خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۸۰۴۴

ادامه افت دلار و طلا در بازارهای جهانی / چرا کاهش نرخ بهره اثرگذار نبود؟

ادامه افت دلار و طلا در بازارهای جهانی / چرا کاهش نرخ بهره اثرگذار نبود؟

پس از آنکه کاهش نرخ بهره برای مقابله با تبعات اقتصادی ویروس کرونا موثر واقع نشد، دلار باز هم در برابر دارایی‌های امن افت کرد. قیمت جهانی طلا هم به هزار و 502 دلار کاهش یافت.

پس از آنکه کاهش نرخ بهره و تلاش سیاستگذاران برای مقابله با تبعات اقتصادی ویروس کرونا از وحشت سرمایه‌گذاران کم نکرد، ین ژاپن در معاملات امروز باز هم به قدرت خود ادامه داد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، هر دلار آمریکا در معاملات امروز بازارهای آسیایی به‌ازای 106.33 ین مبادله شد.

دارایی‌های پرریسک طی هفته‌های گذشته، تحت تاثیر نگرانی‌ها از مهار ویروس کرونا و احتمال وقوع رکود، بی‌ثباتی‌های بسیاری را تجربه کرده‌‌اند.

موسسه مالی ای‌ان‌زد (ANZ)، اخیرا در یادداشتی نوشته است: کاهش نقدینگی در بازارهای مالی ادامه دارد و به‌نظر می‌رسد، اقداماتِ هماهنگ بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به‌اندازه کافی در جهت تعادل بازارها عمل نکرده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز سه‌شنبه در سطح 98.09 واحد قرار گرفت.

یورو که روز دوشنبه رشد قابل توجهی را در برابر دلار تجربه کرده بود، امروز ثابت ماند.

دلار استرالیا با افت 0.3 درصدی مواجه شد و به 0.6102 دلار آمریکا رسید.

دلار کانادا هم که رابطه مستقیمی با قیمت نفت دارد، با کاهش قیمت طلای سیاه در پی جنگ نفتی عربستان، به پایین‌ترین سطح چهار سال گذشته رسید. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 1.4020 دلار کانادا مبادله شد.

تحت تاثیر نگرانی‌ها از برگزیت و جدایی از اتحادیه اروپا و همچنین کسری حساب جاری از سوی دیگر، پوند انگلیس نیز با 0.04 درصد کاهش، به کمترین سطح پنج ماه گذشته رسید.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که تنها مهارِ کامل ویروس کرونا از وحشت سرمایه‌گذاران خواهد کاست. حتی ممکن است اقدامات شتابزده بانک‌های مرکزی در جهان و ادامه سیاست‌های انبساطی در جهت عکس عمل کند.

قیمت جهانی طلا نیز امروز به روند نزولی خود ادامه داد. هر اونس فلز زرد در معاملات روز سه‌شنبه به‌ازای هزار و 502 دلار و 22 سنت معامله شد.

گفته می‌شود، افت قیمت طلا پس از آن رخ داد که به‌دلیل کاهش نقدینگی در بازارهای سهام، بسیاری از سرمایه‌گذاران ناچار شدند به فروش طلا روی بیاورند.

به‌گفته برخی تحلیلگران، کاهش نرخ بهره عمدتا به‌نفع بازار طلاست. اما در حال حاضر در شرایط نامتعارفی هستیم و بازارها دچار نوسانات شدیدی هستند. به‌این ترتیب، اگر بازار سهام باز هم سقوط کند، احتمال افت قیمت طلا نیز وجود دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.