقاومت ۱٫۶ میلیون واحد برسد. اما مهم‌ترین خبرهای موثر بر روند بازار سهام و معاملات کدام خبرها است؟

دو خبر مهم که پیش روی بازار سهام است و کارشناسان از مدت‌ها قبل تاثیر مثبت این دو عامل را تایید کرده بودند، اعلام نرخ خوراک پالایشی‌ها و انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های بورسی است. به نظر می‌رسد این دو سیگنال در رسیدن شاخص به مقاومت ۱٫۵ میلیون واحد اثرگذاری زیادی داشته باشد.

هفته گذشته بعد از به پایان رسیدن معاملات بلاخره رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد و حالا علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی شده است. اگر چه انتقادهای زیادی به او به دلیل نداشتن تخصص پولی و مالی شده است اما فعالان بازار سهام امیدوارند به دلیل پیشنه بورسی صالح آبادی اتفاق‌های خوبی برای بازار رقم بخورد.

قیمت دلار هم روز گذشته در کانال ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بود و از ۲۸ هزار تومان اندکی فاصله گرفت. کاهش قیمت دلار در حالی اتفاق افناد که وزیر امور خارجه از تمایل ایران برای بازگشت به مذاکرات خبر داد.

مهم‌ترین خبرهای موثر بر بورس امروز

_ علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی هم اظهار کرد: فروش اموال مازاد شبکه بانکی یکی از موضوعات است که دنبال خواهد شد؛ کمک بانک مرکزی به بانک‌ها در کاهش معوقات بانکی هم می‌تواند در سیستم بانکی اثرگذار باشد و اضافه برداشت‌ها را از بانک مرکزی کنترل می‌کند.

_ طبق گزارش وزیر کشور تا خرداد امسال ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک ۱۶ بانک قرار گرفته که ۷۵۰ واحد آن فعال است. ابراهیم رئیسی به وزرای اقتصاد و صمت و رئیس بانک‎مرکزی دستور داده که تمام تولیدی‎های تحت تملک شبکه بانکی به صورت فوری به چرخه تولید برگردد.

_ سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی: کارخانه‌ها از فردا قیمت محصولات لبنی را ۱۰ درصد کاهش می‌دهند و اعمال سراسری این قیمت‌ها در بازار حدود یک هفته طول خواهد کشید.

_ پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شماری از شرکت هایی را که پیشتر به دلیل ارتباط با ایران مورد تحریم قرار گرفته بودند، از فهرست تحریم ها خارج کرده است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نماد زشگزا را لطفاً پیگیری کنید .
    کی میخاد رشد کنه

  • ناشناس

    عجب سیگنالی

  • طاهری سرمور

    بادرود.واقعاکثیفی ودلالی دراقتصاد،سیاست،قانون وغیره تابه کجامی خواهدبروددرتمام امورقدرت منافع خودرابرمنافع مملکت ومردم ترجیح می دهدوهیچ مرجع ومسئولی پاسخگونیست.وقانون براساس منافع قدرت تفسیر،تعریف واجرامی شود.شماحال درهمین بورس توجه کنیداکثرنمادهابدون هیچ دلیلی یکمرتبه می ریزندونمادهایی کمی سبزهستندکه درضرربالاهستندونمی گذارندیک نمادی که ملت درآن می خواهندبه سودبرسندرشدکندتابافروش آن حداقل نمادی دیگررامتعادل کندبااینکه نمادهایی هستندکه سودمجمع خیلی خوب دارندوقیمت جهانی خوب وتولیدهم خوب ولی قیمتشان ازخیلی نمادهاکه اصلاسودده نیستندپایینتراست این همان منفعت طلبی وبی قانونی وسرکیسه کردن ملت است که یک مرتبه همه باهم منفی بزرگ وسبزکوچک می خورندوموقعی سبزبزرگ است که فقط همان عده خاص فروشنده ومنفعت برنده است.واین شده که ملت ازهمه چیز وهمه کس فراری،بی اعتمادوسردرگم است وانگارقدرت این رامی خواهدکه ملت فکرنکنندچون هیچ کاری دراین مملکت قانونی منطقی وعقلانی نیست.وهمه سردرلاک خودکرده ودچاراسترسها،افسردگی،بیماریهای گوناگون روحی روانی وبه جان هم افتاده اند.وهیچ چیزبرسرجای خودنیست وهیچ آینده وبرنامه ای رانمی شودداشته باشیدچون هیچ تخصصی وجودنداردوهیچ متخصصی درکارخودکسب علم نکرده واگرهم کرده باشددرمحدوده ایران وتازه بایدجزخواص ازنطروابستگی باشدتابه کارگرفته شودودرآنجاکاربیاموزدوپاسخگوی کسی هم نیست البته ملت ولی باب دل مقام بالادستی است ونبایدازبالادستی بیشتربداند.وماهنوزبه امیدوضع بهترهستیم.باسپاس

  • ناشناس

    وعده های ابراهیم رئیسی به مالباختگان بورس
    رئیسی با تاکید بر پیگیری جدی حل مشکلات بورس گفت: همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.
    این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: مسأله بورس یکی از دغدغه‌های جدی ماست و معتقدم باید تمام راهکارهای حل مسأله به اعتمادافزایی سهامداران و مردم منجر شود تا کاملاً به بازار سرمایه اعتماد داشته باشند.
    رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از کارهای جدی و محوری ما این است که بازار بورس را برای مردم اطمینان بخش کنیم‌ و وضعیت بازار سرمایه را با کمک متخصصان و صاحبنظران این حوزه به وضعیت سامان یافته و مورد اعتماد مردم تغییر دهیم‌.

  • ناشناس

    ازاین حرفهادردولت قبل هم بوده برجام همیشه حرفش بوده چرابورس ریزش کردحرف تکراری نزنید

  • امیر

    کل پولام تو بورس سوخت
    هبچکس هم رسیدگی به وضعیت بورس نداره این چه قانونیه

  • ناشناس

    بورس امروزافت کردپس رعیسی کجایی حق مردم خوردن

  • ناشناس

    دو هفتس روزی دو هزار سه هزار واحد رشد میکنه این خراب شده تو یه روز کل سبز پوشیش قرمز میشه و جبران دو هفته سبز بودن تو یه روز قرمز بودن از بین میره

    • ناشناس

      وعده دادند که بورس به ثبات خواهد رسید، نگو منظورشون از ثبات این بوده!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    هر کی از راه میرسه یه سنگ به تالار شیشه ای می زنه و مردم رو خونه خراب تر میکنه.
    آقای صالح آبادی بجای اینکه مستقیما از بورس حمایت کنه، دم از (( کمک به بانک‌ها در کاهش معوقات بانکی )) میزنه و این شائبه رو ایجاد میکنه که قرار نرخ سود بانکی افزایش پیدا کنه و …
    انگار با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ قصد دارند مردم رو همچنان یک پا در هوا نگه دارند تا مردم همچنان امید به بازگشت بورس به وضعیت سابق رو داشته باشند و پولشون رو خارج نکنن.

  • ناشناس

    وقتی دلیل ریزش بورس، صفهای فروش و نگه داشتن سهمها در این قیمتهای پایین رو متوجه خواهیم شد که دلیل تبلیغ زیاد روی بورس از طرف مسئولین و صدا و سیما در تیر و اوایل مرداد پارسال رو متوجه بشیم