کد مطلب: ۷۴۵۷۱۵

ارائه لایحه برنامه هفتم تا پایان دی ماه

ارائه لایحه برنامه هفتم تا پایان دی ماه

پس از پیچ و خم‌های بسیار بر سر ارائه لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه، قرار است تا دولت تا پایان دی ماه لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از اعضا کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت قرار است تا پایان دی 1401 لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند.

قابل توجه است که دولت باید ابتدا لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه را به مجلس برای تصویب ارائه کند و بعد بودجه با توجه به قانون برنامه در مجلس بررسی و تصویب شود و اگر این زمان طولانی شود دولت می‌گوید که زمانی برای بررسی بودجه نخواهد داشت و کشور دچار مشکل می‌شود.

بهروز محبی نجم آبادی با بیان اینکه ‌روند تدوین بودجه سالیانه از فروردین هر سال شروع می‌شود، گفت: امسال سیاست‌های کلی برنامه در شهریورماه در مجمع تشخیص مصلحت اعلام شد که قطعا این موضوع بر روند تدوین بودجه اثر می‌گذارد. بدین معنا که دولت باید بازنگری در بودجه تدوین شده داشته تا بر اساس سیاست‌های کلی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید لایحه بودجه در چارچوب برنامه هفتم تدوین شود، گفت: بیش از ۱۲ کمیته در سازمان برنامه و بودجه برای تدوین لایحه برنامه هفتم تشکیل شده و آنها در حال آماده کردن برنامه هستند؛ دولت هم اعلام کرده تا یکی دو هفته آینده یعنی حداکثر تا پایان دی ماه لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با تقدیم لایحه برنامه هفتم، مجلس می‌تواند بودجه را در چارچوب آن مورد رسیدگی قرار دهد؛ در همین راستا ممکن است این دو لایحه به موازات یکدیگر در مجلس بررسی شده و بودجه در چارچوب برنامه مورد توجه قرار گیرد البته عده‌ای معتقدند که بودجه به صورت سه دوازدهم تصویب شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید که مجلس چه تصمیمی می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.