کد مطلب: ۶۱۶۸۷۱

سهامداران بخوانند / بورس شنبه تحت تاثیر چه اخباری است؟

سهامداران بخوانند / بورس شنبه تحت تاثیر چه اخباری است؟

در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران بیش از دو درصد افت را به ثبت رساند تا همچنان روند نزولی خود را ادامه دهد. اما امروز چه اخباری بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران بیش از دو درصد افت را به ثبت رساند تا همچنان روند نزولی خود را ادامه دهد. این در حالی است که با وجود رکود بورس، اکثر کارشناسان معتقدند این هفته بازار یا خنثی یا مثبت خواهد بود. اما در اولین روز هفته چه اخباری بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران وجود دارد و امیدواریم به زودی به توافق برسیم. ایران در همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی باید جدی‌تر عمل کند. (ایسنا)

فعالان صنعت روغن نباتی خواستار حذف ارز ترجیحی؛کالاهای یارانه‌ای به قیمت واقعی سر سفره مردم قرار نمی‌گیرد. (بورس فوری)

تا انتهای این هفته گزارشات ۹ ماهه شرکت‌های بورسی منتشر خواهد شد. این در حالی است که برخی شرکت‌ها نیز در هفته گذشته گزارشات خود را منتشر کرده بودند. انتظار می‌رود انتشار این گزارش‌ها با عملکرد مثبت نمادهای بورسی همراه باشد.

انتظار می‌رود امروز نرخ سود بین بانکی کاهش یابد. به نظر می رسد نرخ سود بین بانکی، نرخ بانک مرکزی (ریپو) و نرخ بازده اوراق امکان یک درصد کاهش دیگر را داشته باشند. البته روز یکشنبه و دوشنبه می توان دید که آیا باز هم نرخ کاهش پیدا می کند یا نه. کاهش نرخ بهره و کنترل آن فعلا آرامشی را در بازاری ها بوجود آورده است و اگر همین روند ادامه پیدا کند می توان به بازار امیدوار بود. (سنا)

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت انقد بدهی داره که اصلا بورس براش مهم نیست نابودی سهامداراولویت آخرشم نیست

  • ناشناس

    تجارت نیوز بنویس جوان بی خودی به مردم امید نده بازار تا آخر سال منفی است

  • ناشناس

    یکی نیست بیاد توی صدا و سیما به مردم توضیح بده که چرا مسئولین اومدند از صدا و سیما مردم رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردند و گفتند امن ترین جا برای سرمایه گذاری است؟
    یکی نیست بیاد توی صدا و سیما به مردم توضیح بده که چرا مسئولین اومدند در صدا و سیما به مردم وعده درست شدن بورس و جبران ضرر سهامداران خرد رو دادند رو دادند، اما بورس درست نشد و ضرر سهامداران خرد بیشتر شد.

  • ناشناس

    واقعا برای دولت سیزدهم واین وعده و وعیدهای آنها متاسفم …روحانی بیا دژپسند بیا دهقان دهنوی بیا؟

  • شفق

    شنبه و شنبه ها تحت تاثیر وعده های بربادرفته ی تشنگان میز ریاست….

  • ناشناس

    تا پولمونو صفر نکنن بیخیال نمیشن فکر کنم بدهکارمونم کننن

  • مجمع تحلیلگران

    اول سلام. دوم پولتونو از بورس بکشین بیرون.تنها راهی که تو بورس بتونین به سود برسین اینه که نقدینگی موجود تو بورس بره سمت کوچکترای با پی بر ای پایین که اتحادت و هماهنگیتونو میخواد که نگیم محاله اما درصدش پایینه. فقط اتحادتونه که میتونه نه تنها تو بورس بلکه موفقتون کنه تو تحمیل نطراتتون به سیاستمدارا.اما زمان ورود به بورس رو بهتون میگم زمان ورود به این بورس زمانیه که حجم معاملات برسه به زیر هزار میلیارد. اون زمانم پول به بورس ورود نمیکنه اما تفاوتش اینه که معاملات حقوقی واقعی شده و اون زمانه که به معنی حقیقی حقوقیا میرن دنبال حمایت. یعنی وظیفه اصلیشون .مواظب خودتون سلامتیتون باشین در پناه حق .

  • ناشناس

    عزا عزاست امروز روز عزاست امروز

  • رضا

    با سلام
    عزیزان فعلا سعی کنید با ۵۰درصد پولتون تو بورس فقط تعداد بخرین و نوسان گیری کنید تا ببینیم حضرات چه خاکی میخوان تو سرمون بریزن …. با این بورس بی نقدینگی .

  • ناشناس

    اصل ماجرا این بود با توجه به حجم عظیم نقدینگی در جامعه که ناشی از چاپ پول بود مجبور شدند دلار را ده برابر نکنند تا پول مردم یک دهم شود از طرفی با دعوت به پول و جمع کردن هزاران همت پول و رساندن آن به یک دهم عملت حجم نقدینگی در جامعه کم شد و پول حاصل با خرید دلار ارزان جهت سرمایه گذاری از کشور خارج شد چاره ای جز این نبود وگرنه هر شب هزاران تن پول باید از سطل زباله جمع آوری مبشد