کد مطلب: ۵۹۰۵۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معامله‌گران بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر معاملات بورس کدام است؟

معامله‌گران بخوانند / سیگنال‌های اثرگذار بر معاملات بورس کدام است؟

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل باز هم با اصلاح رو به رو شد و در پایان بازار با ۲۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفت. کدام خبرها بر روند بازار فردا موثر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل باز هم با اصلاح رو به رو شد و در پایان، بازار با ۲۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفت. اما کدام خبرها بر روند بازار اثر می‌گذارد؟

_ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بر این باور هستیم که مذاکرات وین باید در اسرع وقت و دقیقاً از همان نقطه پایان دور ششم شروع شود. تحریم‌ها هنوز پابرجاست و پابرجا خواهد بود،‌ مگر بازگشت توافق شده‌ای درباره پایبندی به برجام در کار باشد.

_ امیرعبداللهیان خبر داد: مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ به زودی از سر گرفته می‌شود. وزیر امور خارجه درباره گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل،گفت: به زودی مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ از سر گرفته می‌شود.

_ براساس آمارهای گمرک، حجم تجارت مناطق آزاد کشور بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ از ۱۶۴۴ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۱۵۵۴ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ رسیده است. به عبارتی طی دوره هشت ساله دولت روحانی، تجارت مناطق آزاد به طور میانگین سالانه رشد منفی ۸/. درصدی داشته است.

_ طبق آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در شش ماهه اول سال جاری مصرف محصولات فولادی ۱۶ درصد، فولاد میانی ۲۴ و آهن اسفنجی ۸ درصد کاهش داشته است. طبق این آمارها در نیمه اول امسال مصرف تیرآهن ۱۰ درصد، میلگرد ۱۸ درصد و نبشی و ناودانی و سایر مقاطع ۸ درصد و درمجموع کل مقاطع طویل فولادی ۱۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

_ رئیس سازمان حمایت گفت: قیمت لوازم خانگی قاچاق افزایش یافته ولی در لوازم خانگی تولید داخل افزایش قیمتی نداریم عباس تابش اضافه کرد: در لوازم خانگی تولید داخل به هیچ وجه افزایش قیمت نداریم و کالاها با قیمت ثابت عرضه می‌شود، اما قیمت کالاهای قاچاق افزایش یافته که مقرر شده برخورد با کالاهای قاچاق تشدید شود. درباره افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی نیز به نتیجه نرسیدیم.

_در یک ماه گذشته دو بازار مسکن و بورس با رشد یکسان بیشتری بازدهی را از آن خود کردند و سکه بیشترین افت را متحمل کرد.

_ قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۶۷۹۱ تومان روز گذشته اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۶۲۶۰ تومان تعیین شد.

_ براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١۴٠٠ به عدد ۳۹٫۲ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل ۴٫۵ درصد کاهش یافته است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حقوقی حگردش فردا ازسهم حمایت شدیدبکن بفهمیم

  • ناشناس

    منتشرکنید
    نصف اواقم را با 74%زیان خارج شدم و ریالم را تبدیل کردم به……….
    شما حدس بزنید
    اگر گفتید

  • ناشناس

    همگی باید از بورس خارج بشویم من فردا حتما خارج میشوم تک سهم حکشتی هستم فقط از خدا می خواهم ناظر حکشتی ودوسانش به زودی زود داغ عزیزان را ببینند

  • ناشناس

    دوستان با آهنگ بخونید:
    خداحافظ ای بورس باتلاقی من
    خداحافظ ای بورس زیبای نازم
    خدافظ خداحافظ خداحافظ

  • ناشناس

    کارشناسان گفتند از فردا بازار مثبته مردم اعتماد کنند پول‌هایشان را به سمت بورس بیاورند الان قیمت‌ها جذاب شده فقط باید مردم ریسک پذیر باشند

  • عادل

    برای کسب درامد از پول دو استراتژی وجود دارد :1- خرید و نگهداری ( هلدینگ ) 2 – نوسانگیری و معامله گری ( خرید و فروش ) . سهامداران خرد با هدف نوسانگیری وارد بورس می شوند ولی در عمل به صورت هلدینگ عمل می کنند . به این صورت که همیشه سهام نگه می دارند . شاخص ها از کف حمایت در حال حرکت به سمت سقف حمایت هستند و بازار سبز است انها هلدینگ سهام هستند و هلدینگ پول نیستند که البته کار درست و عاقلانه ای است . شاخص ها بعد از مدت زمانی به سقف های مقاومتی خود می رسند و حرکت خود را به سمت کف های حمایتی شروع می کنند و بازار قرمز می شود
    انها باز هم هلدینگ سهام هستند و هلدینگ پول نیستند . انها همیشه و در هر حالت سهام نگه می دارند و تنها تفاوتی که با هلدینگ ها دارند این است که هلدینگ ها سهام ثابتی را در پرتفوی دارند و سهامدارن خرد در پرتفوی شان سهام های متفاوتی در هر زمان دارند .همیشه پرتفوی دارند فقط سهام درون پرتفوی تغییر می کند .وقتی شاخص ها بعد از مدت زمانی که رشد کردند و به سقف رسیدند معامله گر و نوسانگیر باید دیگر هلدینگ سهام نباشد و هلدینگ پول باشد . او باید تا رسیدن شاخص ها به کف های حمایتی نقد نقد باشد و حتی یک عدد سهم هم نداشته باشد . باید پول نگه دارد .ایا در بازار منفی و اصلاحی اگر نوسانگیر و معامله گر نقد نقد باشد و پول نگه دارد بازدهی کسب می کند ؟ بله قطعا در بازار منفی و اصلاحی اگر سهامدار هیچ سهمی نداشته باشد و نقد باشد هم بازدهی کسب میکند .

  • ناشناس

    دوستان سازمان بورس خودش عامل منفی شدن سهام هست،هر سهمی دلشون بخواد سبز میکنند وهر سهمی هم بخوان منفی،،ادم شاخ در میاره یه نمادی صف خرید شدید هست ،وقصد خرید داری میبینی هزار نفر جلو توهستن وان روز گیرت نمیاد با کمال تعجب فرداش پنج درصد منفی خورده دتازه میگی خدا را شکر که دیروز بهم اجازه خرید نداد،،این یعنی چه بنظر شما دزدی ازین روشنتر

  • ناشناس

    آقای رئیس‌جمهور تورا به جدت حضرت محمد ص بداد سهامداران خرد بیچاره برس بخدا از روزی آمدی فقط شاخص بردن بالا ولی همه توضررهای سنگین هستند،بخدا گناه داریم آه این مردم کار دستت میدهد

  • ناشناس

    قطعا اگر مردم فروش هیجانی رو کنار بذارن و دولت هم قیمت های دستوری و فروش اوراق رو کنار بداره ، بورس به جایگاه واقعی خودش می رسه .

  • ناشناس

    آقای رئیسی به حرفات عمل کن نجاتمون بده الان کلید دست شماست