کد مطلب: ۵۳۵۱۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

سهام‌داران هفته گذشته کمی به روند بازار امیدوار شدند. باید دید که روند مثبت بازار امروز هم ادامه پیدا می‌کند؟ آخرین اخبار برای سهامداران چه سیگنال‌هایی را دارد؟– بالا رفتن صادرات نفت سیگنال مهم دیگری است که برای سهامداران نفتی و پالایشی مهم و تاثیرگذار است به همین دلیل طبق آمار منتشر شده از سوی رویترز روند تولید نفت ایران صعودی اعلام شده است و گفته شده است تولید روزانه نفت ایران در ماه آوریل ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.– در رابطه با گروه خودرویی هم احتمالا مهمترین خبر، صحبت‌های مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص بدهی این شرکت بوده است. فرشاد مقیمی گفت:️ بدهی‌های ایران خودرو به نظام بانکی کشور حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و دارایی آن ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان است.ـ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ابتلای تعدادی از کارگران هندی و ایرانی به کرونا در یکی از واحدهای صنعتی اشکذر صحیح است اما کارخانه هنوز تعطیل نشده است.-مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در البرز از تمدید اعتبار کارهای بانکی تا آخر سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان تا پایان سال ۱۴۰۰ و به مدت یکسال تمدید شده است و شهروندان می‌توانند در هنگام ورود اطلاعات کارت بانکی خود در نقل و انتقال الکترونیکی وجوه، در قسمت سال، دو عدد صفر(۰۰) و در قسمت ماه، عدد ۱۲ را درج نموده و عملیات بانکی خود را ادامه و انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در جریان معاملات هفته گذشته روند نوسانی و مثبتی را گذراند و شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما این هفته سهامداران باید منتظر یک سیگنال بسیار مهم باشند، مذاکرات برجام ودر نتیجه تاثیر آن بر نرخ دلار که می‌تواند بورس را دچار نوسان کند. نرخ دلار در هفته گذشته از کانال ۲۴ هزار تومان فاصله گرفت و تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار آزاد پایین آمد اما حالا در روز گذشته معاملات پشت خطی خبر از احتمال ادامه ریزش دلار در هفته جاری را می‌دهند. بسیاری از کارشناسان معتقدند در آستانه انتخابات، هر دولتی اقدام به کاهش نرخ دلار در بازار می‌کند و این کاهش قیمتی برای بازار سرمایه شوک دیگری است که به آن احتمالا در کوتاه مدت وارد می‌شود.

اما آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای سهامداران به همراه دارد؟ اخبار مهم و احتمالا اثرگذار را در زیر بخوانید:

- وب‌ سایت شبکه‌ خبری بلومبرگ به‌ نقل از دو مقام‌ اروپایی که در مذاکرات ایران و ۴+۱ نقش‌ دارند ولی از آن‌ها نامی‌ نبرده است،خبر داد: قدرت‌های جهانی در تلاشند تا توافق برجام را تا پیش از نیمه مه یعنی اول خرداد احیا کنند و «با نزدیک شدن به ۲۲ مه (اول خرداد) گفتگوها فوریت یافته است.» این دو مقام‌ اروپایی، «هدف‌گذاری‌شدن این تاریخ را تایید کرده» و افزوده‌اند: «گرچه ایران و آمریکا در مسیر توافق پیشرفت کرده‌اند، اما همچنان راه زیادی تا رسیدن به تفاهم مانده است.»

- بالا رفتن صادرات نفت سیگنال مهم دیگری است که برای سهامداران نفتی و پالایشی مهم و تاثیرگذار است به همین دلیل طبق آمار منتشر شده از سوی رویترز روند تولید نفت ایران صعودی اعلام شده است و گفته شده است تولید روزانه نفت ایران در ماه آوریل ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

- در رابطه با گروه خودرویی هم احتمالا مهمترین خبر، صحبت‌های مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص بدهی این شرکت بوده است. فرشاد مقیمی گفت:️ بدهی‌های ایران خودرو به نظام بانکی کشور حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و دارایی آن ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان است.

-رضا نجفی، سرپرست دادسرای مبارزه با جرائم اقتصادی از دستیگیری ۵۵۵ نفر به علت سو استفاده از ارز ۴۲۰۰ خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۴۸ پرونده در حوزه مفاسد ارزی تشکیل شد و ۵۵۵ نفر در این پرونده‌ها دستگیر شدند که ارزش مالی این پرونده‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

ـ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ابتلای تعدادی از کارگران هندی و ایرانی به کرونا در یکی از واحدهای صنعتی اشکذر صحیح است اما کارخانه هنوز تعطیل نشده است.

-مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا در البرز از تمدید اعتبار کارهای بانکی تا آخر سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان تا پایان سال ۱۴۰۰ و به مدت یکسال تمدید شده است و شهروندان می‌توانند در هنگام ورود اطلاعات کارت بانکی خود در نقل و انتقال الکترونیکی وجوه، در قسمت سال، دو عدد صفر(۰۰) و در قسمت ماه، عدد ۱۲ را درج نموده و عملیات بانکی خود را ادامه و انجام دهند.

ـ معاون اول رئیس‌جمهور‌ گفت: اکثر تصمیم‌های غیراقتصادی از جمله ارز ۴۲۰۰، به خاطر شرایط جنگ اقتصادی بود و این نرخ برای چند ماه قرار بود باقی بماند.

ـ سرپرست دادسرای مبارزه با جرائم اقتصادی از دستگیری ۵۵۵ نفر به علت سوءاستفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

ـ روز جمعه نرخ ارز در معاملات فردایی تا ۲۳ هزار و ۲۴۰ تومان هم پایین آمده و به نظر می‌رسد انتظارات کاهشی در این بازار فعلا ادامه دارد. با این حال کارشناسان همچنان معتقدند دلار در کف قیمتی خودش قرار گرفته و رسیدن به نرخ‌های پایین‌تر اگرچه شدنی است اما ماندنی نیست.

ـ در بازار جهانی فلزات، قیمت آلومینیوم و قلع روندی صعودی داشت ولی مس امروز ۰٫۵ درصد کاهش قیمت را به ثبت رساند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    اگر دولت بتواند تا انتخابات دلار را به ۱۱ هزار تومان و شاخص کل بورس را به ۵۰۰ هزار برساند و قیمت مسکن را ۶۰ درصد کاهش دهد
    من رای میدهم

  • علی

    قابل توجه دوستان که ارز دیجیتال میخرید دقیقا دارید اشتباه ورود به بورس را انجام میدید تمام سرمایتون دوباره نابود میشه اون موقع که همه اومدین با سود نقد کردم ارز دیجیتال هم همین بلا سرتون میاد گول نخورید

    • ناشناس

      شما اگر حرفه ای بودی اینجا نبودی

  • محمدرضا- تهرانتو

    شام عدس پلو داریم

  • بهزاد

    این بازار اگر قرار بود با خبر و وعده وعید برگرده تا حالا برگشته بود. بنظر میرسه هیچ نهاد و ارگانی حاضر نیست قدمی برای رفع مشکلات بازار برداره و صندوقهایی مثل صندوق توسعه ملی هم پولشون رو قرار نیست توی بازار سرمایه خرج کنند و برنامه های بهتر و سودآورتری برای پولهاشون دارند. بانکها هم همینطور و خودشون با پولشون حسابی مشغول سودسازی هستند و تمایلی به پول پاشی در بازار ندارند و شرکتهایی که میبینید صف فروش هستند باید اونقدر صف فروششون ادامه پیدا کنه که خود شرکت با سود و پولهای خودش صف سهام خودش رو جمع کنه و به قیمتهای واقعی برسند. که این هم یک پروسه ی چند ساله هست و ملت باید بیخیال پولشون بشن و در بازارهای دیگه مشغول بشن که دست دولت ازش کوتاهه.

  • محمد

    با وضعیت بورس شام آبدوغ خیار داریم به علت افت بورس کشمش و مغز گردو و نعناع خشک در دوغ معذوریم

  • ناشناس

    این دری وری ها چه ربطی به بورس داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      بابا اینها بهانه است از این ضرر زدن ها، پول اون جوجه کباب هایشان را تامین می کنند که شاید در یکسال هم شما و من نمیخوری و تهران شده واسه ما دردسر

  • علی

    اینهم تغییر دامنه؛دیگه این دست و اون دست نکنید و متقارنش کنید تا یک دفعه همه سرمایه مردم رو تو یه هفت سربکشید و نوش جان کنید/اینهم کار حقوقی بود و استخوان خورد کرده های بورس /سهامدار خرد که چیزی نمیدونه حتی یه نوسانگیری ساده رو ولی خود کارشناسها و حرفه ای ها خواستار دامنه متقارن هستن تا در این اوضاع تتمه چندرغاز سهامدار خرد رو بخورن

  • ناشناس

    جلسه سران برگزار می شود

  • علی

    ضررو زیان ۸۰ درصدی با این حرافی ها و وعده وعیدهای پوچ و بی معنی جبران نمیشه فقط و فقط باید اون پول غارت شده از بورس و برگردونید منظورم ۵۰۰ هزار میلیارد تومنی هست که دولت با چراغ سبز میدان از بازار خارج کرد

  • فاطمه

    تا کی میخواهید به مردم دروغ بگویید و هی وعده های سر خرمن بدهید؟ بابا بگذارید این ملت زخم خورده و مالباخته به درد خودش بمیره ! هی هر روز یه داستان جدید و یک وعده دروغین برای مردم رو میکنن واقعا خسته کردید همه رو …….