کد مطلب: ۲۴۸۶۸۰

ادعای کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های آمریکا

ادعای کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در مورد تحریم‌های آمریکا

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا گفت:‌ اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای شکل‌دادن به اصطلاح «چارچوب قانونی» برای حمایت از شرکت‌های اروپایی در برابر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام است.

اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی موانع قانونی در برابر تحریم‌های آمریکا برای حمایت از شرکت‌های اروپایی فعال در ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ؛ دیمتریس آوراموپلوس، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا گفت:‌ اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای شکل‌دادن به اصطلاح «چارچوب قانونی» برای حمایت از شرکت‌های اروپایی در برابر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام است.

این کمیسر اروپایی امروز درباره روش‌های ممکن برای پایدار نگه داشتن توافق هسته‌ای با ایران از جمله شکل دادن یک چارچوب منع قانونی سخن گفت و قرار است رهبران اتحادیه اروپا در جلسه شام خود در بلغارستان به گفت‌وگوهای خود در این باره ادامه دهند.

28 کشور عضو اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آن را حفظ کنند.

آوراموپلوس تاکید کرد: در این کمیسیون درباره روش‌های مطمئن و قابل اجرا برای اطمینان دادن نسبت به تعهد اتحادیه اروپا برای اجرای توافق هسته‌ای و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اروپایی مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت:‌ ما در باره امکان ایجاد یک چارچوب منع قانونی صحبت کردیم و در صورت نیاز آماده‌ایم آن را اجرا کنیم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کردند.

پس از این دیدار موگرینی گفت: از کارشناسان فنی خواسته شده تا راه‌های تداوم صادرات نفت ایران به اروپا، حل شدن مشکل حمل‌ونقل و بازنگه داشتن کانال‌های بانکی و حفاظت از شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران را مورد بررسی قرار داده و معرفی کنند.

قرار است حدود 3 روز آینده میگوئل آریاس کانت به عنوان کمیسر امور آب و هوایی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده و درباره همکاری در حوزه انرژی بین ایران و این اتحادیه با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.