خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۷۲۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازار خودرو پس از اخبار جدید / شوک ارزانی چقدر محتمل است؟

پیش‌بینی بازار خودرو پس از اخبار جدید / شوک ارزانی چقدر محتمل است؟

کاهش تقاضا در بازار خودرو، افزایش میزان تولید، افزایش پیش‌فروش خودرو، اتخاذ تصمیم جدید مالیاتی برای صاحبان خودروهای میلیاردی و در نهایت خبر شب گذشته درباره آزادسازی دارایی‌های ایران چشم‌انداز کاهش قیمت را برای فعالان بازار خودرو به وجود آورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش تقاضا در بازار خودرو، افزایش میزان تولید، افزایش پیش‌فروش خودرو، اتخاذ تصمیم جدید مالیاتی برای صاحبان خودروهای میلیاردی و در نهایت خبر شب گذشته درباره موافقت آمریکا با آزادسازی پول ایران چشم‌انداز کاهش قیمت را برای فعالان بازار خودرو به وجود آورده است.

چند روز پیش دنیای اقتصاد گزارش داده بود که با کاهش انتظارات تورمی و نرخ ارز در پی ایجاد خوش‌بینی به آینده توافق هسته‌ای و برجام، بازار خودرو نیز پس از یک دوره کوتاه اوج‌گیری قیمتی، از اوایل این هفته در مسیر نزولی قرار گرفت و قیمت خودروهای داخلی بین یک تا بیش از ۴ میلیون تومان کاهش داشته است.

از سوی دیگر علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت وعده داده است که با افزایش تیراژ خودرو تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو کاهش دارد.

علاوه بر این، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار اخذ مالیات از خودروهایی که بالای یک میلیارد تومان ارزش دارند را در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند که جزئیات آن را در گزارش « کدام خودروها مشمول مالیات می‌شوند؟ » می‌توانید بخوانید.

اما در خبر جدید دیگر آمریکا اعلام کرده که با آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در آمریکا موافقت کرده که اگر این اتفاق بیفتد قیمت دلار متاثر خواهد شد. با کاهش قیمت دلار خیلی از فعالان بازار ارز پیش‌بینی یک روند نزولی را برای قیمت خودرو دارند.

خبرگزاری مهر نیز دیروز نوشت: امسال برای بازار خودرو سالی پرنوسان و پرالتهاب بود و قیمت خودرو صعودهایی تاریخی را تجربه کرد؛ با این حال فعالان بازار می‌گویند که اسفند جاری، یک ماه با ثبات برای بازار است.

برای مطالعه بیشتر درباره وضعیت بازار خودرو گزارش « قبل عید خودرو بخریم یا بعد از عید؟ » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • صابر

    قیمت دلار سکه خودرو میاد پایین .کسانی می‌خوان خودرو بخرن دست نگه دارن که خودرو ارزونتر میشه

  • چشم انتظار

    بُزک نمیر بهارمیاد کمبزه با خیارمیادهروقت پراید بدردنخور شد ۶میلیون تومن اونهم اقساطی بگید ارزون شد
    وگرنه اینها همش بازی دادن ما بدبختهاستکی پول داره ۱۲۰ الی ۱۳۰تومن بده پراید قاتل
    آدمکش بی رحم

    • ناشناس

      احسنت

  • احمد

    سلام خودرو یک کالای غیر ضروری است. در صورت بد شدن شرایط تورم ۷۰ درصد مردم خیلی راحت از خیر خودرو گذشته و ان را حذف میکنند. و این اسیب است برای شرکت ها. لذا مدیران مربوطه حواسشون باشه نمی تونند قیمت این خودرو های بی کیفیت و اسیب پذیر را پا به پای دلار بالا ببرند. چون دودش تو چشم خودشون میره. کسی ماشین نمی خره. ادم حتی ژک سال از اژانس و تاکسی استفاده کند. پولش حتی به اندازه پول بیمه خودروی که میخاد بخره نمیرسه. دیگه بنزین و لاستیک تصادف خرابی ماشین بماند. جریمه روغن ووو پیش کش.

  • ناشناس

    ارزن نمیشه باور کنید

  • جواد حسینی

    واقعا مردم چی حساب کردین قیمت فرغون ها شده چندین برابر یکی صداش درنمیاد ولی همین که ۱تومن میاد پایین توی هر اجناسی سری صدا شون درمیاد ارزون شده تا حالا کجا پنهان شده بودید یا اجازه نداشتید خفه بودید حالا زرزرزرنکنید بترسیدچرا اگه مردم همت کنن یک سال گاری نخرن بهد ببینن چطور میشه به خدا خیلی کار سختی نیست مثل قدیم توی هرکوچه زک ماشین بود اما حالا دم هر خونه چندتا گاری بی کیفیت

  • دریا

    توروخدا این ماشین هایی که شکل ماشین هم نیستن فقط فقط
    یک سال نخریدصبر داشته باشید

  • ناشناس

    پراید6میلیون بودالان باپول پرایدفقط می تونیم یه گوشی بخریم اونم خیلی ارزونشومتاسفانه سرکی دارین کلاه میزارین پول نداریم واسه اجاره خونه چه برسه ماشین اونم بااین قیمت …متاسفم واسه همه کسای باعث شدن واسه نون شبمون غصه بخوریم که آیامی تونیم نون بخریم که شرمنده بچمون نباشیم یانه

  • ناشناس

    باورنمی کنم هرموقع پراید6میلیون بعدنظرخواهی کنیدلطفا

  • ناشناس

    من میتونم یه جفت لاستیک پراید رو بخرم .آیا لاستیک هم باید ثبت نام کنم.؟ ماشین که نمیتونم بخرم حداقل بالاستیکش حال کنم

  • بنده خدا ما خرج خوراکمون نداریم.شما تو فکر خود رو هستی

    ما خرج خوراکمون نداریم تو توی فکر خودرو هستی.اخی.خدا.کجایی یک نگاهی به ما بکن.اگر خواب نیستی