کد مطلب: ۲۲۵۵۹۶

ارتقا رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی

ارتقا رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL)، در آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی منتشر شده از سوی آلفالاینر با دو پله صعود جایگاه ۱۹ برترین‌های حمل‌ونقل کانتینری را از آن خود کرد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست طی مدت یکسال بین ۱۰۰ شرکت برتر حمل‌ونقل کانتینری معرفی شده از سوی آلفالاینر از رتبه ۲۱ با دو پله صعود جایگاه ۱۹ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناوگان حمل‌ونقل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست با ۴۶ فروند شناور کانتینری به ظرفیت ۹۶ هزار و ۳۸۳ TEU از شرکت‌های رقیب خود فاصله گرفته و در پله ۱۹ جدول بایستد.

این گزارش ادامه داد: درحال حاضر چهار فروند شناور به ظرفیت ۵۸ هزار TEU در لیست سفارشات این شرکت وجود دارد که در صورت تحویل به ناوگان کانتینری تعداد شناورهای گروه به ۵۰ فروند می‌رسد.

طبق جدولِ برترین‌های حمل‌ونقل کانتینری، جایگاه اول تا سوم به شرکت‌های کشتیرانی مرسک دانمارک، MSC سوئیس و CMA CGM فرانسه تعلق دارد.

بر همین اساس، کشتیرانی مرسک دانمارک در مجموع ۷۶۲ فروند شناور به ظرفیت چهار میلیون و ۱۴۷ هزار و ۹۴۹ TEU را در ناوگان خود جای داده است که از این میان ۳۰۶ فروند با ظرفیت دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۴ TEU ملکی و ۴۵۶ فروند با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۲۵ TEU استیجاری است.

این شرکت ۱۵ فروند شناور به ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۷۸۲ TEU را در لیست سفارشات خود ثبت کرده است.

شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز ۵۱۴ فروند شناور به ظرفیت سه میلیون و ۲۲۸ هزار و ۶۱۱ TEU در ناوگان خود دارد که ۱۹۴ فروند آن ملکی (یک میلیون و ۹۹ هزار و ۵۶۷ TEU ) و الباقی با ظرفیت دو میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴ TEU استیجاری است.

ساخت ۱۸ فروند شناور به ظرفیت ۳۳۲ هزار و ۵۲ TEU در لیست سفارشات این شرکت سوئیسی ثبت شده است.

شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با اختلافی نزدیک و دارایی ۴۹۶ فروند شناور به ظرفیت دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۶۳۳ TEU جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

رده چهارم تا ششم نیز به ترتیب به شرکت‌های گروه کشتیرانی کاسکو چین، هاپاگ لوید آلمان و ONE ژاپن تعلق گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.