کد مطلب: ۴۳۶۴۹۸

اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران-ساوه اجرايي شد

اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران-ساوه اجرايي شد

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها گفت: در این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آغاز سیستم اخذ عوارض پیمایشی در آزادراه تهران-ساوه خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور و رعایت عدالت اجتماعی پرداخت عوارض بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه به عنوان اولین آزادراه در کشور اجرایی شد.

وی در خصوص این طرح اعلام کرد: در این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می شود.

داودی افزود: این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: پنج دروازده مشخص شده است و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده ها محاسبه می شود.

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها از اجرایی شدن این طرح از بامداد هجدهم اسفند ماه در این آزادراه خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده است تا آزادراه کرج- قزوین نیز به زودی به این سیستم مجهز شود.

وی اجرایی شدن این طرح را اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و افزود: به زودی تمام آزادراه های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.

داودی اخذ عوارض در منطقه یک آزادراه تهران- شمال را نیز به نوعی در راستای همین طرح دانست و گفت: نرخ عوارض عبور از این آزادراه نیز از شنبه تا چهارشنبه نسبت به پایان هفته تا جمعه شب متفاوت است.

منبع: ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.